Wednesday, 7 December 2016

ABCC and São Paulo Chamber of Commerce to present potential business opportunities in specially hosted event titled “Opportunities in the importation of goods and services from Dubai” in Brazil


Exports from Brazil to UAE for Q1 to Q3 2016 reach USD 1.7 billion, with imports also reaching USD 309.1 million

UAE, December 7, 2016 – The Arab Brazilian Chamber of Commerce (ABCC) and the São Paulo Chamber of Commerce, an arm of the São Paulo Trade Board, will be backing an event entitled, ‘Opportunities in the importation of goods and services from Dubai,’ which will be held on December 8, 2016 at the Arab Brazilian Chamber Auditorium in São Paulo, Brazil. During the event, Dubai’s foreign sales promotion agency, is set to make a presentation and discussion on the goods and services that can be made available to Brazilian businesses.  

The activity, which is also being held on the occasion of the celebration of the UAE’s 45th National Day, is set to throw the spotlight on opportunities covering the sale and purchase of goods and services between Brazil and the UAE—complementing recent reports from the Brazilian Ministry of Industry, Trade and Services showing that exports from Brazil to the UAE amounted to USD 1.7 billion from January to October, with imports at USD 309.1 million.

Dr. Michel Alaby, Secretary General and CEO, ABCC, said, “We are looking forward to meeting top Brazilian business leaders and investors in this specially hosted event that seeks to make people more aware of the key business opportunities to be gained from doing business in the UAE. This initiative is aimed at reinforcing the strong trade ties that the UAE has enjoyed with Brazil. The Arab Brazilian Chamber of Commerce has expressed its steadfast commitment in playing a significant role in the efforts to consolidate stronger ties while also helping create economic gains between the two countries.”

The event will place key focus on importation and will showcase key products like cosmetics, food, furniture, medical products, stainless steel and services in general. The agency will also expound on the advantages of re-exporting goods via the emirate. Approximately 30 to 40 business executives are expected to be at the Arab Chamber auditorium for the presentation, including distributors, importers and trade agents.

"الغرفة التجارية العربية البرازيلية" و"غرفة تجارة ساو باولو" تبحثان فرص الأعمال خلال فعالية بعنوان "فرص استيراد السلع والخدمات من دبي" في البرازيل

حجم الصادرات البرازيلية إلى الإمارات يسجّل 1.7 مليار دولار بين الربعين الأوّل والثالث من العام، و309.1 مليون دولار حجم الواردات


الإمارات، 7 ديسمبر 2016تعتزم "الغرفة التجارية العربية البرازيلية" (ABCC)، وبالتعاون مع "غرفة تجارة ساو باولو" المنضوية تحت مظلة المجلس التجاري في ساو باولو، تنظيم فعالية خاصة بعنوان "فرص استيراد السلع والخدمات من دبي" وذلك يوم غد الخميس الموافق 8 ديسمبر/كانون الأوّل الجاري في قاعة الغرفة العربية البرازيلية في مدينة ساو باولو في البرازيل. وسيتمحور الحدث بالدرجة الأولى حول استعراض المحفظة الواسعة من السلع والخدمات المتاحة أمام مجتمع الأعمال البرازيلي، بالإضافة إلى تسليط الضوء على الفرص والإمكانات الواسعة لتعزيز المبيعات وتجارة السلع والخدمات بين البرازيل ودولة الإمارات.

ويأتي تنظيم هذه الفعالية، التي تتزامن مع الاحتفال بالذكرى السنوية الخامسة والأربعين لتأسيس دولة الإمارات، في إطار حرص كل من "الغرفة التجارية العربية البرازيلية" و"غرفة تجارة ساو باولو" على رفع مستوى الوعي بالفرص التجارية وإمكانات النمو المتاحة في دبي وتضافر الجهود المشتركة للارتقاء بالعلاقات التجارية بين البلدين. ووفقاً للتقارير الأخيرة الصادرة عن وزارة الصناعة والتجارة والخدمات البرازيلية، بلغ حجم الصادرات البرازيلية إلى دولة الإمارات 1.7 مليار دولار أمريكي في الفترة بين شهري يناير/كانون الثاني وأكتوبر/تشرين الأوّل من العام الجاري، في حين وصل حجم الواردات إلى 309.1 مليون دولار خلال الفترة نفسها.

وقال الدكتور ميشيل حلبي، الأمين العام والرئيس التنفيذي لـ "الغرفة التجارية العربية البرازيلية": "نتطلّع قدماً للاجتماع بنخبة من كبار أقطاب مجتمع الأعمال البرازيلي والمستثمرين رفيعي المستوى في هذا الحدث المخصّص لزيادة الوعي بالفرص التجارية المتاحة في دولة الإمارات العربية المتّحدة. وتكمن أهمية هذه المبادرة النوعية في كونها توفّر منصة ممتازة لترسيخ أواصر التعاون والعلاقات التجارية القوية التي تجمع بين الإمارات والبرازيل. وبدورنا، نؤكّد في "الغرفة التجارية العربية البرازيلية" على التزامنا بالمساهمة الفاعلة في دعم الجهود الرامية إلى الارتقاء بالنشاط التجاري بين البلدين وتعزيز المكتسبات الاقتصادية ذات الصلة".

وسيتخلّل الفعالية الوقوف على أهم الملامح والجوانب المتعلّقة بالاستيراد من دولة الإمارات وتحديداً دبي، بالإضافة إلى استعراض أهم المنتجات والخدمات المتاحة للتجارة بين البلدين، بما في ذلك مستحضرات التجميل والأغذية والأثاث والمنتجات الطبيّة والمعادن المقاومة للصدأ وغيرها من الخدمات والمنتجات المتنوّعة. وسيتم خلال الحدث أيضاً تقديم شرح مفصّل عن المزايا المتعدّدة لإعادة تصدير السلع والخدمات عبر الإمارة، وذلك بمشاركة متوّقعة لأكثر من 30 من كبار المسؤولين والموزّعين والموردين ووكلاء التجاريين من مختلف أنحاء البرازيل.

=