Wednesday, 16 November 2016

Middle East Cleaning Technology Week Ends on a Positive Note


MECTW 2017 to host a bigger platform for the cleaning sector with dedicated trade shows, conferences, and awards

Dubai, United Arab Emirates

The 4th Middle East Cleaning Technology Week (MECTW) that concluded on Tuesday (15th November 2016) hosted over 130 exhibitors and attracted over 4000 attendees in three days. According to the organisers, the show was 20% bigger in size this year, with exhibitors delighted with the quality of the visitors.

The last two days of the event played host to a number of live product demos and industry specific conferences for cleaning and laundry sector. The event also recognised professionals from housekeeping, laundry and facility management with the ‘Excellence Award’ organised in association with UAE Professional Housekeepers Group.

“We are very happy with the results. The feedback from exhibitors, industry pavilions and industry leaders is very positive. We also hosted successful conferences, with a refreshed programme that focused on ‘innovation’ in the cleaning, laundry, and car care industries. We believe that the three trade shows, conferences, awards and associated events, were productive in generating awareness about the existing and future opportunities in the cleaning sector within the region. We are now eager to expand all existing platforms in 2017.” commented Jayaraman Nair, Chairman of VIS Exhibition - organisers of the show.

Exhibitors and visitors hailed the show a resounding success, and expressed their confidence in the Middle East as one of the key growth markets for cleaning products and services.

Mia Kotovsky, Business Development Manager, Intercare, said that the company has chosen the show to introduce four new products, including the revolutionary ORBOT Marble polishing machine. “We are receiving good response from the visitors for our products at MECTW. We launched a number of products including Dulevo 6000, Solar Compactors, and Multiflex from Whiteline, which is a unique cartridge for detergent.” The company is a leading supplier of cleaning and hygiene products in the UAE.

Carst Parchow, General Manager – UAE, Albariq Equipment, which is a cleaning equipment supplier, said, “The event is a platform to network with the regional cleaning community. We have launched two new products, a walk behind scrubbing machine and a right on scrubbing machine from Factory Cat and FIMA respectively.” The company also demoed the scrubbing machine from FIMA on the second day of the event.

Victor Bastian, Assistant Vice President, Linencraft, said "The laundry sector is increasingly focusing on adopting new and smart technologies and working to improve sustainability, but there is no common platform to share knowledge and showcase developments in the sector. We see MECTW as an ideal stage to share knowledge and latest innovations, that can significantly contribute to enhancing efficiencies to improve services in the laundry sector."

Alexander de Wit, Managing Director, R+M Suttner GmBH, which exhibited its foam car wash, said, “We are here to feature a new type of car washing technology that is touchless and uses foam. Our products are German manufactured and are apt for the UAE market as it reduces the water usage. We have been receiving interest from a lot of visitors, not only from the Middle East but from other Asian countries too. The show gives us access to the wider Asian market, that’s one of the reasons we are here.”

A visitor at the show, Biswajeet Goswami, Business Development Manager, Al Ahli Plastic Industries “Many products displayed at the show for waste management, cleaning, and hygiene are innovative and new to the region. I came across some interesting products that improve air quality, and recycle waste water, which is beyond the normal cleaning technologies that we previously knew of.”

“I am from Cameroon, and attending the show for the first time. My company provides building cleaning services, and MECTW has a lot of new knowledge for companies working in the cleaning sector. We found everything we are looking for here, which is impressive,” said another visitor, Yann Ktchanga, Manager of Bati Clean.


The three-day event concludes today, and according to organisers, work on MECTW 2017 has already begun.

أسبوع الشرق الأوسط لتقنيات التنظيف يختتم فعالياته ويسجل نتائج إيجابية ومميزة

دورة العام المقبل ستستضيف منصة أكبر لقطاع التنظيف مع مجموعة مميزة من المعارض التجارية والمؤتمرات والجوائز

دبي، الإمارات العربية المتحدة : استضافت الدورة الرابعة لمعرض ’أسبوع الشرق الأوسط لتقنيات التنظيف‘ والتي اختتمت فعالياتها يوم الثلاثاء (15 نوفمبر 2016) أكثر من 130 عارضاً، واستقطبت أكثر من 4000 زائر على مدى ثلاثة أيام. وأكد المنظمون أن مساحة المعرض هذا العام شهدت زيادة بنسبة 20٪، فيما أبدى العارضون سعادتهم بنوعية الزوار لهذا الحدث البارز.

وشهد اليومان الأخيران من المعرض استضافة العديد من عروض المنتجات التجريبية الحية والمؤتمرات المتخصصة في مجال التنظيف وغسيل الملابس. كما تم تكريم أبرز الرواد والمتخصصين في مجالات التدبير المنزلي والغسيل وإدارة المرافق خلال حفل توزيع جوائز التميز والذي تم تنظيمه بالتعاون مع مجموعة موظفي خدمة الغرف الاحترافية في الإمارات.

 وبهذا السياق قال جيارامان ناير، رئيس مجلس إدارة ’فيرتشوال إنفو سيستمز‘ الجهة المنظمة للمعرض: "إننا سعداء بالنتائج التي حققها المعرض، وكانت ردود الفعل من العارضين والأجنحة المتخصصة وقادة القطاع إيجابية للغاية. وقد استضفنا هذا العام أيضاً مجموعة مميزة من المؤتمرات الناجحة، وركز برنامج المعرض المتجدد بشكل رئيسي على الابتكار في مجالات التنظيف والعناية بالسيارات وغسيل الملابس. ونعتقد أن المعارض التجارية الثلاث والمؤتمرات والجوائز والفعاليات المرافقة قد نجحت في تعزيز الوعي حول الفرص الحالية والمستقبلية في قطاع التنظيف في هذه المنطقة. وإننا حريصون الآن على توسيع جميع المنصات الحالية في دورة العام المقبل".

كما أشاد العارضون والزوار بالنجاح الباهر الذي حققه المعرض، وأعربوا عن ثقتهم بمنطقة الشرق الأوسط باعتبارها واحدة من أسواق النمو الرئيسية لمنتجات وخدمات التنظيف.

وقالت ميا كوتوفسكي، مدير تطوير الأعمال في ’إنتر كير‘ أن الشركة قررت إطلاق أربعة منتجات جديدة خلال مشاركتها في المعرض، بما في ذلك آلة ’أوربوت ماربل‘ للتلميع، وعلقت بالقول: "شهدنا استجابة جيدة من الزوار على منتجاتنا التي عرضناها في ’أسبوع الشرق الأوسط لتقنيات التنظيف‘. وقد أطلقنا عدداً من المنتجات بما في ذلك ’دوليفو 6000‘ و’سولار كومباكترز‘ بالإضافة إلى ’ملتيفليكس‘ من ’وايت لاين‘ وهي تقنية فريدة لتطبيق المنظفات". وتعتبر شركة ’إنتر كير‘ مورداً رائداً لمنتجات التنظيف والعناية بالنظافة في دولة الإمارات العربية المتحدة.

ومن جانبه قال كارست بارتشو، المدير العام لشركة ’البريق للمعدات‘ في دولة الإمارات، والتي تعتبر مزوداً لمعدات التنظيف: "يجسد هذا الحدث منصة فريدة للتواصل مع العاملين في قطاع خدمات التنظيف على مستوى المنطقة، وقد أطلقنا خلال مشاركتنا في المعرض اثنين من المنتجات الجديدة وهما جهازي تنظيف أرضيات من نمطَي الدفع باليد والقيادة من ’فاكتوري كات‘ و’إف آي إم إيه‘ على التوالي". وقامت الشركة خلال اليوم الثاني باستعراض جهازها الجديد من ’إف آي إم إيه‘ أمام الزوار.

وقال فيكتور باستيان، مساعد نائب الرئيس في شركة ’لاين كرافت‘: "يركز قطاع غسيل الملابس بشكل متزايد على اعتماد أحدث التقنيات المتطورة والذكية من أجل تحسين مستويات الاستدامة، ولكن لا توجد أرضية مشتركة لتبادل المعارف واستعراض آخر التطورات في هذا القطاع، ولهذا نرى أن ’أسبوع الشرق الأوسط لتقنيات التنظيف‘ يوفر المنصة المثالية لتبادل المعارف وأحدث الابتكارات والتي يمكن أن تسهم بشكل كبير في تعزيز الكفاءة لتحسين مستوى الخدمات في قطاع غسيل الملابس".

ومن جهة أخرى قال الكسندر دي ويت، العضو المنتدب لشركة ’آر+إم ساتنر‘ والتي استعرضت منتجاتها من رغوة غسيل السيارات: "نشارك في هذا المعرض لتقديم نوع جديد من التقنيات المستخدمة لغسل السيارة عن بعد باستخدام الرغوة. ويتم تصنيع جميع منتجاتنا في ألمانيا وهي مناسبة لسوق الإمارات العربية المتحدة لأنها تقلل من معدلات استخدام المياه. وقد شهدت هذه المنتجات اهتماماً واضحاً من الزوار من منطقة الشرق الأوسط والعديد من الدول الآسيوية الأخرى أيضاً. ويتيح هذا المعرض لنا فرصة الوصول إلى الأسواق الآسيوية على نطاق أوسع، وهذا من أهم أسباب وجودنا هنا".

وتحدث بيسواجيت جوسوامي، مدير تطوير الأعمال في شركة الأهلي للصناعات البلاستيكية، عن تجربة زيارته للمعرض قائلاً: "توجد في هذا المعرض العديد من المنتجات المبتكرة والجديدة على مستوى المنطقة في مجال إدارة النفايات وخدمات التنظيف. وقد اطلعت على العديد المنتجات المثيرة للاهتمام لتحسين نوعية الهواء وإعادة تدوير مياه الصرف الصحي، والتي تعد أكثر تطوراً من تقنيات التنظيف العادية التي نعرفها".

وأردف بالقول: "جئت خصيصاً من الكاميرون لزيارة المعرض لأول مرة. وتعمل شركتي في مجال توفير خدمات تنظيف المباني، وأتاح ’أسبوع الشرق الأوسط لتقنيات التنظيف‘ لنا فرصة التواصل مع الكثير من الشركات العاملة في قطاع التنظيف. وقد وجدنا في المعرض كل ما نبحث عنه وهو أمر مثير للإعجاب حقاً".

ويذكر أن معرض ’أسبوع الشرق الأوسط لتقنيات التنظيف‘ يختتم فعالياته اليوم، وأكدت اللجنة المنظمة أن العمل قد بدأ بالفعل على تنظيم الدورة القادمة.

=