Monday, 12 December 2016

Owner/Operator Program – A Pathway for Permanent Residency of Canada for Business Persons & Investors



Dubai, United Arab Emirates, (ME NewsWire)-- Canada is a sought-after destination for investors, business persons and senior management professionals. Pulsating economy, high employment rate, relaxed immigration rules, faster visa processing are just some of the features of Canadian immigration. For all those who are looking to settle down and invest in Canada have the excellent lifetime opportunity to invest in some of the best sectors through the Owner/Operator Program.

The Canada Owner/Operator Program helps to obtain work permits for owners of a business seeking to acquire an existing business or those looking to start up a new business in Canada. For this purpose, a work permit is obtained to allow the business owner to establish or operate the business in Canada, as well as to oversee its operation.

The government of Canada has made an important change to the owner/operator category of foreign workers who wish to work in Canada. Foreign owner/operators must now own more than 50 percent of the business in order to qualify for an exemption from the advertising requirements that are typically a prerequisite for a Labour Market Impact Assessment (LMIA) application.

It is an excellent program through which an individual lands in Canada and gets a chance to invest and start working as an owner of a business. Once the work permit is obtained, there are pathways available to apply for permanent residency under various Federal and Provincial Nominee Programs.

“One of the primary advantages is that these applications can be approved relatively quickly, which will allow the Owner/Operator and his or her family members to live and work in Canada. Unlike other business programs offered by the provinces and territories that place a heavy emphasis on language abilities in either English or French, there are no set language requirements,” said Lt. Col. B.S. Sandhu (Retd.), Chairman & Managing Director, WWICS Group.

The key sectors for investing in business include Healthcare, Hospitality, Transportation, Retail, Building & Infrastructure, Import & Export, Information Technology, Franchise Business, Manufacturing, Wholesale Trade and many others.

For business persons and investors who are in the lookout for investing and resettling in Canada, WWICS serves on the platter, a composite program with unique features that have always been in the check list of intelligent businessmen.

WWICS has been assisting potential business persons, investors and senior management professionals in expanding their business horizon and thus, yielding enormous returns by taking their business overseas, especially in Canada. The company has a global presence with offices in Canada- Toronto, Australia- Sydney, United Kingdom – London, UAE- Dubai, Abu Dhabi, Sharjah, QATAR- Doha, Bahrain, Kuwait, Oman- Muscat, Kenya- Nairobi, Iran - Tehran, and Morocco - Casablanca, along with 18 offices in India.

برنامج أصحاب المهن الحرّة  مسارٌ للإقامة الدائمة في كندا لرجال الأعمال والمستثمرين


دبي، الإمارات العربية المتحدة –("إم إي نيوز واير")- تعتبر كندا وجهة مرغوبة للمستثمرين، ورجال الأعمال، والأفراد الذين يملكون خبرة في مجال الإدارة العليا. ويشكّل كلّ من الاقتصاد النابض، ومعدل العمالة المرتفع، وقواعد الهجرة المريحة، والمعالجة السريعة للتأشيرات بعضاً من ميزات الهجرة الكندية. وسيتمكّن الأشخاص الذين يتطلعون إلى الاستقرار والاستثمار في كندا من الحصول على فرصة ممتازة لا تأتي إلاّ مرة في العمر للاستثمار في بعض أفضل القطاعات من خلال برنامج أصحاب المهن الحرة.

ويساعد برنامج أصحاب المهن الحرّة في كندا على الحصول على تصاريح عمل لأصحاب الأعمال التجارية الذين يسعون للاستحواذ على أعمال تجارية قائمة أو إنشاء أعمال تجارية جديدة في كندا. ولتحقيق ذلك الهدف، يتم الحصول على تصريح عمل للسماح لصاحب العمل بإنشاء أو تشغيل الأعمال التجارية في كندا والإشراف على عملها.

لقد قامت الحكومة الكندية بإجراء تغيير مهمّ في فئة أصحاب المهن الحرّة من العمال الأجانب الذين يرغبون في العمل في كندا. ويتوجب الآن على أصحاب المهن الحرة الأجانب أن يملكوا أكثر من 50 في المائة من الأعمال التجارية كي يكونوا مؤهلين للإعفاء من متطلبات الإعلان التي عادة ما تكون شرطاً مسبقاً لطلب تقييم تأثير سوق العمل ("إل إم آي إيه").

إنّه برنامج ممتاز يتمكّن الفرد من خلاله أن يصل إلى كندا، ويحصل على فرصة للاستثمار والشروع في العمل كصاحب عمل. وعند الحصول على تصريح عمل، تتوفر مسارات محددة للتقدم بطلب للحصول على الإقامة الدائمة وفقاً لبرامج الترشيح الاتحادية والمحلية المختلفة.

وقال المقدم المتقاعد برافندر ساندهو، رئيس مجلس الإدارة والعضو المنتدب لمجموعة شركة الخدمات العالمية لاستشارات الهجرة ("دبليو دبليو آي سي إس"): "تكمن إحدى الميزات الأساسية لهذا البرنامج أن هناك إمكانية الحصول على الموافقة على هذه الطلبات بشكل سريع نسبياً، مما سيتيح لأصحاب المهن الحرّة وأفراد أسرته أو أسرتها العيش والعمل في كندا. وعلى عكس برامج الأعمال الأخرى المقدمة من المقاطعات والأقاليم التي تركز بشدة على القدرات اللغوية في اللغة الإنجليزية أو الفرنسية، لا يتطلب هذا البرنامج معايير لغوية محددة."

وتشمل القطاعات الرئيسية للاستثمار في الأعمال الرعاية الصحية، والضيافة، والنقل، والبيع بالتجزئة، والإعمار والبنية التحتية، والاستيراد والتصدير، وتكنولوجيا المعلومات، وأعمال الامتياز، والتصنيع، وتجارة الجملة وغيرها الكثير.

وتوفر مجموعة شركة الخدمات العالمية لاستشارات الهجرة لرجال الأعمال والمستثمرين دائمي البحث عن الاستثمار وإعادة التوطين في كندا برنامجاً مركباً يشمل سمات فريدة التي لطالما كانت في قائمة مراجعة رجال الأعمال الأذكياء.

وتساعد مجموعة شركة الخدمات العالمية لاستشارات الهجرة رواد الأعمال والمستثمرين والأفراد الذين يملكون خبرة في مجال الإدارة العليا المحتملين على توسيع آفاق أعمالهم وبالتالي تحقيق عائدات هائلة من خلال الارتقاء بالأعمال في الخارج، وخاصة في كندا. وتملك الشركة حضورأً عالمياً من خلال مكاتبها في كندا- تورنتو، وأستراليا-سيدني، والمملكة المتحدة-لندن، والإمارات العربية المتحدة- دبي، وأبوظبي، والشارقة، وقطر- الدوحة، والبحرين، والكويت، وعمان-مسقط، وكينيا-نيروبي، وإيران-طهران، والمغرب- الدار البيضاء، بالإضافة إلى 18 مكتباً في الهند.



=