Wednesday, 2 November 2016

Vatika launches new ‘gentle hold’ transparent styling gel

Leading hair care brand now 2nd largest Hair Gel player in KSA and UAE market

Dubai, UAE – 2 November, 2016 - Dabur International has recently launched its newest innovation in hair care, the Vatika New ‘Gentle Hold’ transparent styling gel. This is the latest unique solution developed by Vatika, a leading hair care brand in the region which has been ranked as the second largest Hair Gel player in the KSA and the UAE market.
The new ‘gentle hold’ styling gel features herbal ingredients that have been carefully chosen to address the unique and particular hair needs of the people in the region. Containing Bamboo, Acacia and Lime, the ingredients work together to create a gentle hold to the hair leaving the user with a natural look that can last up to 24 hours.  The product also provides a luxurious glossy shine that lasts all day with no visible residue.
Vivek Dhir, CMO, Dabur International, said: “Vatika has continued to reinforce its leading position in the market by encouraging innovation that will help create new benchmarks in the field of hair care. The launch of this latest transparent styling gel falls in line with our commitment to provide our customers with only the best, its herbal ingredients were chosen for its fast acting properties and fortifying and nourishing qualities.” 
Bamboo has been known for its resilient and flexible properties, it also serves as the gel’s key ingredient for its high resistance to all climates and ability to strengthen and fortify hair with transparent clear textured formula that will give you a lasting hold. Acacia, a natural gum derived from the versatile and multi-purpose acacia tree aids in maintaining a hold of the style, and the lemon acts to give a natural shine to the hair to make it healthy and strong.
Vatika Gentle Hold Transparent Styling Gel is available in 250 ml tub for AED 8. It is also available in tubes. Dabur International, a wholly owned subsidiary of Dabur India, has an overall turnover of more than USD 1.3 billion and a market capitalization of around USD 8 billion. Dabur’s International Business Division headquartered in Dubai is the cornerstone of its growth strategy, reaching a milestone of AED 1 billion within only eight years of its existence.

ثاني أكبر شركة لجل الشعر في السعودية والإمارات

"فاتيكا" تكشف النقاب عن جل التصفيف الشفاف الجديد "التماسك اللطيف"


دبي، الإمارات العربية المتّحدة، 2 نوفمبر 2016 - احتفت "دابر إنترناشيونال" مؤخّراً بإطلاق جل التصفيف الشفاف الجديد "التماسك اللطيف"، في أحدث إضافة إلى المحفظة الواسعة من منتجات العناية بالشعر من العلامة التجارية الرائدة "فاتيكا". وتأتي هذه الخطوة لتؤكّد على المكانة الريادية التي تتبوأها "فاتيكا" كثاني أكبر شركة متخصّصة في صناعة جل الشعر في المملكة العربية السعودية ودولة الإمارات.

ويتميّز جل التصفيف الجديد "التماسك اللطيف" بأنّه يستند إلى تركيبة قائمة في مضمونها على أجود المكوّنات الطبيعية المختارة بعناية لتلبية مختلف احتياجات ومتطلّبات العناية بالشعر في المنطقة، بما في ذلك مستخلصات الخيزران والسنط والليمون الحامض التي تمتزج جميعها لتوفّر أعلى مستويات التماسك والثبات للشعر مع ضمان الحصول على إطلالة طبيعية تتحلّى بالتألّق واللمعان على مدار اليوم، دون ترك أي آثار على الشعر.

وقال فيفيك دهير، مدير قسم التسويق في شركة "دابر إنترناشيونال": "تواصل العلامة التجارية "فاتيكا" ترسيخ مكانتها وحضورها الرائد في السوق من خلال العمل وفق نهج قائم على الإبداع والابتكار في إرساء معايير جديدة ضمن قطاع العناية بالشعر بمختلف مجالاته. ويأتي إطلاق جل التصفيف الشفاف الجديد ليؤكّد على التزامنا الوثيق بتقديم أفضل المنتجات والخدمات ذات الجودة العالية لتلبية الاحتياجات والمتطلّبات المختلفة للعملاء. والدليل على ذلك التركيبة الثورية التي يتّسم بها الجل الجديد والقائمة في أساسها على مزيج من المكوّنات النباتية المثبتة فعاليتها في تغذية الشعر ومنحه الثبات والتماسك المرجويين".

وتفصيلاً، يعد الخيزران، الذي يُعرف لخصائصه المرنة وعالية الفعالية، المكوّن الرئيس في جل التصفيف الجديد وذلك لما يوفّره من قدرة عالية على تقوية الشعر وتمكينه من مواجهة شتى الظروف المناخية، إضافةً إلى تركيبته الغنية ذات اللون الشفاف والمثبتة فعاليتها في تثبيت الشعر لمدّة طويلة. أما خلاصة السنط، فهي عبارة عن صمغ يتم استخراجه من شجرة السنط والذي يساعد على تماسك خصلات الشعر والحفاظ على التسريحة، في حين تعمل مستخلصات الليمون الحامض على تغذية الشعر وتقويته ومنحه المزيد من اللمعان الطبيعي.


ويتوفّر جل التصفيف الشفاف الجديد "التماسك اللطيف" من "فاتيكا" في عبوات جاذبة بسعة 250 مل مقابل 8 دراهم إماراتية فقط، كما أنه يتوفّر في أنابيب سهلة الاستخدام لتلائم كافة الأذواق والاحتياجات.ويُذكر أخيراً أنّ "دابر إنترناشيونال" هي شركة فرعية مملوكة بالكامل لصالح شركة "دابر الهند". وتبلغ العائدات الإجمالية للشركة 1.3 مليار دولار أمريكي وتبلغ قيمتها السوقية حوالي 8 مليارات دولار. ويمثّل قسم الأعمال الرئيسي لـ "دابر إنترناشيونال" ومقرّه دبي ركيزة إستراتيجية النمو التي تنتهجها الشركة، حيث وصل حجمه إلى 1 مليار درهم إماراتي بعد مضي 8 سنوات على إستحداثه.
=