Tuesday, 18 October 2016

Siemens honors Thanaweya Amma top achievers, hosts learning trip to Germany


  • Students to learn about innovative engineering and career opportunities
  • Siemens CEO in Egypt engages in an open dialogue with the students

To inspire the next generation of Egyptian talents and introduce them to the world of engineering, Siemens is hosting 35 students of the Thanaweya Amma top achievers – the equivalent of high school in Egypt – on a learning trip to Germany. During the trip, students, from across the country, will tour the company’s facilities and learn about innovative engineering technologies and career opportunities; while gaining a better understanding of the skills necessary for today’s manufacturing industry.
During the five-day trip, taking place from October 17-21, 2016, the students will be given the opportunity to tour Siemens Fortuna power plant, one of the world’s most energy efficient power plants, located in Düsseldorf, Germany. On the walking tours inside Siemens Gas and Steam Turbine Factories, in Mülheim and Berlin, students will view the production of steam and gas turbines and generators while learning about power generation and transmission systems.
“There is a substantial shortage of skilled labor to fill the various roles in Egypt’s modern infrastructure. As an engineering company, we feel it’s important to show students the wide variety of career paths in the engineering industry and the talent that is needed to fill those opportunities,” said Emad Ghaly, CEO of Siemens Egypt. “Our commitment is intended to fascinate these talented young people by technology, and to make technical specialties more interesting to them.”

Ahead of their visit to Germany, Ghaly met with some of the students for a two-hour open dialogue that addressed several topics, such as different career paths, future life aspirations and entrepreneurship.

As part of the agenda, students will also visit the Siemens Education Center in Hanover where they will have the opportunity to speak with other students and various technical professionals to hear about their careers as engineers, machine operators, programmers and service professionals.

Ali Abdullah, the student of the Faculty of Petroleum and Mining Engineering, Suez Canal University, described the trip as “a very good opportunity to have a better feeling of a real-life factory environment”. He added: “I have just joined the Faculty of Petroleum and Mining Engineering, and I think it’s very important for an engineer to have a first-hand experience through such a trip. It is very useful to see the factories and operating machinery, not just learn about them.”

As one of the biggest private training enterprises, during fiscal year 2014/2015, Siemens employed around 10,000 trainees and students on cooperative study.
سيمنس تُكرّم أوائل شهادة الثانوية العامة المصريين  وتنظم لهم رحلة تعليمية لزيارة مَقارها في ألمانيا
  • الطلبة يطّلعون على التطبيقات الهندسية المبتكرة وفرص العمل المختلفة
  • الرئيس التنفيذي لشركة سيمنس في مصر يجري حواراً مفتوحاً مع الطلبة المصريين

في خطوة تهدف إلى إلهام الجيل الجديد من المواهب المصرية الشابة، وتعريفهم أكثر على عالم الهندسة والتقنيَّات المبتكرة، نظمّت شركة سيمنس رحلة تعليمية لأوائل الثانوية العامة لهذا العام من مختلف أنحاء الجمهورية حيث بلغ عدد الطلبة 35 طالب وطالبة. وخلال الزيارة، ستُتاح للطلبة فرصة التجول في منشآت ومصانع الشركة للإطلاع عن قرب على التقنيات الهندسية وفرص العمل والمسارات المهنية المتاحة أمامهم في المستقبل ومعرفة المهارات التي يحتاجها القطاع الصناعي حالياً.
وخلال الرحلة التعليمية التي تستغرق خمسة  أيام، وتستمر خلال الفترة من 17 حتى 21 أكتوبر، يزور الطلبة محطة سيمنس فورتونا لتوليد الطاقة في مدينة دوسلدورف والتي تُعد من أكثر محطات توليد الطاقة كفاءة في العالم. وخلال جولتهم في مصنعي سيمنس للتوربينات الغازية والبخارية في مدينتي مولهايم وبرلين، سيتعرف الطلاب على أحدث التقنيات في مجال توربينات الغاز والبخار لتوليد الطاقة الكهربائية، فضلاً عن شرح المسئولون في المصنع للطلبة الآلية التي تقوم عليها توليد وتوزيع الطاقة الكهربائية.
وتعليقاً على تلك الجولة، صرح المهندس عماد غالي- الرئيس التنفيذي لشركة سيمنس مصر: "هناك نقص حاد في العمالة الفنية المدربة التي تحتاجها مصر في مجال مشروعات البنية التحتية الحديثة. وباعتبارنا من كبرى الشركات الهندسية في العالم، نؤمن بأنه من الضروري تقديم الطلبة للفرص المتاحة في القطاعات الهندسية والصناعة على وجه التحديد والمهارات التي يجب أن يتحلى بها الشباب من أجل شغل فرص العمل في هذه القطاعات. وأضاف: "وفي هذا السياق، فإننا نشعر بالتزامنا أن نبهر هؤلاء الطلبة الموهوبين بعالم التكنولوجيا المتطورة وأن نجعل التخصصات التقنيَّة أكثر تشويقاً لهم بما يعود بالنفع على الاقتصاد المحلي".   

وقبل أن ينطلق الطلبة في رحلتهم إلى ألمانيا، قام السيد/ غالي بمقابلة الطلبة في حوار مفتوح استمر ساعتين، وتطرق للعديد من الموضوعات مثل: المجالات والمسارات المختلفة وتطلعات الطلبة في الحياة وريادة الأعمال وغيرها من الموضوعات.  
وفي إطار جدول الزيارة، من المخطط أن يزور الطلبة مركز سيمنس التعليمي في مدينة هانوفر، ويتحدثون مع طلبة من دول أخرى بالإضافة للقاء عددٍ من العاملين في سيمنس والذين سيقوموا بشرح وظائفهم والأدوار التي يقومون بها سواء كانوا مهندسين أو مشغلي آلات أو مبرمجين أو موظفي خدمات متنوعة.   
ويصف على عبد الله، أحد أوائل الثانوية العامة والطالب حالياً بكلية هندسة البترول والتعدين، جامعة قناة السويس، تلك الجولة التعليمية بأنها "فرصة رائعة لفهم بيئة العمل" الحقيقية في المصانع، ويضيف: "لقد التحقت مؤخراً بكلية هندسة البترول والتعدين، لذا اعتقد أنه من الهام اكتساب خبرات تطبيقية وعملية عبر زيارة المصانع ورؤية كيفية تشغيل الآلات والمعدات عملياً، بحيث لا نكتفي بدراستها نظرياً فقط". 
وبوصفها من كبرى الشركات الهندسية التي تقدم منح وبرامج دراسية وتدريبية على مستوى العالم، قامت سيمنس خلال العام المالي 2014/2015 بتدريب وتوظيف حوالي 10000 متدرب وطالب بنظام الدراسة المزدوجة.

No comments:

Post a Comment

=