Sunday, 4 December 2016

beIN wins ‘Broadcast Trendsetter of The Year 2016’ Award at Broadcast Pro Middle East Summit



Award recognizes beIN’s rapid global expansion, customer focused innovations, success of building a formidable entertainment portfolio and subscriber growth



Dec 4, 2016 – beIN won the prestigious award of
‘Broadcast Trendsetter of The Year 2016’ in the recently held Broadcast Pro Middle East Summit & Awards in Dubai.  The judging panel unanimously agreed that beIN has made huge strides within the broadcast and media industry in the current year.  

In 2016, beIN consolidated its position as the leading regional Pay-TV network, as the company continued to attract global content partners to its platform.  Within the past few months, beIN has partnered with AMC, BBC, Bloomberg, CBS, Dream works, Discovery, Fox, Scripps and Turner to bring premium entertainment content to its screens, besides consolidating its position in the sports content space.  On the sports front, beIN entered into a multi-year exclusive deal with IOC to broadcast future Olympic Games through beIN.

On the global media scene, beIN made two bold moves of acquiring Hollywood studio Miramax and leading Turkish Pay-TV operator Digi Turk.  Both of these companies add significant value to beIN through the synergies that these acquisitions can create for the group.

The Broadcast Pro ME Awards cover a broad range of categories to reward excellence in various fields across the broadcast workflow, from production and post-production to traditional broadcast and new media platforms like OTT.  The event is an annual gathering of the prominent regional media.  The winners are chosen by a panel of judges from across the MENA region with varying technical skills within broadcast industry to ensure it is fully competent to judge the nominations.

Yousef Al-Obaidly, Deputy CEO of beIN MEDIA Group said, “This award is a true reflection of beIN’s achievements and contributions to the media industry in the MENA region.  In the past few months, beIN has truly emerged as a global media powerhouse that is focused on growth and customers’.  We thank the judges for bestowing this prestigious award on beIN.”



Faisal Al-Raisi, Manager of Digital Projects, accepted the award on behalf of beIN in Dubai.   

مجموعة "beIN" الاعلامية تفوز بجائزة "أفضل شبكة قنوات إعلامية للعام 2016" خلال حفل توزيع جوائز منتدى"مهنيو الإذاعة والتلفزيون في الشرق الأوسط"

المجموعة تحصل على الجائزة تكريماً لتوسعها العالمي السريع وخدماتها المبتكرة ونجاحها في بناء محفظة واسعة من القنوات الترفيهية ونمو معدلات مشتركي قنواتها

4 ديسمبر 2016
فازت مجموعة beIN الاعلامية بجائزة "أفضل شبكة قنوات تلفزيونية للعام 2016" (Broadcast Trendsetter of The Year 2016) خلال حفل توزيع جوائز منتدى "مهنيو الإذاعة والتلفزيون في الشرق الأوسط" (Broadcast Pro Middle East Summit & Awards) والذي أقيم مؤخراً في دبي. واجمعت لجنة التحكيم على أن شبكة beIN قد خطت خطوات واسعة في مجال البث التلفزيوني والإعلام خلال العام الجاري وهو ما يؤهلها الحصول على هذه الجائزة بجدارة واستحقاق.

واستطاعت beIN خلال العام الجاري أن ترسخ من مكانتها كشبكة رائدة للقنوات التلفزيونية المدفوعة على المستوى الإقليمي، حيث واصلت استقطاب شركاء المحتوى الاعلامي العالميين إلى منصتها والدخول معهم في شراكات واتفاقيات متعددة. ومن بين هذه الشراكات التي تمت خلال الأشهر القليلة الماضية شراكتها مع "أيه. أم. سي" (AMC) و"بي. بي. سي" (BBC) و"بلومبيرغ" (Bloomberg) و"سي. بي. أس" (CBS) و"دريم وركس" (Dream Works) و"ديسكفري" (Discovery) و"فوكس" (Fox) و"سكريبس" (Scripps) و"تيرنر" (Turner) وذلك بهدف جلب أفضل محتوى ترفيهي لمشتركيها، بالإضافة إلى ترسيخ مكانتها في مجال المحتوي الرياضي الحصري. وفي هذا المجال بالتحديد، وقعت beIN اتفاقية حصرية متعددة السنوات مع اللجنة الأولمبية الدولية من أجل الحصول على حقوق بث الألعاب الأولمبية المقبلة عبر قنواتها الرياضية.

أما على الصعيد العالمي قامت beIN بالاستحواذ على إستديوهات "ميراماكس" (Miramax) الأمريكية وعلى شركة "ديجي تورك" (Digi Turk) المشغلة لقنوات المدفوع في تركيا، الأمر الذي سيكون له تأثير كبير على نمو شبكة beIN وريادتها للنشاط الإعلامي.  

وتغطي جوائز "مهنيو الإذاعة والتلفزيون في الشرق الأوسط" مجموعة واسعة من فئات البث والاعلام وذلك بهدف تكريم التميز في مختلف مجالات البث الاعلامي، بدءاً من الإنتاج وما بعد الإنتاج إلى خدمات البث التقليدي وصولاً إلى المنصات الإعلامية الحديثة مثل البث عبر الإنترنت. ويعد هذا المنتدى فعالية سنوية تجمع أبرز وسائل الإعلام الإقليمية والعاملين في هذا المجال. ويتم اختيار الفائزين من قبل لجنة من المحكمين من منطقة الشرق الأوسط وشمال أفريقيا من ذوي المهارات التقنية المتنوعة ضمن  مجال البث الاعلامي وذلك لضمان حسن الاختيار ونزاهته.  

وقال يوسف العبيدلي، نائب المدير التنفيذي لمجموعة beIN الإعلامية: "تأتي هذه الجائزة تقديراً لما حققناه من إنجازات ومساهمات في صناعة الاعلام في منطقة الشرق الأوسط وشمال افريقيا، حيث استطعنا خلال الأشهر القليلة الماضية من البروز كقوة إعلامية حقيقية تنمو بخطىً ثابتة في مجال البث التلفزيوني والمحتوى الاعلامي وتركز على تلبية احتياجات العملاء. ونشكر لجنة التحكيم على منحنا هذه الجائزة القيمة".
وقام السيد فيصل الرئيسي، مدير المشروعات الرقمية، بإستلام الجائزة نيابة عن مجموعة beIN في دبي.  




=