Wednesday, 9 November 2016

Ericsson’s RAFIAH IBRAHIM RECOGNIZED AS TOP female EXECUTIVE BY FORBES middle east


Rafiah Ibrahim, Ericsson’s Head for Region Middle East and East Africa, was recognized as the top female leader of the Forbes Middle Easttop 100 Executive list for the MENA region.
Under the theme “Global Meets Local,” Forbes Middle East has recognized the achievements of the Top 100 Executive Management heading global corporate powerhouses in the MENA region at an exclusive event held in Dubai. Ibrahim was ranked number 35 on the list and she was the only female executive on the list.
Every year Forbes publishes its Global 2000 list, bringing together the world’s biggest publicly-traded companies based on sales, profits, assets and market value. Based on this list, Forbes then evaluates the regional heads of these multi-nationals, highlighting selected local leaders. For four consecutive years, Global Meets Local recognized the accomplishments of these high-achievers and celebrated the continued success and growth that they bring to the Middle East.
This is the second consecutive year for Ibrahim to be recognized by Forbes Middle East in their “Global Meets Local” award. Over the last 35 years, Ibrahim has created positive socio-economic and environmental impacts as part of her diverse roles around the world, utilizing technology leadership and innovation. As a leader, she beleives that in times of transformations, organizations need to support their customers and drive their transformation agenda together. Ibrahim believes in the positive power of the technology and together with customers and partners, she strives for connectivity to bring people together as part of the Networked Society.

فوربس الشرق الأوسط تكرم رافية إبراهيم رئيس إريكسون في المنطقة ضمن قائمتها لأفضل 100 رئيس تنفيذي على مستوى المنطقة 
القاهرة 9 نوفمبر 2016 
كرمت فوربس الشرق الأوسط، رافية إبراهيم، رئيسة شركة إريكسون الشرق الأوسط وشرق أفريقيا، ضمن قائمة أفضل 100 رئيس تنفيذي على مستوى منطقة الشرق الأوسط وشمال أفريقيا. 
تحت شعار "جائزة العالمية تلاقي المحلية"، كرمت فوربس الشرق الأوسط أفضل 100 رئيس تنفيذي للشركات العالمية العاملة في منطقة الشرق الأوسط وشمال أفريقيا في حفل خاص عقد في دبي وحلت رافية إبراهيم في المرتبة 35 في القائمة، حيث كانت السيدة الوحيدة على القائمة.   
وتصدر فوربس الشرق الأوسط في كل عام قائمتها " Global 2000" الخاصة بتصنيف أفضل الشركات العالمية التي تنشط في الشرق الأوسط وشمال أفريقيا اعتماداً على عدة معايير بما في ذلك المبيعات والأرباح والأصول والقيمة السوقية ووفقاً لهذه القائمة تقيم المجلة أداء وتأثير رؤساء وقادة هذه الشركات متعددة الجنسيات وتسلط الضوء على أبرز قادة قطاعات الأعمال المحليين.
وللسنة الرابعة على التوالي تكرم فوربس قيادات الشركات العالمية والرؤساء والمدراء التنفيذيين الذين يسهمون في تقديم دور فعال في صياغة حاضر ومستقبل التنمية ويقومون بأعمال ناجحة في منطقة الشرق الاوسط.  
وتم تكريم رافية إبراهيم من قبل فوربس للمرة الثانية على التوالي، حيث تتمتع إبراهيم بسجل حافل بالإنجازات يمتد على مدى 35 عاماً وأحدثت إبراهيم تأثيراً واضحاً في مختلف المناصب التي تولتها خلال مسيرتها الطويلة في مجالات الاقتصاد الاجتماعي لا سيما خبرتها المميزة في تطوير مهارات القيادة في قطاع التكنولوجيا والابتكار.
وبصفتها رئيسة لشركة إريكسون الشرق الأوسط وأفريقيا، تؤمن رافية إبراهيم أنه وفي زمن التحولات المثيرة التي تشهدها الساحة العالمية خاصة فيما يتعلق بالتحول الرقمي،فإن على الشركات والمؤسسات العمل على تقديم مختلف أنواع الدعم لعملائها ومساعدتهم في مواكبة هذا التحول.
كما تؤكد إبراهيم علي القوة الإيجابية لقطاع تكنولوجيا المعلومات والاتصالات وقدرته على تحسين حياة الناس وجعلها أفضل وتعمل بالتعاون مع شركاء وعملاء إريكسون على تعزيز تقنيات وخدمات الاتصال في طريق التحول الكامل نحو العيش في المجتمع الشبكي.
=