Thursday, 20 October 2016

Panasonic Nurtures Young Minds at GITEX 2016



Panasonic Marketing Middle East and Africa (PMMAF) hosted students from various universities in the UAE at GITEX 2016 with an aim to nurture young minds in the technology and engineering arena.  Students pursuing engineering and computers science courses at American University in Sharjah, Zayed University, and Ajman University were given a tour of Panasonic’s innovative solutions and live demonstrations of latest technologies exhibited by the company.

Mr. Anthony Peter, Director of Corporate Communications and Operations Division PMMAF, said, “It is delightful to see the curiosity of students to know more about the products and how they work. Young minds in the region have achieved many accolades across the globe for their innovative ideas. Being a technology enabler, Panasonic always looks to impart knowledge and inspire the next generation to enrich innovative and entrepreneurial ideas.”


Panasonic is exhibiting its never-seen-before solutions at GITEX this year. The company is not only using GITEX as a platform to showcase its technology to businesses in the region but to educate students on the latest technologies, as well. It is present at Hall No.3 Booth B3 at GITEX Technology Week 2016 happening at Dubai World Trade Centre from 16-20 October. 

باناسونيك تدعم العقول الشابة في أسبوع جيتكس للتكنولوجيا 2016

استضافت ’باناسونيك الشرق الأوسط وأفريقيا للتسويق‘ طلاباً من جامعات مختلفة في دولة الإمارات العربية المتحدة على هامش مشاركتها في ’أسبوع جيتكس للتكنولوجيا 2016‘، بهدف دعم ورعاية العقول الشابّة في مجال التكنولوجيا والهندسة؛ حيث حظي طلّاب الهندسة وعلوم الحاسوب في الجامعة الأمريكية في الشارقة، وجامعة زايد، وجامعة عجمان بجولةٍ حصرية في جناح الشركة تعرّفوا خلالها على حلول ’باناسونيك‘ المبتكرة، وتعرفوا على أحدث تقنيات الشركة في عروضٍ تفاعلية حيّة.

وقال أنتوني بيتر، مدير قسم الاتصالات المؤسسية والعمليات لدى ’باناسونيك الشرق الأوسط وأفريقيا للتسويق‘: "نحن مسرورون للغاية لمشاركتنا في تلبية فضول الطلّاب وحماستهم للتعرّف على المنتجات وآلية عملها، بما يعكس تميّز المواهب الشابة الإقليمية التي نالت الكثير من الجوائز العالمية عن أفكارها المبدعة. ونحن في ’باناسونيك‘، وبكوننا من أهم الجهات الممكّنة للشباب في القطاع التكنولوجي، نسعى دوماً إلى مشاركة المعرفة ودعم وإثراء الأفكار الرائدة والمبكرة لدى الشباب بما يسهم في بناء الجيل التالي من روّاد التكنولوجيا".

وتعرض ’باناسونيك‘ في ’جيتكس‘ هذا العام حلولاً غير مسبوقة أمام العملاء الباحثين عن منتجات مبتكرة في فئات العرض البصري والمراقبة والاتصالات، علماً بأن الشركة لا ترى في هذه الفعالية مجرّد منصة لتسليط الضوء على مكانتها المتميّزة في المنطقة، وإنمّا تغتنم هذه الفرصة كذلك لدعم المؤسسات والجهود التعليمية الهادفة إلى تنشئة جيل الغد من الكفاءات الشابّة.

ويُذكر أن ’باناسونيك‘ تشارك في ’أسبوع جيتكس للتكنولوجيا 2016‘- المنعقد بين 16 إلى 20 أكتوبر الجاري- في الجناح رقم B3-1 ضمن القاعة 3 في مركز دبي التجاري العالمي.




=