Tuesday, 22 November 2016

CMA Leadership Program Hosts Six Gulf Students at Global Conference in Detroit



Dubai, United Arab Emirates, November 22, 2016: (ME NewsWire) IMA ® (Institute of Management Accountants), the organization that offers the world’s leading management accounting certification, the CMA ® (Certified Management Accountants), held its global student leadership conference in Detroit, Mich., November 10-12, 2016. Six of the most promising young minds in the Gulf attended this annual initiative, which was designed to nurture young university students by exposing them to the diverse spectrum of finance and accounting careers and in turn enhance their knowledge base and interest in the field.

The students were chosen from the IMA Higher Education Endorsement program universities network as well as universities that have been offering and promoting the CMA certification. The selection process was conducted by faculties from Zayed University, Christ University (Bangalore India), Prince Sultan University (PSU), UAE University (Al Ain), and King Fahd University of Petroleum and Minerals (KFUPM) and was based on their outstanding academic achievement as a reward for their hard work and dedication.   

The leadership conference is designed to provide finance students with a platform for learning, networking, and establishing strong career prospects,” says Hanady Khalife, Director of Operations, IMA, Middle East and Africa. “Immersing them in the world of finance as they are about to make critical decisions about their future is proving to be strategic towards their understanding of their career options within the finance sector.”

The three-day course of interactive events provides students with the opportunity to experience a new world of finance through inspiring speakers, meet peers who are going through the same journey, and most importantly,  connect with industry leaders in a dynamic, friendly environment.

“We are confident this journey will not only  provide these outstanding students with a good sense of  management accounting and finance but also a deeper understanding of the integral role it plays in shaping the future of corporations,” adds Khalife.

CMA is highly involved in youth empowerment initiatives and continues to pave the way in management accounting education around the world and the Middle East region.


For more information about the conference, please visit: https://www.imastudentconference.org/

مؤتمر الطلبة للقيادة لمعهد المحاسبين الإداريين (IMA) يستضيف ستة طلاب في ديترويت

دبي، الإمارات العربية المتحدة ،22 نوفمبر2016:) "إم إي نيوز واير"( عقد معهد المحاسبين الإداريين(IMA) أحد أكبر وأكثر الجمعيات إحتراماً التي تركز حصراً على تطوير مهنة المحاسبة الإدارية، وهي المنظمة التي تمنح شهادة المحاسب الإداري المعتمد ("CMA")، مؤتمره السنوي للقيادات الطلابية في ديترويت بولاية ميشيغان ما بين 10 و 12 نوفمبر، 2016. وقد شارك ستة من ألمع العقول الطلابية الواعدة من منطقة الخليج في هذه المبادرة السنوية، التي صُمّمت خصيصاً لتنشئة الطلاب الجامعيين الشباب من خلال تعريفهم عن كثب على مجموعة واسعة من الوظائف في مجال التمويل والمحاسبة الإدارية تعزيز قاعدتهم المعرفية واهتمامهم بهذا المجال.

تمّ اختيار الطلاب من شبكة الجامعات التابعة لبرنامج معهد المحاسبين الإداريّين للتعليم العالي
IMA Higher Education Endorsement Program ، بالإضافة الى الجامعات التي تمنح شهادة المحاسب الإداري المعتمد ("CMA") وتشجعها. أجريت عملية اختيار الطلاب المشاركين من قبل عدد من الكليات التابعة لكلّ من جامعة زايد، وجامعة "كرايست" (بنغالور، الهند)؛ وجامعة الأمير سلطان؛ وجامعة الإمارات العربية المتحدة (العين)؛ وجامعة الملك فهد للبترول والمعادن. وارتكز الاختيار على انجازاتهم الأكاديمية المتميزة كمكافأة على عملهم وتفانيهم في الدراسة.

قالت هنادي خليفة، مديرة العمليات في معهد المحاسبين الإداريين "IMA"، منطقة الشرق الأوسط وأفريقيا في معرض تعليقها: "يهدف المؤتمر الى منح الطلاب منصة للتعلم والتواصل، وإيجاد فرص مهنية مستقبلية قوية بالإضافة إلى تنمية قدراتهم القيادية. وقد أثبتت المبادرة، التي تتمثّل في إدماجهم في عالم التمويل والمحاسبة في وقت سيستعدون فيه لاتخاذ قرارات حاسمة بشأن مستقبلهم، بأنها خطوة استراتيجية تسمح لهم بفهم خياراتهم المهنية في القطاع المالي بشكل أفضل."  

ويساهم المؤتمر المليئة بالنشاطات التفاعلية بتزويد الطلاب على مدى ثلاثة أيام بالفرصة لاختبار عالم جديد من المهن في مجال التمويل من خلال عدد من المتحدثين الملهمين، بالإضافة الى التعرف الى أقرانهم الذين يعيشون التجربة عينها؛ كما تمنحهم بشكل خاص فرصة التواصل مع قادة القطاع في بيئة ديناميكية وودية.  

وأضافت السيدة خليفة: "نحن واثقون من أن هذه الرحلة لن تسمح بتزويد هؤلاء الطلاب المتميزين بحسّ قوي في مجال التمويل والمحاسبة الإدارية فحسب، بل ستوفّر لهم ايضاً فهماً عميقاً للدور الأساسي الذي يلعبه هذا القطاع في رسم معالم المستقبل للشركات."

تجدر الإشارة إلى أن معهد المحاسبين الإداريين(IMA) يعمل بشكل ناشط في مبادرات تمكين الشباب ويواصل تمهيد الطريق في مجال تعليم المحاسبة الادارية حول العالم وفي منطقة الشرق الأوسط تحديداً.    
         
لمزيد من المعلومات عن المؤتمر، الرجاء زيارة الرابط التالي:
=