Thursday, 20 October 2016

SME finance to take centre stage at SME Beyond Borders


To promote SME funding – and the larger sphere of entrepreneurship – within the Middle Eastern region, lending institutions, VCs and PE firms will unite for the first time ever at SME Beyond Borders 2016

October 20, 2016, Dubai: Year-on-year, experts have come together to discuss initiatives that will spur further entrepreneurship and enhance support for SME funding. Yet, the region has a long way to go to in terms of providing sound financial support for this prolific sector.

SMEs shouldn’t be daunted by the task of looking for funding, but should rather focus on innovating and raising the bar within their businesses. There is a need for all the stakeholders – VCs, PE firms and banks – to create the right ecosystem for growth and spearhead change.

Speaking on behalf of the wider investor community, Walid Mansour, Managing Partner, Middle East Venture Partners, said: "Venture capital is a key enabler for SMEs creation and scaling and a leeway for innovation in any modern economy. VC-backed start-ups become a magnet for talent development, innovation and wealth creation--their entrepreneurial spirit will contagiously spread new values in society."
Zul Javaid, Vice President – Business Analysis & Performance at Etisalat, added: “Etisalat has a unique perspective on the SME landscape because we are the provider of ICT services to the majority of businesses in the UAE. Through these products and services, we help these companies achieve their objectives. As a result, we also understand which of these companies is poised for growth and is able to excel within its respective industry space. Moreover, it gives us an insight into who is positioned to do even better with access to funding. That’s exactly why we believe in the importance of conversations like the one we are having on October 27th.”
Some of the most prominent VCs and PE firms will take this conversation forward on October 27, 2016 at the Atlantis Hotel, the Palm as they take part in the annual SME Beyond Borders 2016 conference. For the first time ever, Gulf Capital, Middle East Venture Partners, Lumia Capital, The Abraaj Group, Abu Dhabi Financial Group, Impulse International, Wamda Capital and BECO Capital will convene in on strategic platform to discuss funding opportunities and challenges.
To register for the conference and get more information, please visit: http://smebeyondborders.com/workinprogress/.
مؤسسات تمويلية ومستثمرون مغامرون وشركات استثمارية في جلسة واحدة لمناقشة دعم مجتمع ريادة الأعمال وتسهيل تمويل المؤسسات الصغيرة والمتوسطة

التمويل محور تركيز "مؤتمر المؤسسات الصغيرة والمتوسطة ما وراء الحدود 2016"

دبي، 20 أكتوبر 2016- تجتمع نخبة من الرواد والخبراء الماليين سنوياً لمناقشة أبرز المبادرات التي من شأنها دعم مجتمع ريادة الأعمال وتسهيل عملية تمويل المؤسسات الصغيرة والمتوسطة. ويأتي ذلك في الوقت الذي لا يزال أمام منطقة الشرق الأوسط طريق طويل لإيجاد سبل حديثة من شأنها ضمان توفير الدعم المالي المطلوب لدفع عجلة نمو هذا القطاع الحيوي.

وبات يتوجب على المؤسسات الصغيرة والمتوسطة اليوم عدم تركيز جهودها على البحث عن التمويل، بل يجب أن ينصب جل اهتمامها على الابتكار ورفع مستوى جودة وتميز الأعمال. وتتزايد الحاجة الملحة في الوقت الراهن إلى توجه كل من المؤسسات المالية والاستثمارية والمصارف والمستثمرين المغامرين نحو خلق منظومة متكاملة من شأنها ضمان دفع عجلة النمو والتأسيس لمرحلة التغيير المستقبلية.

متحدثاً بالنيابة عن مجتمع الاستثمار، صرّح وليد منصور، الشريك الإداري لشركة "الشرق الأوسط للاستثمار المغامر"، بالقول: "يلعب المستثمرون المغامرون دوراً أساسياً في دعم وتمويل وتطوير المؤسسات الصغيرة والمتوسطة، مقدمين مساهمات قيمة في رسم مسار الابتكار ضمن الاقتصادات الجديدة. وتشكل المؤسسات الصغيرة والمتوسطة، التي تأسست على خلفية دعم المستثمرين المغامرين، الجاذب الأول والدعامة الأبرز لتنمية المواهب البشرية، وتحفيز الابتكار وتحقيق الثروات. ومما لا شك فيه بأن الحس الريادي الذي تتمتع به هذه المؤسسات سيسهم في نشر قيم جديدة في مجتمعاتنا".

من جانبه، قال زول جافيد، نائب الرئيس لشؤون تحليلات الأعمال والأداء في "اتصالات": "تلعب "اتصالات" دوراً أساسياً في دعم قطاع المؤسسات الصغيرة والمتوسطة، كونها المزود الرائد لأفضل خدمات وحلول تكنولوجيا المعلومات والاتصالات لمعظم الشركات في دولة الإمارات. ونسعى، من خلال تقديم محفظة متكاملة من الخدمات والحلول التقنية المتطورة، لمساعدة المؤسسات الصغيرة والمتوسطة على تحقيق أهدافها. وعليه، فإننا ندرك تماماً طبيعة الشركات المؤهلة لتحقيق النجاح والنمو وتوظيف المواهب الواعدة وفتح مكاتب جديدة، فضلاً عن تحقيق التميز وتقديم الأفضل في حال حصولها على التمويل المناسب. لهذا، فإننا في "اتصالات" نؤمن بأهمية الحوار والنقاش في تحديد السبل المثلىلتمكين وتطوير قطاع المؤسسات الصغيرة والمتوسطة، الأمر الذي نتطلع إليه خلال "مؤتمر المؤسسات الصغيرة والمتوسطة - ما وراء الحدود" الذي سيعقد في 27 تشرين الأول/أكتوبر الجاري".

ويستعد أبرز المستثمرين المغامرين والمؤسسات التمويلية الرائدة إلى عقد مناقشات موسعة في 27 تشرين الأول/أكتوبر الجاري في "فندق أتلانتس النخلة" في دبي، على هامش جدول أعمال "مؤتمر المؤسسات الصغيرة والمتوسطة - ما وراء الحدود 2016". وتشارك في الحدث للمرة الأولى كبرى الشركات الرائدة، بما فيها "جلف كابيتال"، "الشرق الأوسط للاستثمار المغامر"، "لوميا كابيتال"، "مجموعة أبراج"، "مجموعة أبو ظبي المالية"، "إمبلس العالمية"، "ومضة كابيتال" و"بيكو كابيتال". ومن المقرر أن يناقش الحضور خلال الجلسات الحوارية التحديات والفرص والوسائل التي تؤدي إلى تسهيل عملية وصول المؤسسات الصغيرة والمتوسطة إلى التمويل المناسب.   
للتسجيل، الرجاء زيارة الموقع: http://smebeyondborders.com/workinprogress/ 
=