Sunday, 20 November 2016

The Center for Regulation of Transport by Hire Cars receives ISO 39001 Certification from Intertek for its Road Traffic Safety Management System


Abu Dhabi, UAE - Intertek, a leading Total Quality Assurance provider to industries worldwide, awarded Abu Dhabi’s Center for Regulation of Transport by Hire Cars the ISO 39001:2012 certification, in recognition of its Road Traffic Safety (RTS) management systems. The Abu Dhabi government’s entity, which regulates and manages the taxi and public transport sector, is the first regulatory body to receive this certification in the Emirate.
The Centre underwent rigorous and impartial assessment by Intertek’s auditors to ensure that its RTS management systems are aligned and compliant with international requirements. Intertek’s audit process, along with the Centre’s commitment to bring safety to the Emirate, is designed to help save lives by minimising deaths and serious injuries caused by traffic accidents and help to reduce accident-related operational and insurance costs and work interruptions.
Hussain Al-Atrakchi, Chairman of Middle East, North Africa and Pakistan, said: “Receiving the ISO 39001:2012 certification is a major achievement for the Centre for Regulation of Transport by Hire Cars and reflects its commitment as a governmental entity to improving road safety and saving lives. This international standard will help the Centre make a direct impact on the safety of our community. Intertek is dedicated to providing audits and certifications that assure the adoption of highest quality standards across operational and management functions at any organisation.”
Mohamed Darwish Al Qamzi, General Manager of the Centre, said: “The ISO certification highlights our commitment to better serve the citizens of the Emirate. We will continuously monitor service quality, satisfaction and demand levels while exploring best practices in the industry. We aim to develop the taxi transport sector to the highest international levels of quality. This certification helps us meet our objectives and build a safe environment for continual improvement.”
The ISO 39001 certification creates a systematic process approach for organisations which aim to create safer roads, reducing and ultimately eliminating road traffic accidents. This standard is an effective tool for governments, automotive manufacturers and organisations worldwide to take measures in reducing death and serious injuries caused by road accidents. The requirements of ISO 39001 cover all aspects of automotive safety from speed to vehicle condition and driver awareness.
For more information on ISO Certifications please visit http://www.intertek.com/business-assurance/.
مركز تنظيم النقل بسيارات الأجرة يحصل على شهادة الآيزو 39001 من "إنترتك" على نظامه لإدارة سلامة المرور على الطريق
أبوظبي، الإمارات العربية المتحدة – قدمت "إنترتك"، وهي موفر رائد لحلول ضمان الجودة المتكاملة لمختلف القطاعات حول العالم، شهادة الآيزو 39001:2012 (ISO 39001:2012) إلى مركز تنظيم النقل بسيارات الأجرة في أبوظبي تكريماً له على تطبيق  أنظمة إدارة سلامة المرور على الطريق. وتتولّى الهيئة التابعة لحكومة أبوظبي، تنظيم وإدارة قطاع سيارات الأجرة والنقل العام، وهي الهيئة التنظيمية الأولى التي تحصل على هذه الشهادة في الإمارة.
وقد خضع المركز لتقييم صارم وموضوعي من قبل مدققي "إنترتك" للتأكد من أنّ أنظمة إدارة السلامة المرورية على الطرقات متوافقة مع المتطلبات العالمية وتطبق المعايير العالمية المعتمدة في هذا القطاع. وقد وُضِع برنامج المراجعة والتدقيق على الأنظمة الذي اعتمدته "إنترتك"، وكذلك التزام المركز بتوفير السلامة على الطرقات في الإمارة، للمساعدة في إنقاذ الأرواح من خلال الحدّ من الحوادث التي تفضي إلى الوفاة والإصابات البالغة وكذلك المساعدة على خفض التكاليف التشغيلية وتكاليف التأمين التي ترتبط بالحوادث وأيضاً التكاليف التي تنتج عن التوقّف عن العمل.
صرح حسين الأطرقجي، رئيس "إنترتك" في منطقة الشرق الأوسط وشمال إفريقيا وباكستان: "إن حصول مركز تنظيم النقل بسيارات الأجرة في أبوظبي على شهادة الآيزو 39001:2012 هو بمثابة إنجاز هام، وهو يعكس التزام المركز، باعتباره هيئة حكومية، بتحسين السلامة على الطريق وإنقاذ الأرواح. وهذا المعيار العالمي سيساعد المركز على إحداث تأثير مباشر على سلامة مجتمعنا. وتلتزم ’إنترتك‘ بتوفير المراجعات والتدقيق ومنح شهادات الاعتماد العالمية التي تضمن تبنّي أعلى معايير الجودة في كافة المهام التشغيلية والإدارية في أي مؤسسة."
قال محمد درويش القمزي، مدير عام تنظيم النقل بسيارات الأجرة في أبوظبي: "تؤكد شهادة الآيزو على التزامنا بتقديم أفضل الخدمات لجميع السكان المقيمين في إمارة أبوظبي، وكذلك زائريها. وسنعمل دوماً على مراقبة جودة الخدمات ومستويات الرضا عنها ومستويات الطلب عليها، كما سنتطلّع دوماً إلى تطبيق أفضل الممارسات والمعايير في القطاع. وهدفنا هو تطوير قطاع النقل بسيارات الأجرة لنرتقي به إلى أعلى مستويات الجودة. وهذه الشهادة خطوة إلى الأمام تساعدنا على بلوغ أهدافنا وتأسيس بيئة سليمة للتحسّن المستمر."
تتيح شهادة الآيزو 39001 أسلوباً منهجيّاً للمؤسسات التي تسعى لتوفير طرقات آمنة والحدّ من حوادث الطرقات بهدف القضاء عليها في نهاية المطاف. وهذا المعيار هو أداة فعالة للحكومات وصانعي السيارات والمؤسسات حول العالم لاتخاذ إجراءات ملائمة للحدّ من حوادث الطرق التي تفضي إلى الوفاة أو التي تؤدي إلى الإصابات البليغة. وتغطّي متطلّبات الآيزو 39001 كافة نواحي سلامة قيادة السيارات بدءاً من السرعة وحتى حالة السيارة ووعي السائقين بمتطلبات القيادة الآمنة على الطرقات.
للحصول على المزيد من المعلومات عن شهادة الآيزو زوروا موقع http://www.intertek.com/business-assurance/

.

=