Tuesday, 22 November 2016

Editor’s Choice Award Presented to The Sustainable City at Climate Control Awards 2016



Dubai, United Arab Emirates, 22 November 2016: Diamond Developers, the real estate company behind The Sustainable City - the Middle East’s first operational sustainable development located in Dubai - has announced that it has been awarded the Editor’s Choice Award.
The accolade recognises Diamond Developers attributes of innovation, consistency of performance, fiscal prudence, ethics and excellence in relation to sustainability. The honour was presented at the sixth edition of the Climate Control Awards 2016 that took place last night at Al Yasat ballroom, Al Murooj Rotana – Dubai.
Wassim Adlouni, Executive Director at Diamond Developers received the accolade on behalf of the company at the event.
The objectives of the awards are to recognise Middle East HVACR and allied organisations and personalities that show a strong commitment to socio-economic development and sustainable development goals, through their initiatives, best practices and exertions.  
The Climate Control Awards have the support of a distinguished jury, comprising of public- and private-sector personalities with strong exposure to multiple aspects of the HVACR and allied industries. The awards also have the backing of a third-party auditing firm, which play the role of monitoring and guiding the entire process.


"دايموند ديفلوبرز" تفوز بجائزة "التحكم بالمناخ 2016"
- الشركة المطورة للمدينة المستوى تحظى بالتقدير لجهودها ومبادرتها البيئية -
[دبي – الإمارات العربية المتحدة، 22 نوفمبر 2016] حصلت شركة 'دايموند ديفلوبرز' المطوّر الرئيسي لمشروع المدينة المستدامة" على جائزة "التحكم بالمناخ 2016" لتكريم المبادرات المبتكرة التي تساعد على التحكم بالمناخ، وتحد من التأثيرات السلبية على البيئة.
وأقيم يوم أمس (الاثنين) بفندق المروج روتانا بدبي، النسخة السادسة من حفل جوائز "التحكم بالمناخ 2016"، حيث حظيت "دايموند ديفلوبرز" بالتكريم عن فئة "اختيار المحرر".
وجاء اختيار الشركة لمنحها هذه الجائزة تقديرًا للمبادرات التي توظفها في "المدينة المستدامة"، مشروعها الرائد من نوعه على مستوى المنطقة، واعتمادها على المصادر المتجددة لتوليد احتياجاتها من الطاقة بالكامل، إضافة إلى الحلول المتقدمة لإعادة تدوير المياه والنفايات، فضلاً عن العديد من الممارسات الأخرى التي تضمن لها الريادة في هذا القطاع.
وحضر الحفل ممثلاً عن "دايموند ديفلوبرز"، المهندس وسيم عدلوني، مديرها التنفيذي، حيث تسلم الجائزة في هذه المناسبة المرموقة بالنيابة عن الشركة.
وتعتبر جائزة "التحكم بالمناخ" أرقى البرامج المتخصصة لتكريم إبداعات الشركات العاملة في صناعة التدفئة والتهوية وتكييف الهواء، ومدى التزامها بمؤشرات الأداء الرئيسية. ومن جانب أخرى، تسهم هذه الجائزة في إبراز الجهود التي تبذلها المؤسسات والشركات على مستوى المنطقة للإسهام في الجهود العالمية الرامية إلى التحكم بالمناخ، ومواجهة السلبيات التي تؤدي إلى التغير المناخي.

وحظيت نسخة هذا العام من الجائزة بالدعم من لجنة تحكيم مرموقة، تضم خبراء من القطاعين العام والخاص للتركيز على مختلف الجوانب المتعلقة بفئات الجائزة، إضافة إلى الاستعانة بخبرات طرف ثالث لتدقيق النتائج، ومراقبة وتوجيه آليات منح الجوائز.
=