Wednesday, 23 November 2016

HMH CEO Laurent A. Voivenel In a Panel Discussion at Tourism Innovation and Transformation Forum organized by ejtemaat in Collaboration with UAE Ministry of Economy and UNWTO


Laurent A. Voivenel, CEO of HMH – Hospitality Management Holdings, participated today in a panel discussion on ‘The Future of Travel Distribution Systems’ at Tourism Innovation and Transformation Forum organized by ejtemaat in collaboration with UAE Ministry of Economy and United Nations World Tourism Organization (UNWTO). There were three other experts on the panel including Richard Wiegmann, CCO and MD of Sabre Hospitality EMEA, Germany.

Global Distribution Systems (GDS) & Central Reservations systems (CRS) are complex systems that have changed the way travel itineraries were booked since 1964. In the session, the experts critically analyzed the role and relevance of distribution within hospitality & travel, how it has changed the business, innovations within it and how it connects and interacts with the travel ecosystem including Online Travel Agencies (OTAs), airlines, hotels and tour operators. The speakers looked at the latest trends to map the future of travel distribution and how it may impact revenue and costs.

Touching on the subject of brand websites versus OTAs, Laurent highlighted some of the key challenges facing regional hotel management groups in terms of distribution. He said, “OTA penetration has been much higher in the Middle East region since the hotel sector here is extremely fragmented. There is need to drive more bookings through hotel websites as well as to have more added value from distribution partners given the budget limitations local groups have compared to global hospitality giants. Channel Integration has become more and more complex and dense with distribution costs increasing year on year.

Elaborating on the expectations of UAE travelers, Laurent said, “UAE travelers are looking for SEAMLESS integration of mobile technology into travel. The key words are SMART, MOBILE, SEAMLESS, INTEGRATED. They want Efficient Personalization -‘My Stay, My Way’ and wish to be connected through automation. They want ENGAGEMENT be it through smart apps, web chat or social media. It is all about IoT (Internet of Things) as currently 80 things connect to Internet instantly. Therefore, there is need for more user-friendly Arabic and mobile Internet Booking Engine.

When asked about what he believes influences “brand loyalty” for travelers in this region, Laurent emphasized on customer centric approach – enticing and rewarding guests with value added offers. Excellent digital and mobile experience combined with a human touch is a must. There needs to be two-way conversation engaging customers to offer a personalized experience that makes travellers’ lives EASIER, SIMPLER & MORE CONVENIENT. To gain loyalty, hotels need to ‘Sell on Value’ Vs ‘Sell on Rate’ strategy of OTAs.

Intuitive Technology – including facial recognition, biometric sensors and brainwave readers – now allow brands to customize guest experiences based on anticipating needs and desires of guests. Laurent stressed, “With more than 50% of consumers now willing to share data in return for tools that help customize their stay, we hoteliers have an enormous opportunity to fulfill unmet needs through the use of data and technology – not only helping consumers make their decisions, but bringing their hidden travel preferences to light.

About HMH
Founded in 2003 in Dubai, HMH – Hospitality Management Holdings is a fully integrated hotel management company that prides itself for being one of the pioneers among local groups that are specialized in the dry segment. Being the largest operator in the sector within the region, HMH provides hotel owners and developers a broad spectrum of world-class management solutions with five distinct, yet complementary, hotel brands catering to varied market segments from luxury to budget. These include The Ajman Palace Hotel, Coral Hotels & Resorts, Corp Hotels, EWA Hotel Apartments and ECOS Hotels.

HMH’s strategic expansion in the Middle East and North Africa has been successful in unlocking a world of opportunities while creating value for its stakeholders, associates, staff members and customers. The existing portfolio is located in some of the most desirable destinations across the MENA region, with a pipeline of hotels under development to grow HMH’s regional footprint even further.

For more information about HMH please visit http://www.hmhhotelgroup.com

الرئيس التنفيذي لشركة أتش أم أتش لوران أ. فوافنيل
يشارك بحلقة نقاش في منتدى الابتكار والتحول في السياحة من تنظيم إجتماعات
بالتعاون مع وزارة الاقتصاد في دولة الإمارات ومنظمة السياحة العالمية

شارك لوران أ. فوافنيل الرئيس التنفيذي لشركة أتش أم أتش - إدارة الضيافة القابضة اليوم في حلقة نقاش حول "مستقبل أنظمة توزيع السفر" في منتدى الابتكار والتحول في السياحة من تنظيم إجتماعات بالتعاون مع وزارة الاقتصاد في دولة الإمارات ومنظمة السياحة العالمية. كان هناك ثلاثة خبراء آخرين على المنصة منهم ريتشارد ويجمان، المدير العام لأوروبا والشرق الأوسط في سابر للضيافة، ألمانيا.

غيرت نظم التوزيع العالمية ونظم الحجز المركزية المعقدة طريقة حجز رحلات السفر منذ عام 1964. وفي حلقة النقاش حلل الخبراء دور وأهمية التوزيع في الضيافة والسفر، وكيف غيرالطريقة التي تدار بها الأعمال، والابتكارات في نظم التوزيع وكيف تتفاعل مع النظام الإقتصادي للسفر بما في ذلك وكالات السفر على الانترنت (OTAS) وشركات الطيران والفنادق ومنظمي الرحلات السياحية. تناول المتحدثون أحدث الاتجاهات التي ترسم خريطة مستقبل توزيع السفر، وكيف يمكنها أن تؤثر على الإيرادات والتكاليف.

وفي حديثة عن المواقع الإليكترونية للعلامات التجارية مقابل وكالات السفر على الانترنت (OTAS)، أبرز لوران بعض التحديات الرئيسية التي تواجه المجموعات الإقليمية لإدارة الفنادق من حيث التوزيع. وقال: "لقد كان اختراق وكالات السفر على الانترنت أعلى بكثير في منطقة الشرق الأوسط حيث أن القطاع الفندقي في المنطقة مجزأ للغاية. هناك حاجة لدفع المزيد من الحجوزات من خلال المواقع الإلكترونية للفنادق وكذلك الحصول على المزيد من القيمة المضافة من شركاء التوزيع نظرا لقيود الميزانية لمجموعات الفنادق المحلية مقارنة بعمالقة الضيافة العالميين. أصبح تكامل القنوات أكثر تعقيداً مع تزايد تكاليف التوزيع عاماً بعد عام.

وتعليقا على توقعات المسافرين من الإمارات العربية المتحدة، قال لوران "المسافرون من الإمارات العربية المتحدة يبحثون عن اندماج التقنيات النقالة في السفر. الكلمات الرئيسية هي ذكية، جوال، سلس ومتكامل. انهم يريدون كفاءة التخصيص -إقامتي، على طريقتي " و يريدون أن يكوننون متصلين من خلال الأتمتة. إنهم يريدون المشاركة سواء كان ذلك من خلال التطبيقات الذكية، الدردشة على شبكة الإنترنت أو وسائل التواصل الاجتماعية. وكل ذلك يدور حول مبدأ "إنترنت الأشياء" حيث يتصل حاليا 80 شيئاً بالإنترنت بشكل مباشر. لذلك، هناك حاجة لمزيد من محركات الحجز سهلة الاستعمال باللغة العربية على الإنترنت وعبر الهاتف النقال.

وردا على سؤال حول المؤثرات على "الولاء للعلامة التجارية" بالنسبة للمسافرين في هذه المنطقة، أكد لوران على نهج مركزية العميل – الذي يغري الضيوف بمكافئات مجزية مع عروض ذات قيمة مضافة. تجربة رقمية ممتازة إضافةً إلى اللمسة الإنسانية أمر لا بد منه. يجب أن يكون هناك محادثة ذات اتجاهين لإشراك العملاء وتقديم تجربة شخصية لجعل حياة المسافرين أسهل وأبسط وأكثر ملائمة. لكسب الولاء فإن الفنادق في حاجة إلى 'التركيز على القيمة "مقابل استراتيجية" التركيز على السعر" التي تعمل بها وكالات السفر على الانترنت (OTAS)،  .

التقنيات الحديثة – مثل تقنية التعرف على الوجه، وأجهزة الاستشعار البيولوجية وقراءة الأفكار - تسمح الآن للعلامات التجارية لتخصيص تجارب فندقية على أساس توقع احتياجات ورغبات الضيوف. وأكد لوران " الآن مع وجود أكثر من 50٪ من الضيوف على استعداد لتقاسم البيانات في مقابل الأدوات التي تساعد على تخصيص إقامتهم، نحن أصحاب الفنادق لديها فرصة هائلة لتلبية الاحتياجات غير الملباة من خلال استخدام البيانات والتكنولوجيا - لا يساعد المستهلكين لإتخاذ القرارات فقط ، ولكنه يساعد في إظهار تفضيلات السفر الخفية.

حول اتش ام اتش
تأسست أتش أم أتش – إدارة الضيافة القابضة عام 2003 في دبي، أتش أم أتش شركة إدارة فنادق متكاملة تفخر بأنها إحدى الشركات المحلية الرائدة المتخصصة في قطاع الفنادق الخالية من الكحول. و بإعتبارهاالمشغل الأكبر بهذا القطاع في الإقليم تقدم أتش أم أتش لمالكي الفنادق والمطورين العقاريين مجموعة واسعة من الحلول عالمية المستوى للإدارة الشاملة مع خمس أسماء فندقية متميزة و مع ذلك متكاملة تلبي احتياجات قطاعات متنوعة من السوق من الاقتصادية إلى الفاخرة. وتشمل فندق القصر عجمان، فنادق ومنتجعات كورال، فنادق كورب، شقق ايوا الفندقية وفنادق ايكوس.

نجحت أتش أم أتش بتوسعها الاستراتيجي في الشرق الأوسط وشمالي أفريقيا في فتح أبواب عالم من الفرص وفي الوقت نفسه خلق قيمة لحاملي أسهمها، شركائها، العاملين فيها وعملائها. قائمة أعمالها الحالية تشمل فنادق رائعة تقع في بعض من أكثر الوجهات المطلوبة في أرجاء الشرق الأوسط وشمالي أفريقيا، بالإضافة إلى مجموعة متميزة من الفنادق تحت التطوير لزيادة تواجد أتش أم أتش في المنطقة بصورة أوسع.

للمزيد من المعلومات حول أتش أم أتش، رجاء زيارة الموقع : http://www.hmhhotelgroup.comأو https://www.hmhhotelgroup.com/subscribenow

=