Sunday, 25 December 2016

Axiom Telecom Predicts Top Mobile Technology Trends in 2017


Emirati Chief Forecasts Rapid Developments in Beacon Technology, Virtual Reality, and Surge in App Creation Among Small Business
App Revenues Expected to Soar to USD $77 Billion in 2017, while Augmented and Virtual Reality Revenue to Reach USD $120 Billion
by 2020: Industry Reports
Dubai, United Arab Emirates
Next year will see significant developments in mobility, driven by continuous industry innovation and a growing tech-savvy millennial community, according to the region’s leading mobility retailer, axiom telecom.
Fahad Al Bannai, the mobile technology giant’s CEO, said he expects 2017 to be a prosperous year for the digital world, as the boundaries to what can be achieved with a mobile device are once again broken.
Location-Based Services will break the marketing mold.
Perhaps one of the most interesting emerging developments is that which will blur the line between being online and offline, beacon technology. Apple’s iBeacon technology has been a pioneer on this front, allowing mobile apps to understand their position on a micro-local scale, and deliver hyper-contextual content to users based on location. The result? Businesses can offer real-time deals based on where they are at any given point in time.
“Imagine you’re walking down a boulevard, hungry, and you receive a notification that your favorite burger spot is offering a great deal – that is what location-based services, such as beacon technology, is allowing businesses to do,” said Al Bannai. “It gives them the ability to reach the right customer, at the right time, and the right location. This is definitely a great tool for businesses, but will also be beneficial to the end-user, as it helps them find what they need, when they need it.”
Small businesses will want a piece of the “app pie”. 
Such remarkable developments in technology and the continuous success being realized by major international brands is inspiring small businesses to follow suit and develop apps of their own. According to figures reported by the mobile app publishing platform, Bizness Apps, more than 50% of small business will be looking to create a mobile app next year. Furthermore, by 2017, its expected that more than 268 billion downloads will generate $77 billion worth of revenue for the app industry.
In a market like the UAE, where SMEs represent more than 94% of businesses in the country, this offers the app industry enormous potential.
“If you think of the one device that we rely on all day to keep us connected, it is our smartphone. Consider the possibilities, then, of being able to reach a relevant audience using this valuable instrument,” said Al Bannai. “Small businesses are witnessing the tremendous success of their counterparts and now want a piece of the app pie. And with app creation becoming more affordable every day, the technology is now within reach of most businesses, regardless of size.”
Augmented and Virtual Reality will witness tremendous growth.
Mobile manufacturers such as Samsung and HTC have already starting exploring this space with the Gear VR and VIVE, respectively, but that is only the start to a whirlwind of cutting-edge virtual and augmented reality technologies that will soon hit the market, says Al Bannai.
According to market advisor Digi-Capital, augmented/virtual reality revenue is expected to reach USD $120 billion by 2020, with augmented reality accounting for USD $90 billion and virtual reality accounting for USD $30 billion, and driven largely by the consumer and mobile AR/VR markets.
“There is great interest in this field because of the many different useful applications that augmented and virtual reality could potentially assume – be it entertainment, training, or education,” said Al Bannai. “This takes the mobile experience to another level, enabling people to use their hand-held device to completely immerse themselves in another world, not only as passive observers, but as protagonists of their own digital universe.”


اكسيوم تليكوم تتنبأ بأبرز التوجهات الخاصة بتقنيات الأجهزة المحمولة
خلال العام 2017

·       رئيس الشركة يتوقع حدوث تطورات سريعة في مجال تقنيات البيكون والواقع الافتراضي إلى جانب ظهور طفرة في إنشاء التطبيقات على مستوى الشركات الصغيرة
·       توقع ارتفاع إيرادات التطبيقات لتبلغ 77 مليار دولار خلال العام 2017 في حين ستصل إيرادات تقنيات الواقع المعزز والافتراضي إلى 120 مليار دولار بحلول العام 2020، وفقاً لنتائج تقارير متخصصة ضمن القطاع

دبي، الامارات العربية المتحدة، 22 ديسمبر 2016: سيشهد العام المقبل تطورات كبيرة على مستوى التقنيات والحلول المتنقلة، مدفوعةً بالنمو المتواصل لصناعة الابتكارات، وارتفاع أعداد شباب جيل الألفية الجديدة من عشاق التكنولوجيا، وفقاً لما أفادت به اكسيوم تليكوم، الشركة الرائدة على مستوى المنطقة في مجال بيع وتوزيع الأجهزة والهواتف المحمولة.

وتوقع السيد فهد البناي، الرئيس التنفيذي لشركة اكسيوم تليكوم العملاقة في مجال بيع وتوزيع تقنيات الهواتف المحمولة، أن يكون العام 2017 عاماً مزدهراً على صعيد العالم الرقمي، حيث تم تخطي جميع الحدود الموضوعة لقدرات الأجهزة المحمولة مرة أخرى.

الخدمات التي تستند إلى المواقع ستكسر نماذج التسويق المعهودة
تتمثل أبرز التطورات الصاعدة، وأكثرها إثارةً للاهتمام، في تلاشي الخط الفاصل بين الاتصال وعدم الاتصال بشبكة الانترنت، أي باختصار تقنية البيكون. وتتصدر تقنية "الأي بيكون" الرائدة من شركة آبل هذا المجال، ما يتيح لتطبيقات الهواتف المحمولة تحديد موقعها بدقة على النطاق المحلي، وتقديم محتوىالأكثر ملائمة للمستخدمين استناداً إلى موقعهم الجغرافي. والنتيجة، أصبح بإمكان الشركات تقديم صفقات في الزمن الحقيقي استناداً على موقع العملاء في أي لحظة محددة من الزمن.

في هذا السياق قال البناي: "تخيل نفسك تسير في أحد الشوارع جائعاً، وإذ بك تستلم إخطاراً بأن مطعم البرغر المفضل لديك يقدم عرضاً كبيراً ومغرياً، هذه هي طبيعة الخدمات التي تستند إلى الموقع الجغرافي، على غرار تقنية البيكون، وهذا ما تتيح للشركات القيام به، فهي تمنحهم القدرة على الوصول إلى العميل المناسب، في الوقت والمكان المناسبين. وهي وبكل تأكيد أداةً رائعةً بالنسبة للشركات، لكنها بالمقابل مفيدة جداً بالنسبة للمستخدم النهائي، في تساعدهم على إيجاد ما يحتاجون إليه، عندما يحتاجون إليه".

الشركات الصغيرة سترغب بحصة من "كعكة التطبيقات"
تشكل هذه التطورات الملحوظة في مجال التقنيات، والنجاحات المستمرة التي تحققها كبرى العلامات التجارية العالمية، مصدر إلهام للشركات الصغيرة يدفعها إلى أن تحذو حذوها في تطوير التطبيقات الخاصة بها. واستناداً على الاحصائيات الصادرة عن منصة نشر تطبيقات الهواتف المحمولة BiznessApps، فإن أكثر من 50 بالمائة من الشركات الصغيرة ستسعى إلى إنشاء تطبيقات خاصة بها على الهواتف المحمولة العام القادم. علاوةً على ذلك، وبحلول العام 2017، من المتوقع أن تولد أكثر من 268 مليار عملية تحميل إيرادات بقيمة 77 مليار دولار لصالح صناعة التطبيقات.وفي سوق مثل الإمارات، حيث تمثل الشركات الصغيرة والمتوسطة أكثر من 94 بالمائة من الشركات في البلاد، فإن هذا الأمر سيوفر إمكانات هائلة لصناعة التطبيقات.

وهو ما تطرق إليه البناي قائلاً: "إذا كنت تفكر بجهاز واحد جميعنا يعتمد عليه طوال اليوم لنبقى على اتصال بالشبكة، فهو الهاتف الذكي. وعند الأخذ بعين الاعتبار الإمكانات المتاحة، سنجد على رأسها القدرة على الوصول إلى الجمهور ذي الصلة باستخدام هذه الأداة القيمة. وتشهد الشركات الصغيرة نجاحاً هائلاً في هذا المجال، ولذلك فإنها ترغب حالياً بحصة في "كعكة التطبيقات". ومع تطور آلية إنشاء التطبيقات وتوفرها بأسعار معقولة أمام الجميع يوماً بعد آخر، أصبحت التقنيات حالياً في متناول معظم الشركات، بغض النظر عن حجمها".

ستشهد تقنيات الواقع المعزز والافتراضي نمواً هائلاً
بدأت شركات تصنيع الهواتف المحمولة، مثل سامسونج، وإتش تي سي، بالفعل رحلة استكشاف هذا الفضاء من خلال طرحها لأجهزة Gear VR وVIVE، على التوالي، لكن هذه ليست سوى نقطة البداية لدوامة من تقنيات الواقع الافتراضي المعزز المتطورة، والتي ستصل قريباً إلى الأسواق، وفقاً لتصريحات السيد فيصل البناي.
 واستناداً على تصريحات الشركة الاستشارية ديجي-كابيتال لدراسة السوق، من المتوقع أن تصل إيرادات تقنيات الواقع المعزز/الافتراضي إلى 120 مليار دولار أمريكي بحلول العام 2020، منها 90 مليار دولار لصالح تقنيات الواقع المعزز، و30 مليار دولار لصالح تقنيات الواقع الافتراضي، مدفوعةً بدرجة كبيرة من قبل المستهلكين، وأسواق الواقع المعزز/الافتراضي.

واختتم فهد البناي حديثه قائلاً: "هناك اهتمام كبير في هذا المجال بسبب الاستعمالات الكثيرة المفيدة والمختلفة التي بإمكان تقنيات الواقع المعزز والافتراضي تقديمها، سواء كان ذلك على مستوى الترفيه، أو التدريب، أو التعليم. وهو ما يرتقي بتجربة الهواتف المحمولة إلى مستوى متقدم وجديد، وذلك من خلال تمكين الأشخاص من استخدام جهاز محمول باليد للخوض بتجربة غامرة ومطلقة إلى عالم آخر، وعدم الاكتفاء بدور المراقب السلبي فحسب، بل المشاركة كأبطال خارقين ضمن عالم رقمي خاص بهم". 
=