Tuesday, 27 December 2016

Jafza organises recreational day for workers- Press Release

Dubai, United Arab Emirates, December 27, 2016: Jebel Ali Free Zone (Jafza), a DP World Company and the UAE’s flagship trade and logistics hub for the Middle East region and Africa, organised a day of entertainment, activities and informative sessions for workers residing in its on-site residences.

The ‘Workers’ Day’, attended by over 2,000 workers, included  a series of lectures ranging from Labour Rights Awareness by the Permanent Committee for Labour Affairs, Road Safety Awareness by the Road and Transport Authority, Health and Safety Awareness by the Environment, Health And Safety Authority  (Trakhees), Health Check-ups by CEDARS Hospital and a host of recreational activities. Ibrahim Mohammed Al Janahi, Deputy CEO and Chief Commercial Officer and other senior officials at Jafza attended the event. 
Ms. Fatma Hussein, Senior Manager-Corporate Social Responsibility at Jafza, said: “Employee welfare has been one of our prime areas of focus and providing a comfortable living environment for staff is an important element in the overall development of the free zone. Workers’ Day is an annual event and a key part of our corporate social responsibility, organised for employees of our customers to appreciate their efforts and contribution to the success of the free zone.”

جافزا تنظم يوماً ترفيهياً للعمال


دبي، الإمارات العربية المتحدة، 27 ديسمبر 2016

نظمت المنطقة الحرة لجبل علي "جافزا" يوماً ترفيهياً للعمال الذين يقيمون في المجمعات السكنية داخل جافزا تضمن عدداً من الأنشطة والمسابقات للترفية عن العمال ومنحهم طاقة إيجابية تحفزهم على العطاء والإنتاجية والارتقاء بمستوى الأداء وإدخال البهجة على نفوسهم ورسم الابتسامة على شفاههم.

واستمر برنامج الأنشطة من الساعة الثالثة عصراً إلى التاسعة مساءً تضمن محاضرات توعوية بينها محاضرة عن حقوق العمال قدمتها اللجنة الدائمة لشؤون العمال في إمارة دبي ، ومحاضرة السلامة على الطرق من هيئة الطرق والمواصلات بدبي، ومحاضرة الصحة والسلامة من إدارة البيئة والصحة والسلامة "تراخيص"، فضلاً عن إجراء عدد من الفحوصات الطبية من قبل مستشفى سيداز إضافة إلى  أنشطة ترفيهية وفنية منوعة. حضر الفعالية أكثر من ألفي عامل وعدد من مسؤولي المنطقة الحرة بينهم ابراهيم محمد الجناحي نائب الرئيس التنفيذي والمدير التنفيذي للشؤون التجارية.

وأكدت فاطمة حسين ناصر مدير أول المسؤولية المجتمعية أن جافزا دأبت سنوياً على تنظيم مثل هذه الفعاليات اعترافاً وتقديراً لجهود العمال وإسهاماتهم في تنمية وإنجاح المشاريع المختلفة في الدولة باعتبارهم ركيزة أساسية في مسيرة الاقتصاد الوطني.

وأضافت فاطمة حسين:
" تضع المنطقة الحرة العمال القاطنين في المجمعات السكنية على سلم أولوياتها وتهدف إلى خلق بيئة مناسبة للعيش عبر توفير أفضل الخدمات المقدمة لهم. ويأتي هذا النشاط كجزء من مسؤوليتنا المجتمعية تجاه هذه الفئة المهمة لتقوية روح التآخي والتعاون وتعزيز الجانب الإنساني ونشر المحبة والتسامح".

وعبر المشاركون عن سعادتهم بتنظيم هذه الفعالية وأعربوا عن شكرهم وتقديرهم لإدارة جافزا، ودعمها المستمر، والذي ينم عن اهتمامها ورعايتها للعمال.





=