Sunday, 4 December 2016

AURAK Awarded for Best Green Campus in UAE


Ras Al Khaimah, United Arab Emirates, November 30, 2016: (ME NewsWire) The American University of Ras Al Khaimah has been presented with the Best Green Campus award for 2016, receiving the prestigious accolade at an exclusive ceremony in Abu Dhabi.
AURAK competed against 14 other major universities, all based in the UAE, for the award which was organized as part of the Sustainable Campus Initiative. The initiative was jointly launched by the Emirates Environment Agency — Abu Dhabi (EAD) and Borouge in 2014 with the goal of encouraging university students in the UAE take responsibility for the ecological footprint their respective campuses leave on their wider communities.
Speaking of his team’s success, Professor Mousa Mohsen, dean of the School of Engineering at AURAK, stated, “This award comes as a result of our continuous hard work over the last year. This is not the end however. We will set targets on an annual basis in order to continue promoting sustainable development and reduce the impact we have on the environment.”
Aktham Al Chaar, a student member of the team, added, “The project wanted to approach the issue of climate change from a different angle, namely to look at the adaptation to global warming rather than just focusing solely on renewable energies. We found that the country’s mangroves, which are able to absorb carbon dioxide and withstand the effects of climate change, are a potential solution to this problem.”

Professor Hassan Hamdan Al Alkim, president of AURAK, expressed his delight upon receiving news that the university had won the award. “This is yet another example of the fantastic work that is going on at AURAK. It is deeply satisfying to see that our students are being given the opportunity to actively participate with their professors in research. Everyone prospers from this arrangement, as they are producing knowledge and solutions which benefit society as a whole.”

بمشروع يخدم البيئة
أمريكية رأس الخيمة تفوز بجائزة الحرم الجامعي الأخضر

رأس الخيمة، الإمارات العربية المتحدة، 30 نوفمبر 2016) "إم إي نيوز واير" ( حصلت  الجامعة الأمريكية في رأس الخيمة على المركز الأول في جائزة "الحرم الجامعي الأخضر" 2016، تقديرا لتفوقها في المسابقة التي تم اطلاقها كمبادرة مشتركة من قبل  وكالة الامارات للبيئة –أبوظبي  (EAD)، ) وشركة بروج في 2014 .
وقبل صعودها منصة التتويج  خلال الحفل الذي أقيم في العاصمة أبوظبي حيث تم تسليم الجائزة  خاضت الجامعة الأمريكية منافسة المسابقة التي تعد جزءا من مبادرة " الحرم الجامعي المستدام " وتمكنت من التفوق على الجامعات المشاركة وعددها 14 جامعة من داخل  دولة الإمارات العربية المتحدة .
أعرب البروفيسور حسن حمدان العلكيم، رئيس  الجامعة، عن سعادته بفوز الجامعة بهذه الجائزة قائلا: "يأتي صعودنا منصة التتويج كمثال آخر يؤكد التزام جامعتنا بالبحث العلمي المتطور مؤكدا أن ما تحقق يعد انجازا رائعا خاصة عندما نرى أن طلابنا يتطلعون بشهية مفتوحة  للمشاركة بنشاط مع أساتذتهم في مجال البحوث اذ أن الجميع يستفيد من هذا التفاعل العلمي المنتج، كما أنها فرصة لخلق المعرفة والحلول التي تعود بالفائدة على قبل المجتمع ككل ".
وتكتسب مبادرة "الحرم الجامعي المستدام"، أهميتها من كونها تغرس روح المنافسة في أوساط  طلاب الجامعات في دولة الإمارات العربية المتحدة وتدفعهم على تحمل المسؤولية  والحفاظ على البيئة  لاسيما داخل  الحرم الجامعي بصفة خاصة والمجتمع بصفة عامة.
قال البروفيسور موسى محسن، عميد كلية الهندسة في أمريكية رأس الخيمة ، "إن هذه الجائزة تعكس الجهود الشاقة المتواصلة التي بذلها فريقنا على مدى العام الماضي وان كان هذا ليس كل شيء ولكن يمكننا تحديد الأهداف التي على أساسها سنعمل من أجل مواصلة تعزيز التنمية المستدامة والحد من تأثير البشر السلبية على البيئة ".
من جهته أضاف الطالب أكثم الشعار عضو من فريق أمريكية رأس الخيمة الفائز " تعد الجائزة دليلا على تقديمنا مشروعا مقنعا يعكس الاقتراب من قضية تغير المناخ من زاوية مختلفة، وهي أن ننظر إلى التكيف مع ظاهرة الاحتباس الحراري بدلا من مجرد التركيز فقط على الطاقات المتجددة وعندنا الدليل على ذلك  فقد وجدناه في أشجار القرم في البلاد، والتي هي قادرة على امتصاص ثاني أكسيد الكربون والصمود في وجه آثار تغير المناخ، مما يجعلها حلا مثاليا لهذه المشكلة المزعجة .

=