Sunday, 25 December 2016

Azizi Developments to Launch 50 New Projects in 2017!



The ground-breaking number of projects is a statement by the Dubai-based developer on the strength of the real estate market

Dubai, United Arab Emirates – Dec. 22, 2016 – (ME NewsWire):  Azizi Developments – a leading UAE-based real estate developer with global reach into international markets – announced an unprecedented launch of 50 new developments, which will comprise of residential, commercial and retail space in 2017.

The announcement of such a high number of projects, ahead of the festive season and the New Year, demonstrates the confidence that Azizi Developments has in Dubai’s property and real estate market. The 2017 project plan is in line with the overall group strategy to invest in solid markets which have proven depth and stability.

Farhad Azizi, CEO of Azizi Developments, commented, “The rapid development of local infrastructure shows the full commitment of the Dubai government in its delivery of announced plans.” The Dubai Water Canal inaugurated on November 9th, is a recent example of the government’s commitment to plan for Expo 2020. “The government systems are in place to encourage development from a micro perspective. When evaluated at the macro level, we are finding that currencies are in our favour; in addition, the new government changes in the United States and Europe are directing investments towards this region. This launch not only reflects our success but showcases Dubai’s booming real estate market,” added Farhad.

The company’s confidence in the market derives from evaluations of deficits, trade balances and other consumer indicators. The 50 new projects to be developed in various areas in Dubai are currently in the land acquisition, permit application and design stages. The launch adds to the company’s impressive portfolio, involving 20 different UAE-based projects valued at around AED 7.3 billion.

Azizi Developments currently has 15 projects in Al Furjan, two in the Palm and the first in Dubai Healthcare City. The company’s flagship project is Azizi Mina Hotel Apartments, which represents the city’s ambitious outlook and luxurious lifestyle. Valued at AED 750 million, the 178-unit project is situated in a prime location on the ‘crescent’ part of the Palm Jumeirah.  

*source: ME NewsWire
The release can be read online: http://www.me-newswire.net/news/19269/en
"عزيزي للتطوير العقاري" تعتزم إطلاق 50 مشروعاً جديداً في العام 2017
شركة التطوير التي تتخذ من دبي مقراً لها تؤكد على مدى قوة سوق العقار في الإمارة

دبي، الإمارات العربية المتحدة - 22 ديسمبر 2016 – ("إم إي نيوز واير"): أعلنت "عزيزي للتطوير العقاري"، شركة التطوير العقاري التي تتخذ من دولة الإمارات مقراً لها وتتميز بحضورها في الأسواق العالمية، عن عزمها إطلاق عدد قياسي من مشاريع التطوير الجديدة في العام 2017، يبلغ 50 مشروعاً متنوعاً تتضمن وحدات سكنية، وتجارية، ومتاجر تجزئة.
ويأتي الإعلان عن هذا العدد المرتفع من المشاريع قبيل العام الجديد تأكيداً على الثقة الكبيرة التي توليها شركة "عزيزي للتطوير العقاري" لسوق العقار في دبي. وتندرج خطة مشاريع العام 2017 في إطار إستراتيجية شاملة تنتهجها المجموعة للاستثمار في الأسواق القوية التي تتمتع بعمق واستقرار واضحين.
وقال فرهاد عزيزي، الرئيس التنفيذي لشركة "عزيزي للتطوير العقاري"، في تعليق له: "يظهر التطور السريع في البنى التحتية مدى الإلتزام المطلق من حكومة دبي بإنجاز الخطط المعلنة". ويمثل افتتاح قناة دبي المائية،التي تم تدشينها في التاسع من نوفمبر الماضي، مثالاً على إلتزام الحكومة بإنجاز مشاريعها في الطريق نحو استضافة معرض إكسبو 2020.
وأضاف فرهاد: "تم وضع السياسات الحكومية لتشجيع التنمية من منظور جزئي، وعند تقييم هذه البرامج على المستوى الشامل، فإننا نجد بأن حركة أسواق العملات العالمية تسير لصالحنا. وفضلاً عن ذلك، فإن التغيّرات الحكومية في الولايات المتحدة الأمريكية وأوروبا تسهم في توجيه الاستثمارات نحو هذه المنطقة، وبالتالي فإن إطلاق هذه المشاريع لا يعكس نجاحنا فحسب بل ويبرز مدى فرص ازدهار سوق العقار في المنطقة".
واستمدت الشركة ثقتها بالسوق وخططها في اطلاق هذه المشاريع الجديدة من خلال تقييمها لمؤشرات العجز في الدول المتقدمة، والميزان التجاري العالمي، وغيرها من مؤشرات المستهلكين عالميا وضمن المنطقة ايضا. وعلى ضوء ذلك، تقوم الشركة بتطوير 50 مشروعاً جديداً في مختلف مناطق دبي. وتتراوح مراحل هذه المشاريع حاليا ما بين مفاوضات لتملك  الأراضي، واستخراج الموافقات اللازمة، وأعمال التصميم. وتشكل هذه المشاريع إضافة كبيرة إلى محفظة مشاريع الشركة، والتي تضم حاليا  20 مشروعاً مختلفاً في كافة أرجاء دولة الإمارات بقيمة إجمالية بلغت 7.3 مليار درهم.
وتمتلك "عزيزي للتطوير العقاري" في الوقت الراهن 15 مشروعاً سكنياً في منطقة الفرجان، ومشروعين في نخلة جميرا، ومشروعاً هو الأول في مدينة دبي الطبية. ويُعتبر مشروع "عزيزي مينا" للشقق الفندقية أكبر مشاريع الشركة، ويمثل طموحات المدينة للمستقبل وأسلوب الحياة الفاخر. وتبلغ قيمة المشروع 750 مليون درهم، ويتكون من 178 وحدة، ويشغل موقعاً متميزاً على هلال نخلة جميرا.

يمكنكم الاطلاع على هذا المصدر الصحفي من خلال الرابط:


=