18 October, 2016

Real-Time Technology to Reduce UAE Airport Queues and Delays


Global Aviation Analytics Market to Double to USD 4 Billion by 2021;

DTP (Dubai Technology Partners) and SAP Co-Innovate on Crowd and Flight Performance Management and Forecasting Solutions at GITEX

DUBAI, United Arab Emirates – xx October 2016 – UAE airport passengers and staff will quickly gain real-time flight information, thanks to a partnership between the UAE’s leading aviation tech players announced today at GITEX Technology Week.

With the global aviation analytics market set to double from USD 2 billion in 2016 to USD 4 billion by 2021, according to Markets and Markets, real-time analytics is helping airport operators and airlines better manage aircraft turnaround, crowd control, and back-end operations.

These solutions hold high potential for airports and airlines, argues Dubai Technology Partners (DTP), a systems integrator part of Al Mansoori Group, and its co-innovation partner the global technology company SAP. Dubai International Airport, Al Maktoum International Airport, and Abu Dhabi International Airport are set to triple their total capacity to about 350 million passengers by 2023.

On the Smart Dubai stand, DTP and SAP are demoing a solution called LiveAir, which utilizes Amazon’s virtual personal assistant Alexa. Passengers and airport staff can ask questions and receive answers about airport information and flight boarding times and delays. Additionally they can use a touch table for wayfinding and flight information.

“Real-time technology helps airport operators monitor and forecast flights and passengers, freeing up staff for mission-critical activities to enhance the passenger experience. DTP uses innovative technology in Abu Dhabi, Dubai, Al Maktoum Airports, and Emirates Airlines to help more people in the UAE travel efficiently and enjoyably,” said Abdul Razzak Mikati, Managing Director, DTP.

DTP’s Flight Performance Monitor and Forecasting solutions are running on the in-memory SAP HANA platform, including passenger and flight visualization, forecasting, and decision making. Worldwide, SAP solutions have saved aviation companies 64 percent in unplanned downtime and increased operating margins by 76 percent.

“Artificial intelligence and aviation business applications are making major advancements in the Internet of Things era. SAP is continuing our co-innovation partnership with Smart Dubai and key aviation players to fuel aviation innovation in line with UAE Vision 2021, supporting sustainable infrastructure development and economic growth,” said Tayfun Topkoc, Managing Director, SAP UAE.

Experience the DTP and SAP real-time aviation demos at the Smart Dubai stand. For more information, visit http://events.sap.com/gitex-2016/en/home.

السوق العالمية لتقنيات تحليل بيانات الطيران تتضاعف إلى 4 مليارات دولار في 2021
التقنيات الفورية تقلل مدة انتظار المسافرين في طوابير المطارات

"دبي تكنولوجي بارتنرز" و"إس إيه بي" تضافران خلال جيتكس جهود الابتكار المشترك في حلول الإدارة والتنبؤ الخاصة بالمسافرين وحركة الطيران

دبي، دولة الإمارات العربية المتحدة
من المنتظر أن يحظى الركاب والموظفون العاملون في المطارات بدولة الإمارات بإمكانية الحصول بسرعة على معلومات الطيران الفورية، بفضل شراكة بين أقطاب تقنية بارزة في قطاع الطيران في دولة الإمارات أعلن اليوم عن إبرامها في أسبوع جيتكس للتقنية.

وتشير توقعات إلى أن السوق العالمية لتقنيات التحليل الفوري لبيانات الطيران تتضاعف من ملياري دولار في العام 2016 إلى أربعة مليارات دولار في 2021، بحسب شركة "ماركتس آند ماركتس" لأبحاث السوق، ما يعني تمكين مشغلي المطارات وشركات الطيران من تحسين إدارة حركة الطائرات وإدارة حشود المسافرين وتطوير العمليات الداخلية.

وتنطوي هذه الحلول على إمكانيات كبيرة للمطارات وشركات الطيران، وفقاً لشركة "دبي تكنولوجي بارتنرز" التابعة لمجموعة المنصوري والعاملة في تكامل الأنظمة، وشريكتها في الابتكار، عملاقة برمجيات الأعمال العالمية "إس إيه بي". ويأتي ذلك في وقت تستعد ثلاثة مطارات هي "دبي الدولي" و"آل مكتومالدولي"، و"أبوظبي الدولي" لمضاعفة طاقتها الاستيعابية الكلية من المسافرين بثلاثة أضعاف لتصل إلى نحو 350 مليون مسافر بحلول العام 2023.

وتعرض "دبي تكنولوجي بارتنرز" و"إس إيه بي" على منصة حكومة دبي الذكية في جيتكس حل "لايف إير"، الذي يستخدم المساعد الشخصي الافتراضي "أليكسا" من "أمازون". ويمكن للمسافرين وموظفي المطار طرح الأسئلة على هذا المساعد الشخصي وتلقي الإجابات منه عن معلومات المطار وأوقات الصعود إلى الطائرة والتأخير في الرحلات، إضافة إلى إمكانية استخدام سطح طاولة يعمل باللمس للعثور على المسارات داخل المطار والحصول على المعلومات المتعلقة بحركة الرحلات.

وبهذه المناسبة، قال عبدالرزاق ميقاتي، المدير التنفيذي لشركة "دبي تكنولوجي بارتنرز"، إن تقنيات التحليل الفوري للبيانات "تساعد مشغلي المطارات على رصد حركة الرحلات والمسافرين والتنبؤ بها، وتفريغ الموظفين لتولي مهام عاجلة محددة، من أجل إثراء تجربة المسافرين"، وأضاف: "تستخدم "دبي تكنولوجي بارتنرز" تقنيات مبتكرة في مطارات أبوظبي ودبي الدولي وآل مكتوم، ولدى طيران الإمارات، لمساعدة المزيد من المسافرين في دولة الإمارات على الاستمتاع بسفر أكثر كفاءة وراحة ومتعة".

وتعمل حلول "دبي تكنولوجي بارتنرز" الخاصة بمراقبة الأداء والتنبؤ برحلات الطيران على منصة "هانا" للحوسبة داخل الذاكرة من "إس إيه بي"، لتتولى وضع التصورات المتعلقة بحركة المسافرين ورحلات الطيران والتنبؤ بها واتخاذ القرارات المتعلقة بها. وقد استطاعت حلول "إس إيه بي"، في جميع أنحاء العالم، أن توفّر على شركات الطيران 64 بالمئة من أوقات الأعطال غير المخططة وزيادة هوامش التشغيل بنسبة 76 بالمئة.
 من جانبه، أكّد تيفون توبكوتش، المدير التنفيذي لشركة "إس إيه بي" الإمارات، أن تطبيقات الذكاء الاصطناعي والأعمال التجارية في قطاع الطيران "تشهد تطورات مهمة في حقبة إنترنت الأشياء"، وقال: "نواصل جهودنا المبذولة في مجال الابتكار المشترك مع مبادرة دبي الذكية ومع أبرز اللاعبين في قطاع الطيران لدعم الابتكار في هذا القطاع، تماشياً مع رؤية الإمارات 2021 ودعماً للتطوير المستدام للبنية التحتية والنمو الاقتصادي".

يمكن الاطلاع على العروض التجريبية الفورية التي تقدمها "دبي تكنولوجي بارتنرز" و"إس إيه بي" على منصة حكومة دبي الذكية في جيتكس. مزيد من المعلومات متاح في الموقع http://events.sap.com/gitex-2016/en/home. 


=