Monday, 31 October 2016

Portacool, LLC to Unveil New Jetstream Series of Portable Evaporative Coolers at this year’s Big 5 show


Four New Products Offer Upgraded Cooling Solutions announced for the first time in the Middle East

Dubai, United Arab Emirates – October 31st, 2016 - Portacool, LLC, the Texas-based global leader in evaporative cooling solutions, is introducing four unique evaporative coolers at the Middle East, India and South East Asia’s largest, most influential construction industry event, The Big 5.  The Big 5 show is to be held November 21-24, 2016 in Dubai at the World Trade Center.  The products will be available from Portacool distributors and will ship from the Portacool UPS full-service warehouse in Jebel Ali.

The new Portacool Jetstream™ series of evaporative coolers feature reinvigorated designs that generate significant airflow and provide superior cooling options for a variety of work environments. The Portacool Jetstream products on showcase - 240, 250, 260 and 270 are equipped with KUUL Comfort™ evaporative media, the highest-quality evaporative media on the market made in the region exclusively for Portacool products. Designed to Portacool’s exact efficiency and performance specifications, this evaporative media ensures optimal cooling with a distinct advantage over other portable coolers. The new media is 20 per cent cooler than previously used evaporative cooler, the labor of continuous research and development by the team.

“Our introduction of these upgraded products are a clear reflection of the need and demand across the region which proves to be a good market for us because of the climatic conditions,” said Bob Mangiaforte, Vice President, Sales, Portacool, LLC. “As well all know, the UAE and other parts of the Middle East and North Africa markets continue to experience hotter climates as a result of ongoing weather patterns.

“Worker comfort continues to remain in the forefront of our vision. With our participation in the show this year, we also look to further strengthen our partnerships with our existing customers, look to provide effective cooling technologies that meet the needs of all our potential customers across the region and look forward to the exchange of country-specific knowledge and industry best practice,” added Mangiaforte.

This will be the sixth year the company will be participating at the event. Each evaporative cooler in the series presented at this year’s show is designed to be a durable, dependable go-to cooling solution that provides ultimate flexibility. The series features user-friendly features such as intuitive control panels, liquid level indicators, pum shut-off and GFCI plugs. Additionally, built-in handles and heavy duty casters provide easy mobility, while the 2” drain allows for easy flushing and cleaning. These four Portacool Jetstream products come with a three year warranty on all electrical components and a lifetime warranty on the housing.  

Available in four sizes, customers can select the Jetstream evaporative cooler that will best accommodate their space with cooling area options ranging from 1,125 to 5,625 square feet.

Portacool will be exhibiting its products at Stand 2B91 at The Big 5.
For more information on Portacool, LLC please visit: http://www.portacool.ae/ or Facebook.com/Portacool ME

بورتاكول تشارك في معرض الخمسة الكبار وتكشف عن سلسلة منتجاتها الجديدة

أربعة أجهزة تبريد تبخيري جديدة توفر حلول تبريد مطورة يتم الإعلان عنها للمرة الأولى في الشرق الأوسط

دبي، الإمارات العربية المتحدة، 31 أكتوبر 2016: تعتزم شركة بورتاكول، الرائدة عالمياً في مجال تصنيع حلول التبريد التبخيري ومقرها ولاية تكساس الأمريكية، طرح أربعة أجهزة تبريد تبخيري من فئة جتستريم Jetstream™ الجديدة والفريدة من نوعها في أسواق الشرق الأوسط، والهند، وجنوب شرق آسيا، وذلك خلال مشاركتها ضمن فعاليات معرض الخمسة الكبار دبي، الحدث الأكبر والأكثر تأثيراً على مستوى قطاع البناء والتعمير في المنطقة، والذي ينظم خلال الفترة بين 21-24 نوفمبر 2016 في مركز دبي التجاري العالمي. وستتوفر المجموعة الجديدة من المنتجات عن طريق قنوات التوزيع التابعة لشركة بورتاكول مع انطلاقة المعرض، حيث ستشحن إنطلاقاً من المركز الإقليمي لشركة بورتاكول المدعوم بخدمات يو بي إس للشحن في منطقة جبل علي في الإمارات العربية المتحدة.

وتتميز سلسلة جتستريم Jetstream™ الجديدة من أجهزة التبريد التبخيري من بورتاكول بتصميمها الفريد الذي يسمح بتدفق تيارات هواء قوية، ويوفر خيارات تبريد متفوقة تلبي متطلبات مختلف أنواع بيئات العمل. كما أن أجهزة جتستريم الجديدة من بورتاكول، وهي تحمل الرموز 240 و250 و260 و270، مدعومة بوسائد التبريد التبخيري KUUL Comfort™ المتطورة، التي تعتبر من أكثر وسائد التبريد التبخيري فعاليةً وكفاءةً في الأسواق العالمية، والمصنعة بشكل حصري على يد شركة بورتاكول لتوفر تقنية تبريد أفضل بـ 20 بالمائة من التقنيات المستخدمة سابقاً في أجهزة التبريد التبخيري، حيث جاء هذا الأداء نتيجة العمل الجاد والمتواصل لفريق الأبحات والتطوير لدى الشركة.

في هذا السياق قال بوب مانغيافورت، نائب رئيس قسم المبيعات لدى شركة بورتاكول: "يعكس طرحنا لهذه المنتجات المطورة، وبشكل واضح، مدى الحاجة والطلب عليها في جميع أنحاء المنطقة، وهو دليل حي على أنها تشكل سوقاً جيدة ومثمرة بالنسبة لنا نظراً للظروف المناخية التي تسودها. وكما يعلم الجميع، تواصل أسواق دولة الإمارات العربية المتحدة، وأجزاء أخرى من منطقة الشرق الأوسط، وشمال أفريقيا، التعرض لأسوأ موجة من ارتفاع الحرارة نتيجة تغير أنماط المناخ بوتيرة متواصلة".

كما أضاف بوب مانغيافورت قائلاً: "لا تزال راحة وانتاجية العاملين من أولوياتنا وفي طليعة رؤيتنا، وبمشاركتنا في المعرض هذا العام، فإننا نتطلع قدماً إلى تعزيز شراكاتنا مع عملائنا الحاليين، ونسعى إلى توفير تقنيات التبريد الفعالة والرائدة التي تلبي احتياجات جميع عملائنا المحتملين في جميع أنحاء المنطقة، كما أننا نسعى إلى تبادل ومشاركة معرفتنا وخبرتنا على المستوى المحلي، إلى جانب أفضل الممارسات المطبقة على مستوى هذه الصناعة".وتجدر الإشارة إلى أن شركة بورتاكول ستشارك في فعاليات المعرض للمرة السادسة هذا العام. كما أن تصميم كل جهاز تبريد تبخيري من السلسلة الجديدة التي سيتم عرضها من على منصة المعرض لهذا العام تتميز بكونها حل عالي الاعتمادية ومتين في مجال التبريد، فضلاً عن كونه يتمتع بمرونة مطلقة. بالإضافة إلى ذلك، تبرز منتجات المجموعة الجديدة بخصائص رائدة، وبكونها سهلة الاستخدام، فهي تضم ألواح تحكم سهلة، ومؤشرات لرصد مستوى السائل، وبآلية لإيقاف المضخة، وبمقابس من نوع GFCI عالية الحماية. إلى جانب مقابض مدمجة، وعجلات متينة وقوية التحمل تتيح سهولة التنقل، بينما يسمح المصرفين بسرعة وسهولة تنظيف الجهاز وإفراغ الخزان. ويتم طرح هذه المنتجات الأربعة الجديدة والرائدة من بورتاكول مع كفالة لمدة ثلاث سنوات، وتشمل جميع المكونات الكهربائية، وكفالة مدى الحياة عن استخدامه في السكن المنزلي.

تتوفر الأجهزة الجديد بأربعة أحجام، حيث بإمكان العملاء اختيار جهاز التبريد التبخيري جتستريم الذي من شأنه تلبية احتياجاتهم ومتطلباتهم حسب المساحة، وذلك بفضل خيارات التبريد التي تستطيع تغطية مساحة تتراوح ما بين 1,125 إلى 5,625 قدم مربع.

وستقوم شركة بورتاكول باستعراض منتجاتها في الجناح رقم 2B91 ضمن معرض الخمسة الكبار.

للمزيد من المعلومات حول شركة بورتاكول، يرجى زيارة موقعنا الالكتروني: http://www.portacool.ae، أو صفحتنا على موقع التواصل الاجتماعي فيسبوك: Facebook.com/Portacool ME.


=