Tuesday, 15 November 2016

TAQNIA Cyber receives Microsoft Authorized Training Centre certification



Achievement bolsters company’s commitment to play a leading role in Saudization efforts

November 15, 2016

Koenig Solutions, a leading IT training provider and the world’s number one offshore training company, has revealed that its partner, TAQNIA Cyber, a Saudi government-owned company specializing in the fields of Information Security, Communication Security and Signal Intelligence offering its services and consultations to both public and private sectors, has been granted Microsoft Authorized Training Centre certification, allowing them to join the ranks of Microsoft’s Learning Partners authorized to deliver Microsoft Official Courses (MOC). Receiving the certification is also attributed to the strong ties maintained by TAQNIA Cyber with Koenig, which is considered a valuable Microsoft partner and recipient of the Microsoft Partner of the Year Award in India for six consecutive years.

The partnership between TAQNIA Cyber and Koenig has led to the opening of a modern cyber academy, which is completely aligned with the objectives of Vision 2030 to provide quality training to the Saudi population. With the certification, the academy will now be able to cover Microsoft courses in KSA. According to TAQNIA Cyber senior executives, the new certification is a step forward towards the efforts to play a key role in the country’s Saudization initiative-- the official national policy of the Kingdom of Saudi Arabia (KSA).

“We will be bringing in the best quality training in the market with training delivered only through in-house trainers and not through freelancers,” said Aditya Girish, Territory Manager Middle East, Koenig Solutions. “Koenig, has the largest pool of IT trainers in the world and the same would be of immense help to cater this demand. Their long-time partnership with Microsoft has resulted in excellent performance and key results that have led to Koenig being named as Microsoft Partner of the Year for six straight years.”

The training centre will now be able to cater to the needs of cyber security experts from leading banks, financial institutions, government entities, law firms, healthcare centres, utility and transportation providers. These programs will cover relevant training techniques in order to assess customer employees’ cyber maturity and/or to provide them the keys to understanding the latest cyber security challenges. The modern training facility will also offer Koenig’s 30+ authorizations including that of Microsoft, EC Council, PMP, Adobe, Security Management, among others.

"تقنية سايبر" تحصل على ترخيص مركز تدريب معتمد من "مايكروسوفت"

الإنجاز الجديد للشركة يعزز من التزامها بلعب دور رائد في جهود السعودة

15 نوفمبر 2016
كشفت "كوينج سوليوشنز"، إحدى الشركات المتخصصة في مجال التدريب على تكنولوجيا المعلومات والأولى على مستوى العالم في مجال التدريب الخارجي، النقاب عن حصول شريكها "تقنية سايبر"، احدى الشركات الرائدة الشركة في مجال أمن المعلومات في المملكة العربية السعودية، على ترخيص مركز تدريب معتمد من "مايكروسوفت". وتتيح هذه الخطوة للشركتين الانضمام إلى شركاء التعليم المعتمدين من "مايكروسوفت" لتقديم دوراتها الرسمية. كما يعزى حصول "تقنية سايبر" على هذا الترخيص في جزء منه إلى علاقاتها القوية مع "كوينج"، التي تعتبر أحد أبرز شركاء "مايكروسوفت" والحائزة على جائزة "أفضل شريك لمايكروسوفت هذا العام" في الهند لست سنوات على التوالي.

وأسهمت الشراكة التي تجمع بين "تقنية سايبر" و"كوينج" في افتتاح أكاديمية حديثة للأمن السيبراني في السعودية، وهو ما يتماشى مع أهداف رؤية 2030 في توفير التدريب عالي الجودة للسعوديين، حيث سيتاح للأكاديمية من خلال هذا الترخيص تقديم دورات "مايكروسوفت" في الدولة. وبحسب كبار المسؤولين التنفيذيين في شركة "تقنية سايبر" يعد الترخيص خطوة نحو بذل مزيد من الجهود للعب دور رئيسي في عملية السعودة، السياسة الوطنية الرسمية للمملكة العربية السعودية.

وقال أديتيا غيريش، المدير الإقليمي لمنطقة الشرق الأوسط، كوينج سوليوشنز: "سنقوم بتوفير الدورات التدريبية رفيعة المستوى في السوق من خلال مدربينا ممن هم على درجة عالية من الكفاءة والخبرة وليس من خلال مدربين يعملون لحسابهم الخاص. ولدينا أكبر مجموعة من مدربي تكنولوجيا المعلومات على مستوى العالم، حيث سيقدم هؤلاء كل مساعدة ممكنة لتحقيق هذا الهدف. وأدت شراكتنا طويلة الأمد مع "مايكروسوفت" إلى تحقيقنا نتائج هامة، فضلاً عن أداء رفيع المستوى ساهم في حصولنا على جائزة "أفضل شريك" لمايكروسوفت لهذا لست سنوات على التوالي".

وسيلبي مركز التدريب احتياجات ومتطلبات خبراء الأمن السيبراني في البنوك الرائدة والمؤسسات المالية والجهات الحكومية وشركات المحاماة ومراكز الرعاية الصحية وشركات الخدمات والنقل. وستشتمل هذه البرامج على تقنيات التدريب المناسبة بهدف تقييم النضج السيبراني لموظفي العميل و/أو تزويدهم بحلول لفهم أحدث التحديات المتعلقة بالأمن السيبراني. كما سيوفر مرفق التدريب الحديث أكثر من 30 ترخيصاً تتيحها شركة "كوينج"، بما في ذلك تراخيص "مايكروسوفت" و"مجلس العالمي لمستشاري التجارة الإلكترونية" و"محترف إدارة المشاريع"  و"أدوبي" و"الإدارة الأمنية" وغيرها من التراخيص.


=