Wednesday, 2 November 2016

Globe Express Services secures landmark deal with Lebanon’s ABC SAL for Freight Forwarding



Dubai, United Arab Emirates, November 02, 2016 - Award winning logistics firm, Globe Express Services and ABC SAL, one of Lebanon’s premier shopping and lifestyle destinations have announced a collaboration for the transport of their products throughout Europe and the Gulf countries. According to the terms of this collaboration, GES will provide services, including on time collection and storage, air and sea freight console boxes, account management and featured services.

The solution designed for ABC is no different and includes a collaborative hybrid management model at the top of its operational structure to ensure a true partnership approach to the successful running of the operation. The approach will utilize GES’s global expertise and the company’s SMART Solutions in the Gulf & Europe markets. 

Mustapha Kawam, President & CEO - Globe Express Services, said: “The latest collaboration with ABC brings another retail conglomerate into our portfolio of clients, strengthening further our presence in the retail sector. Globe Express Services specialises in offering a highly reliable, seamless and efficient services which will be a major driver for this partnership. We are confident that our agile and creative solutions will help to better integrate transport flow with advanced capability to track the flow of ABC’s logistics and freight volumes distribution.”

“Logistics is an essential part of our business and we have partnered with Globe Express Services to ensure a better collaboration with all our wholesalers and manufacturing partners. Through this partnership, we look forward to track all of our contacts, pricing, and distribution systems to gain unparalleled flexibility. Globe Express Services enjoy an excellent reputation in operational logistics and we are confident that they will enhance our customer service and boost our logistic cycle speed. Lastly, with optimized freight transmission, we will surely preserve our sustainability goals too,” concluded Mansour El Ashkar, Supply Chain Manager, ABC SAL.“This new collaboration win is a testament to the effectiveness of our supply chain solutions and to the leading services we can offer to the businesses. ABC is a great addition to our marketing leading retail portfolio of clients and we are looking forward to developing a long time partnership with them. We are extremely confident that the operational plan will realize its full potential in the near future,” concluded Mounir Asmar, Regional Business Development Manager - Globe Express Services.

"جلوب إكسبريس سيرفيسز" تبرم اتفاقية تعاون استراتيجية في مجال نقل البضائع مع مركز التسوّق اللبناني "ِABC"

02 نوفمبر 2016
أعلنت "جلوب إكسبريس سيرفيسز"، شركة اللوجستيات الحائزة على عدّة جوائز، عن الدخول في اتّفاقية تعاون إستراتيجية مع "ABC SAL"، إحدى المراكز الرائدة في مجال التسوّق والحياة العصرية في لبنان، حيث ستتولى الشركة نقل البضائع التابعة للمركز عبر مختلف الأسواق الأوروبية ودول مجلس التعاون الخليجي، بالإضافة إلى تقديم خدمات جمع وتخزين البضائع في الوقت المحدّد والصناديق المخصّصة للشحن الجوي والبحري وإدارة الحسابات، وغيرها من الخدمات الخاصة.

ويتميّز الحل اللوجستي المطوّر خصيصاً  لـ "ABC" في كونه يستند إلى نموذج الإدارة التعاونية الآمنة للبيئة على مستوى البنية التشغيلية للمركز، وذلك بهدف الارتقاء بآليات تطبيق منهجية الشراكة بين الطرفين وتحقيق الأهداف المرجوة في التشغيل والإدارة الناجحة للعمليات، بحيث ترتكز هذه المنهجية إلى الخبرة العالمية لشركة "جلوب إكسبريس سيرفيسز" وحلولها الذكية في أسواق الخليج العربي وأوروبا.

وقال مصطفى قوام، الرئيس والمدير التنفيذي لشركة "جلوب إكسبريس سيرفيسز": "يشكّل تعاوننا الأخير مع "ABC" إضافةً نوعيةً إلى محفظة عملائنا رفيعي المستوى وكذلك دفعة قويّة لجهودنا المتمحورة حول ترسيخ حضورنا في قطاع التجزئة. ونلتزم في "جلوب إكسبريس سيرفيسز" بتقديم أفضل الخدمات الفعّالة وعالية الموثوقية التي من شأنها أن تشكّل الداعم الرئيسي لهذه الشراكة الاستراتيجية؛ ونحن على ثقة تامّة من أن حلولنا المبتكرة والقوية ستساعد على إحداث تكامل أفضل في انسيابية عمليات النقل، بالإضافة إلى تحسين القدرة على تتبّع حركة الخدمات اللوجستية وتوزيع الشحنات لشركة “ABC”.

من جانبه، قال منصور الأشقر، مدير سلسلة الإمداد في شركة "ABC": "تعد الخدمات اللوجستية جزءاً أساسياً في أعمالنا، ولذلك قمنا بالتعاون مع "جلوب إكسبريس سيرفيسز" من أجل ضمان تحقيق تعاون أفضل مع كافة تجار الجملة وشركائنا المصنعين الذين نتعامل معهم. ونتطلّع من خلال هذه الشراكة إلى تحسين عمليات تتّبع جهات الاتصال وأنظمة التوزيع الخاصة بنا من أجل تحقيق مستويات أعلى من المرونة في أعمالنا. وتحظى "جلوب إكسبريس سيرفيسز" بسمعة جيّدة في مجال الخدمات اللوجستية التشغيلية، ونحن على ثقة من أنّها ستعمل على تحسين مستوى خدمة العملاء لدينا وتعزيز سرعة عملياتنا اللوجستية. ومع إضفاء مزيد من التحسين على آلية نقل البضائع، فإنّنا سنحافظ بالتأكيد على أهدافنا في مجال الاستدامة".

وبدوره قال منير أسمر، المدير الإقليمي لتطوير الأعمال في شركة "جلوب إكسبريس سيرفيسز": "إن اتفاقية التعاون الجديدة مع "ABC" يؤكّد على فعالية حلول سلسلة الإمداد التي نقدّمها والخدمات الرائدة التي يمكننا توفيرها للشركات. وتعد "ABC" إضافة كبيرة لمحفظة عملائنا من شركات التجزئة، ونحن نتطلّع إلى إقامة علاقة شراكة طويلة الأمدمعها. كما أنّنا على ثقة من أن الخطة التشغيلية الموضوعة للشركة ستحقق كامل أهدافها في المستقبل القريب".

=