Monday, 19 December 2016

Allianz Egypt and Emirates NBD Egypt Strengthen their Partnership by Offering Property and Casualty Business



Allianz Egypt, in partnership with Emirates NBD Egypt, recently expanded the range of Bancassurance products offered to the Egyptian market through the bank to include property and casualty insurance. Tailor-made for the increasingly sophisticated needs of Egyptian customers, the innovative range of insurance products include motor insurance for both individuals and corporations, SME insurance and healthcare plans.
This latest product announcement follows the signing of a new five-year agreement between Allianz Egypt and Emirates NBD Egypt, continuing their 13-year partnership providing financial services and peace of mind to customers across the country.
“Egypt is a fast-rising economy with many opportunities. Our products are developed in response to customer demand for a wider range of options that span different market segments and provide competitive coverage,” said Mohamed Mahran, Managing Director of Allianz Insurance Company – Egypt. “Allianz Egypt is pleased to expand the successful relationship with ENBD to include the property and casualty business. By partnering with a reputable bank such as Emirates NBD Egypt, customers will find it even easier to build an insurance plan that meets their specific needs”.
Fredric de Melker, Head of Retail Banking and Wealth Management at Emirates NBD Egypt, said, “The bank’s new variety of innovative insurance products are a culmination of our strategic partnership with Allianz, a global leader in Bancassurance, in order to provide the most diverse range of insurance services and products for customers through the best insurance company in Egypt, both in terms of financial and structural strength as well as diverse and innovative products.”

Allianz Egypt has provided Emirates NBD Egypt with a broad scope of insurance plans that will most resonate with their customers, including a premium motor insurance plan that insures customers’ cars in the case of accidents, as well as insurance for commercial motor and cargo trucks, which covers accidents, fires, theft, and total loss. Also, new to the product portfolio is SME insurance, which insures against damages to business property due to unexpected hazards such as fire or theft, as well as business losses caused by lawsuits due to wrongful business practices, product defects, or business interruption. As for healthcare, Allianz has included its comprehensive healthcare plan, which covers treatment inside and outside of hospitals as well as international healthcare options for medical treatment at some of the best medical facilities worldwide.  

أليانز مصر وبنك الإمارات دبي الوطني يدعمان اواصر التعاون عن طريق اطلاق خدمات تأمينية جديدة في السوق المصري

بالتعاون مع بنك الإمارات دبي الوطني مصر، قامت أليانز مصر بطرح باقة جديدة من الخدمات التأمينية المتنوعة للممتلكات و المسئوليات و هو ما يتماشي مع استراتيجيتها بالتوسع في خدمات التأمين البنكي التي تقدمها في السوق المصري.
يأتي الإعلان عن هذه الخدمات متزامنا مع تعاقد أليانز مصر مع بنك الإمارات دبي الوطني، بما يُعد تأكيداً للشراكة التي تجمع بينهما منذ  13 عاماً قاموا خلالها بتوفير أعلى مستوى من الخدمات المالية وراحة البال للعملاء في جميع أنحاء الجمهورية.
وتعليقاً على ذلك، يقول السيد/ محمد مهران، العضو المنتدب لشركة أليانز للتأمين مصر: “تعد مصر من الاقتصاديات الناشئة سريعة النمو والتي تتمتع بالكثير من الفرص. لذلك قمنا بتصميم منتجاتنا خصيصاً لتناسب احتياجات العملاء في هذا السوق الهام، عن طريق طرح باقة متنوعة من البدائل والبرامج التأمينية التي تغطى احتياجات كافة قطاعات السوق طبقاً لأعلى المعايير التأمينية وبأسعار تنافسية . واليوم يسعدنا الإعلان عن التوسع في شراكتنا الناجحة مع بنك الإمارات دبي الوطني لتشمل تأمينات الممتلكات والحوادث. فمن خلال شراكتنا مع بنك الإمارات دبي الوطني الذي يتمتع بسمعة ممتازة، يستطيع عملائنا الحصول على برنامج التأمين المناسبة لاحتياجاتهم."
يضيف السيد/ فريدريك دي ميلكر- رئيس قطاع التجزئة المصرفية وإدارة الثروة في بنك الإمارات دبي الوطني مصر: "إنّ التنوع الكبير الذي تتمتع به محفظة المنتجات التأمينية التي يقدمها البنك لعملائه هي نتاج شراكتنا الاستراتيجية مع أليانز، كبرى الشركات العالمية في مجال التأمين البنكي، حيث نهدف من خلل هذه الشراكة إلى توفير محفظة متنوعة من الخدمات والمنتجات التأمينية للعملاء عن طريق التعاون مع أفضل شركة تأمين في السوق المصري، سواءً من ناحية مركزها المالي المتين أو هيكلها القوي، مع تنوع العروض والمنتجات التي تقدمها أكثر من أي  منافس آخر في السوق المحلي"    
تتضمن باقة المنتجات والبرامج التأمينية الجديدة التي قدمتها شركة أليانز مصر لبنك الإمارات دبي الوطني، والتي من المتوقع ان تلقى صدى كبير بين العملاء، منها البرامج المتميزة للتأمين على السيارات والتي توفر الخدمات التأمينية على السيارات في حالات الحوادث، فضلا عن برامج التأمين على شاحنات نقل البضائع والسيارات التجارية، والتي تغطي الحوادث والحرائق والسرقة، وحالات الخسارة التامة للسيارة. من ناحية أخرى تتضمن باقة البرامج التأمينية الجديدة، مجموعة من المنتجات المقدمة للمشروعات الصغيرة والمتوسطة  وتغطي الخسائر والتلفيات في الممتلكات والأصول الإنتاجية الناتجة عن المخاطر غير المتوقعة مثل الحريق أو السرقة، فضلا عن الخسائر التجارية الناجمة عن الدعاوى القضائية بسبب الممارسات الخاطئة في الأعمال وعيوب المنتجات. كما تضمنت الباقة الجديدة أيضاً برامج الرعاية الصحية مثل برامج أليانز المتكاملة للرعاية الصحية التي تغطي تكاليف الرعاية الطبية والسريرية داخل وخارج المستشفيات، بالإضافة لإمكانية السفر للعلاج بالخارج في أفضل المؤسسات الطبية على مستوى العالم.

=