Monday, 24 October 2016

Strengthening the nation’s retail sector

Line Investments & Property LLC to participate in Dubai’s RECon Middle East & North Africa 2016

Dubai, UAE: Shopping mall development and management specialists, Line Investments & Property L.L.C (LIP) will announce their latest projects at the upcoming annual RECon ME & North Africa convention that attracts shopping mall owners, developers and suppliers from the region.

The convention is from the 30th October to 1st November providing a networking platform for retail industry leaders, shopping centres and related service providers.

Subsequent to the success of previous years participation at the annual event, Line Investments & Property (LIP) are gold sponsors of the convention and will have a senior management on site to showcase their upcoming projects, including Avenues Mall Sharjah, Avenues Mall Silicon Oasis and the Mall of Umm Al Quwain.

The 43,000sqm GLA Avenues Mall Sharjah will offer unique mid-range retail to suit the relevant catchment area profile with a premium F&B, leisure and entertainment experience. It hosts a 16,000sqm Hypermarket, 4,000sqm Department store, a 4,000sqm cinema, a 3,600sqm Family Entertainment Centre and 2,100 parking spaces plus a unique food street experience in the mall.

The 82,502sqm GLA Avenues Mall Silicon Oasis is designed as a premium retail and leisure destination offering easy accessibility to the neighboring communities. With a user-friendly layout, 3,200 parking spaces and a comprehensive retail mix, Avenues Mall Silicon Oasis offers a one-stop solution to the needs of the neighborhood patrons.The Mall of Umm Al Quwain, is set to change the retail landscape of the Emirate with a variety of retail outlets, coffee shops and a food court with different dining options. Scheduled to open in the last quarter of 2017, the mall is of 20,000sqm GLA single level mall with a seven screen cinemas and 1000 parking spaces.

Lulu Group International Director, Mr. Salim M.A. said, “We are looking forward to presenting our current projects with modern designs, cohesive retail mix, excellent accessibility and ample parking space for shoppers. Our experts have designed a seamless shopping experience that is convenient for mall visitors.”

Marcello Larizza, General Manager at Line Investments & Property LLC – Dubai, Al Ain & Nothern EMirates said, “The surge in the new suburban community developments indicates we have a promising future for our retail developments. We believe ReCon is the right platform to showcase the USP’s of our Sharjah and Umm Al Quwain projects.”

Line Investments team will have a strong presence at the convention promoting the new projects designed by International Industry experts.
العمل على تعزيز قطاع تجارة التجزئة في الدولة  
  شركة "لاين للاستثمار والعقارات ذ.م.م " تشارك في المؤتمر السنوي لمراكز التسوق بالشرق الأوسط وشمال أفريقيا (RECon MENA)، 2016

دبــي، الإمارات العربية المتحدة: ستقوم شركة لاين للاستثمار والعقارات ذ.م.م (LIP)"، الشركة المتخصصة في مجال تطوير وإدارة مراكز التسوق، بالإعلان عن أحدث مشاريعها في التجمع السنوي القادم لمراكز التسوق في الشرق الأوسط وشمال أفريقيا (RECon MENA)، وهو عبارة عن تجمع يجتذب المالكين والمطورين والموردين بقطاع مراكز التسوق في المنطقة.  
ينعقد هذا التجمع في الفترة من 30 أكتوبر لـ 1 نوفمبر؛ حيث يوفر منصة للتواصل تربط ما بين الكيانات الرائدة في قطاع تجارة التجزئة ومراكز التسوق ومزودي الخدمات المتصلة بها.
ففي أعقاب النجاح الذي حققته من خلال مشاركاتها على مدار السنوات السابقة في هذا الحدث السنوي، أصبحت شركة لاين للاستثمار والعقارات ذ.م.م (LIP)" أحد الرعاة الذهبيين للمؤتمر، كما ستشارك في هذا التجمع عبر وفد رفيع من الإدارة لعرض مشاريعها المقبلة، التي تتضمن أفنيوز مول- الشارقة، وأفنيوز مول- واحة السيليكون، ومول أم القيوين.     
حيث يقدم مول أفنيوز الشارقة، بإجمالي مساحة تأجيرية تبلغ 43,000 متر مربع، فرصة فريدة لتجارة التجزئة المتوسطة التي تناسب الطابع الخاص للمنطقة المستهدفة تسويقياً مع تقديم خدمات ممتازة للمقاهي والمطاعم وردهة المطاعم والتسلية والخدمات الترفيهية، فيما يشتمل على متجر هايبرماركت بمساحة 16,000 متر مربع، إلى جانب متجر متعدد الأقسام بمساحة 4,000 متر مربع، وسينما على مساحة 4,000 متر مربع، ومركز ترفيهي عائلي بمساحة 3,600 متر مربع، إلى جانب عدد 2,100 مكان مخصص لوقوف السيارات، هذا بالإضافة إلى التجربة المميزة التي يقدمها شارع المطاعم (Food Street) بالمول.
هذا في حين تم تصميم أفنيوز مول- واحة السيليكون، بمساحة تأجيرية إجمالية تبلغ 82,502 متر مربع، كوجهة متميزة لتجارة التجزئة والترفيه، توفر سهولة في الوصول من وإلى المناطق والتجمعات السكنية المجاورة، مع تخطيط يتميز بسهولة التحرك والتسوق، ومع وجود عدد 3,200 مكان مخصص لوقوف السيارات، إلى جانب تنوع في معروضات التجزئة الشاملة. مما يجعل أفنيوز مول- واحة السيليكون أحد الوجهات الشاملة التي تلبي كافة احتياجات الزبائن والمتسوقين بالمنطقة المجاورة والمحيطة به.
وقد تم إنشاء مول أم القيوين، بهدف تغيير المشهد العام بقطاع تجارة التجزئة في الإمارة مع توفر مجموعة متنوعة من منافذ البيع بالتجزئة والمقاهي إلى جانب ركن للمطاعم يشتمل على خيارات متنوعة للأطعمة والمأكولات، حيث من المقرر افتتاحه في الربع الأخير من عام 2017، مع احتوائه على مساحة تأجيرية إجمالية تبلغ 20,000 متر مربع، فيما تم تصميمه كمول من مستوى واحد يضم سبع قاعات سينما و 1000 مساحة مخصصة للسيارات. 
وفي هذا الإطار، صرح مدير مجموعة اللولو العالمية السيد/ سليم م. أ. ، قائلاً، "نحن نتطلع إلى تقديم مشاريعنا الحالية من خلال تصاميم حديثة، تتميز بمزيج متماسك في مجال تجارة  التجزئة، مع سهولة في الوصول، و إتاحة أماكنوفيرة مخصصة لوقوف السيارات من أجل المتسوقين. حيث قام خبراؤنا بتصميم تجربة تسوق سلسة تناسب وتلائم زوار المول."
فيما يؤكد السيد مارسيلو لاريزا، المدير العام لشركة لاين للاستثمار والعقارات ذ.م.م – لمنطقة دبي والعين والإمارات الشمالية، قائلا: "تشير الزيادة المستمرة في المشاريع الجديدة للمجمعات السكنية إلى وجود مستقبل واعد لدينا للتطوير في قطاع البيع بالتجزئة، ونحن نؤمن بأن هذا التجمع لمراكز التسوق في الشرق الأوسط وشمال أفريقيا (RECon)، يتيح لنا منصة مثالية لتقديم مشاريعنا الفريدة والمميزة في كل من الشارقة وأم القيوين".
هذا وسيكون لفريق العمل لدى شركة لاين للاستثمار والعقارات" تواجد قوي في هذا التجمع للترويج للمشاريع الجديدة، والتي سيتم وضع التصميمات لها من قبل الخبراء الدوليين بهذا القطاع.     


=