Tuesday, 1 November 2016

International Coffee & Tea Festival opens its 8th edition tomorrow, to showcase specialty coffee & tea in business

Event to engage coffee & tea enthusiasts in interactive national-level championships, SCAA-certified training programs, unique tasting sessions
November 1, 2016 - The International Coffee & Tea Festival (ICTF), the region’s only event dedicated to the specialty coffee and tea industry, is set to open its doors tomorrow (Wednesday, November 2, 2016) at the Meydan Gallery and Convention Centre in Dubai, UAE. Running until November 4, the popular trade event will showcase a comprehensive range of cafe solutions, including a huge variety of tea and coffee products, the latest bar and café equipment, and a host of offerings and services to address the region’s growing penchant for the beverages.
While the key focus of ICTF will be on business-to-business activities, it will also engage audiences with a series of national-level coffee competitions, including Barista, Latte Art, Brewer’s Cup, and Cup Tasters championships. Skilled and professional baristas will display their expertise and knowledge in the art of coffee making as they interact with spectators.
ICTF will also host hands-on training programmes for all, including beginners, intermediate practitioners and professionals, roasters and business owners which are certified by the Specialty Coffee Association of America (SCAA), the world’s largest trade organization for specialty coffee. Covering key topics on Coffee Preparation, Green Coffee Grading and Roasting, the workshops will be delivered by industry experts and all participants will be awarded with globally accepted certificates.
Another special feature are the Brew Bar Presentations and Seminars, which will highlight the preparation of different types of coffee and tea by using a variety of brewing methods. Enthusiasts will be able to sample the unique tastes and aromas of coffee and tea from different parts of the world and the opportunity to check out what is trending in the café industry around the world.

Anselm Godinho, Managing Director, International Conferences & Exhibitions, organizers of the Coffee Championships, said: “The region’s only exhibition dedicated to coffee and tea attracts more than 8,500 trade visitors, offering them infinite business opportunities in a booming industry. With over 3,000 new coffee shops and close to 100 in-shop and large scale roasters having been licensed in the UAE in the last two years, cafes are a lucrative business. The International Coffee & Tea Festival offers a healthy and competitive platform for new players to enter the industry while throwing the spotlight on roasters and roasting equipment which are enjoying high demand as the coffee roasting business witnesses exponential growth in the Middle East.” ICTF is supported by the SCAA and World Coffee Events (WCE). The show is open to all visitors above the age of 18 from 11.00 am until 7.00 pm on November 2 and 3, 2016 and from 3.00 pm until 10.00 pm on November 4, 2016. For more information, visit http://www.coffeeteafest.com/.
 "القهوة والشاي العالمي 2016" يفتح أبوابه غداً أمام عشاق القهوة والشاي من مختلف أنحاء الدولة والمنطقة

سلسلة من الدورات التدريبية المعتمدة وجلسات التذوّق والمسابقات الوطنية عالية المستوى بانتظار الزوّار


1 نوفمبر 2016 - تنطلق يوم غد الأربعاء (الموافق 2 نوفمبر/تشرين الثاني 2016) في مركز ميدان للمؤتمرات بدبي الدورة الثامنة من "مهرجان القهوة والشاي العالمي"، الحدث الوحيد من نوعه المخصّص لصناعة القهوة والشاي في المنطقة والذي ستستمر فعالياته لغاية 4 نوفمبر الجاري وسط مشاركة واسعة من كبار الخبراء وروّاد القطاع من مختلف أنحاء دولة الإمارات والمنطقة لاستعراض أحدث الحلول المخصّصة لقطاع المقاهي من منتجات القهوة والشاي والمعدّات المتطوّرة وغيرها من الخدمات المصمّمة خصيصاً لمواكبة الطلب المتنامي على مشروبات القهوة والشاي في السوق الإقليمية.

وإلى جانب الأنشطة التجارية التي تشكّل محور التركيز الرئيس للحدث، سيكون الزوّار في "مهرجان القهوة والشاي العالمي 2016" على موعد من الندية والحماس والأداء الفني العالي حيث يستعد نخبة من المحترفين والمتخصّصين في صناعة القهوة وفن الباريستا لإبراز مهاراتهم وخبراتهم العالية في المجال ضمن أربع من أبرز البطولات الوطنية المرتقبة التي تتمثّل في كل من "بطولة الإمارات الوطنية للباريستا" و"بطولة فن إعداد القهوة بالحليب" و"بطولة الإمارات لتخمير القهوة" و"بطولة المتذوّقين".

وسيتخلّل الحدث أيضاً سلسلة من البرامج التدريبية المعتمدة من قبل "الجمعية الأمريكية للقهوة" (SCAA)، أكبر جمعية عالمية لتجارة القهوة، والتي تستهدف عشاق القهوة من كافة المستويات، من المبتدئين والمتوسّطين والمحترفين إلى خبراء التحميص وأصحاب الأعمال، وذلك بمشاركة عدد من كبار الخبراء والمتخصّصين في المجال. وستتناول ورش العمل عدّة محاور رئيسة ذات الصلة بأساليب إعداد القهوة والتحميص وتصنيف حبوب البن الخضراء، وسيتم في ختامها منح المشاركين شهادات معترف بها عالمياً.

وعلاوةً على ذلك، ستتضمّن دورة العام من "مهرجان القهوة والشاي العالمي" مجموعةً من الندوات والعروض التقديمية التي ستسلّط الضوء على أفضل الممارسات في إعداد الأنواع المختلفة من القهوة والشاي باستخدام أحدث الأساليب والمعدّات. كما سيحظى الزوّار بالفرصة لتذوّق تشكيلة واسعة من أجود أنواع القهوة والشاي من مختلف أرجاء العالم، بالإضافة إلى الاطّلاع على أحدث الاتّجاهات الناشئة والابتكارات في عالم المقاهي.
 وقال  أنسلم غودينهو، مدير عام شركة "إنترناشونال كونفرنسز آند اكزبيشنز"، الجهة المنظّمة للحدث: "يحظى "مهرجان القهوة والشاي العالمي" بأهمية إستراتيجية كبيرة باعتباره الحدث الوحيد من نوعه المخصّص لصناعة القهوة والشاي في المنطقة والذي يستقطب ما يزيد على 8,500 زائر من مختلف أرجاء العالم في كل عام لاستكشاف أهم الفرص التجارية المتاحة على المستوى المحلي والإقليمي. وتعد المقاهي من أكثر القطاعات نمواً وإدراراً للربح في دولة الإمارات التي شهدت ترخيص أكثر من 3000 مقهى جديد وحوالى 100 محمصة داخلية وكبيرة الحجم على مدار العامين الأخيرين. ويأتي تنظيم "مهرجان القهوة والشاي العالمي" بهدف توفير منصة متكاملة للكشف عن أبرز المهارات والكفاءات الكامنة في القطاع وفي الوقت نفسه تسليط الضوء على أحدث معدّات التحميص التي تسجّل معدّلات طلب مرتفعة في ظل الطفرة الكبيرة التي يعيشها قطاع القهوة حالياً في منطقة الشرق الأوسط".

ويُذكر أن "مهرجان القهوة والشاي العالمي"، الذي يحظى بدعم "الجمعية الأمريكية للقهوة" و"شركة "مهرجانات القهوة العالمية"، سيفتح أبوابه للزوّار في عمر 18 عاماً وما فوق، وذلك من تمام الساعة 11:0 صباحاً ولغاية 7:00 مساءً يومي الأربعاء والخميس الموافقين 2 و3 نوفمبر الجاري، ومن الساعة 3:00 ظهراً إلى 10:00 مساءً يوم الجمعة الموافق 4 نوفمبر الجاري. لمزيد من المعلومات، يرجى زيارة الموقع الإلكتروني http://www.coffeeteafest.com/.


=