06 December, 2016

Dubai Trade offers “Rosoom” e-payment solution to Trakhees

Trakhees customers no longer need to visit company headquarters for payment transactions
Dubai, UAE, 05 December 2016: As a leading provider of smart solutions and e-Services in the UAE, Dubai Trade, the single window for cross-border trade and smart trading solutions, has announced the integration of the online services of Trakhees, the Department of Planning & Development and part of Ports, Customs & Free Zone Cooperation (PCFC), and Dubai Trade’s secured e-payment gateway, “Rosoom”. Trakhees joins other major organizations that use “Rosoom” such as DP World, Jebel Ali Free Zone (Jafza), National Industries Park, Nakheel and Imdaad.
Eng. Mahmood Al Bastaki, CEO of Dubai Trade, said:  “We are delighted to strengthen our collaboration with Trakhees, which offers commercial licensing, environmental, health and safety and civil engineering services. This will help us develop “Rosoom” by opening doors to new markets and businesses and making it one of the best e-payment gateways for smart trading in the UAE. “Rosoom” has seen more than 7 million payment transactions earning over 5 billion UAE Dirhams since it was launched in 2008.”
Al Bastaki added: “Trakhees provides its services to a broad base of customers, ranging from small and medium enterprises to retailers and large companies generating more awareness of smart services and encouraging higher rates of adoption.”
Arif Obaid Al Dehail, CEO of Trakhees, said: “Our partnership with Dubai Trade is in line with our strategy to provide our clients with electronic and smart services that save time and effort. This step is a turning point in the way we can cater for our customers with all transactions available electronically and supports our direction toward smart transformation, enhancing Dubai’s mission to be the smartest city globally. With “Rosoom” our clients can complete their transactions at their own convenience, anywhere, anytime. This will allow them to focus more on their business needs rather than the routine procedures involved with payment transactions.”
Al Dehail, added: “We chose “Rosoom” for the various features it has, including  the variety of payment options through major credit cards, direct debit by linking to online internet banking portals of major banks and pre-payment tools such as the e-dirham so that our customers can easily process their payment transactions. The service also offers the highest levels of safety, security and protection and has not seen any scams or identity theft since launched.
“Rosoom” also supports mobile payment transactions, making it an ideal platform to provide Trakhees’ services via smart applications. It offers live and real-time payment reporting, allowing both customers and Trakhees finance department to communicate more effectively on payments and financial transactions. “Rosoom” is currently integrated with seven banks including Emirates NBD, HSBC, Standard Chartered Bank, First Gulf Bank, Dubai Islamic Bank, Habib Bank AG Zurich and Emirates Islamic Bank.

The programming interface for “Rosoom” enables it to be integrated seamlessly with any e-Service allowing easy upgrades and enhancements and making it the ideal and preferred e-payment solution.

دبي التجارية توفر خدمات "رسوم" للدفع الإلكتروني لـ"تراخيص"

سيتمكن عملاء "تراخيص" من تنفيذ المعاملات دون الحاجة إلى زيارة مقر المؤسسة لدفع الرسوم وتسديد الفواتير


الإمارات العربية المتحدة، دبي 05 ديسمبر، 2016: أعلنت دبي التجارية مزود الخدمات وحلول التجارة الذكية الرائد والنافذة الإلكترونية الموحَدة لتسهيل التجارة عبر الحدود، عن التكامل الإلكتروني بين كافة الخدمات الإلكترونية التي تقدمها دائرة التخطيط والتطوير "تراخيص"، الذراع التنظيمي لمؤسسة الموانئ والجمارك والمنطقة الحرة، ومنصة الدفع الإلكتروني الآمن "رسوم". وبذلك تنضم "تراخيص" إلى مجموعة كبيرة من المؤسسات التي تتكامل مع بوابة "رسوم"، من ضمنها موانئ دبي العالمية، والمنطقة الحرة لجبل علي "جافزا"، ومجمع الصناعات الوطنية، ونخيل، وإمداد.

وبالمناسبة قال محمود البستكي، الرئيس التنفيذي لدبي التجارية،: "يسرنا تعزيز أواصر التعاون مع "تراخيص"، التي تتعدى خدماتها الترخيص التجاري لتشمل خدمات البيئة والصحة والسلامة، وخدمات الهندسة المدنية، ما يمنحنا فرصة للتعامل مع قطاعات تجارية جديدة تتيح لنا تطوير بوابة "رسوم" الخاصة بالدفع الإلكتروني والارتقاء بها إلى مستويات جديدة تجعل منها إحدى أفضل بوابات الدفع الإلكتروني لتعزيز التجارة الذكية في الدولة، حيث نفذت "رسوم" منذ تدشينها إلى الآن أكثر من سبعة ملايين معاملة دفع وقامت بتحصيل ما يزيد عن خمس مليارات درهم".

وأضاف البستكي: "تمتاز "تراخيص" أيضاً بأنها تزود خدماتها لشريحة كبيرة من العملاء من المشاريع الصغيرة والمتوسطة ومعارض التجزئة، إلى المؤسسات التجارية الكبرى، ما يضيف بعداً جديداً لنا في التعامل مع الجمهور وتطوير المزيد من أدوات التوعية والتوجيه لرفع مستوى تبني الخدمات الذكية".

من ناحيته أكد عارف عبيد الدحيل، الرئيس التنفيذي لـ"تراخيص"، أن هذه الاتفاقية تأتي في إطار الخطة الاستراتيجية لتراخيص والتي تهدف الي تقديم خدمات إلكترونية وذكية لعملائها تسهل الإجراءات وتختصرالوقت والجهد، بما يحقق سعادتهم مشيراً الي ان تقديم خدمات تراخيص عبر منصة الدفع الإلكتروني الآمن "رسوم" التابعة لدبي التجارية – تمثل نقطة تحول رئيسية في طريقة تقديم خدماتنا الإلكترونية لجمهور المتعاملين كما ستدعم توجهاتنا نحو التحول الذكي بنسبة 100% ما يعزز من ريادة دبي وتحولها للمدينة الأذكى عالميا مشيراً الي أن هذه الخطوة تساعد على تعزيز جاذبية المناطق التجارية التي نتولى تقديم خدماتنا لها بشكل أكبر، وستساعد مجتمع الأعمال لدينا في تخصيص المزيد من الوقت والموارد من أجل ممارسة التجارة بدلآ من الأساليب المعتادة لإجراء المعاملات الحكومية ".

وأضاف الدحيل:  يأتي "اختيارنا لبوابة "رسوم" المتعددة المزايا لتعكس التكامل بين المؤسسات الحكومية في تقديم خدمات سبع نجوم تلبي احتياجات العملاء وتدفع نحو المزيد من جذب الاستثمارات، إذ تسمح لنا "رسوم" بالتكامل مع أهم مزودي بطاقات الائتمان لتحصيل الدفعات الإلكترونية، كما تدعم الجيل الثاني من الدرهم الإلكتروني، وكذلك تتكامل مع مجموعة من أهم البنوك في الدولة لإجراء عملية التحويل البنكي المباشر من الحساب لتسديد رسوم المعاملات، وبذلك فإننا نوفر طيفاً متكاملاً من الخيارات والإمكانات أمام عملائنا لتسديد الرسوم بالطريقة التي تلائمهم في أي وقت ومن أي مكان. إضافة الى تطبيقها لأعلى معايير أمن المعلومات والحماية للتعاملات المالية في البوابة؛ إذ لم يتم تسجيل عملية انتحال أو اختراق لأمن المعلومات منذ أن تم إطلاقها في عام 2008".

جدير بالذكر أن بوابة الدفع الإلكتروني "رسوم" تدعم عملية الدفع عبر الهواتف المحمولة، ما يجعلها منصة مثالية لتقديم خدمات تراخيص عبر تطبيقات الهواتف الذكية، كما أنها توفر تقارير مباشرة عن الدفعات المالية، ما يسمح لكل من العملاء من جهة والإدارة المالية في تراخيص من جهة أخرى بالتواصل بشكل فعال لمتابعة عمليات الدفع والتحركات المالية. وتتكامل البوابة حالياً مع سبعة بنوك هي بنك الإمارات دبي الوطني، وبنك إتش إس بي سي، وبنك ستاندرد تشارترد، وبنك الخليج الأول، وبنك دبي الإسلامي وبنك حبيب زيوريخ، وبنك الإمارات الإسلامي.

وتتيح المنظومة التقنية لبوابة "رسوم" ربطها بأية خدمات إلكترونية عبر معايير قياسية مفتوحة للتكامل الإلكتروني تسمح بتوفير أية ترقية أو وظائف جديدة يتم تطويرها مباشرة لتكون متاحة لشركائها، من دون الحاجة إلى القيام بأية تعديلات، وهو ما يجعل بوابة "رسوم" خياراً مفضلاً للدفع الإلكتروني.
=