Thursday, 13 October 2016

Farnek invests AED150 million in smart staff accommodation

Leading UAE-based total FM firm, to build new hi-tech waste management and energy efficient accommodation centre for 8,000 employees in Dubai
Leading UAE-based total facilities management (FM) company Farnek, is investing over AED150 million into a new state-of-the-art staff accommodation centre in Dubai Investments Park.
The new smart centre which will become home to 8,000 employees, is situated opposite the Expo 2020 site, close to Al Maktoum International Airport-Dubai World Central, the sprawling development branded as Dubai South.  
“We have already purchased the freehold plot, which cost more than AED50 million and we have appointed multi-disciplinary architectural and engineering firm, Arif & Bintoak to create and build the design, which will cost an additional AED100 million. We should be ready to break ground next summer and complete by December 2018,” said Markus Oberlin, CEO, Farnek.
Oberlin is in no doubt that the new 100,000 square foot facility will raise the bar for intelligent buildings through total efficiency and connectivity.
“It will be a massive benefit for us to work with the team at Arif & Bintoak, highlighting our capabilities at the design stage, rather than retroactively, typically through benchmarking and auditing,” he added.
As a market-leading innovative sustainability consultancy, two areas of design that Farnek will focus on will include waste management and smart energy concepts.

“Designing a building that will be home to 8,000 people, will come with certain operational challenges, such as waste and sewage management. First of all, we will design an effective system to reduce the volume of waste generated that would ordinarily go to landfill.

Then our drainage infrastructure will separate and recycle grey water for irrigation and through a highly efficient sewage system, effluent will be carried to the municipal sewage system and on to the Jebel Ali treatment plants,” said Oberlin.

In terms of energy, 8,000 employees could run up a sizeable electricity bill. So Farnek, renowned for its smart energy concepts and accredited as an approved energy auditor by Dubai’s Regulatory Supervisory Bureau (RSB), will incorporate a complete energy management system. This will be designed to communicate with solar panels, control sensors, meters, feedback and analysis systems, to optimise the energy performance of the building, ensuring minimal utility bills and maximum comfort for its residents.  
Spanning 140 square kilometres, once finished, Dubai South will be one of the world’s biggest real estate projects. Indeed, it has been suggested that Dubai South will help to boost Dubai’s GDP by as much as 32% by 2020, with the growth of logistics and aviation key to its economic development, housing up to one million people. Work has already started to expand the existing terminal to handle five million passengers a year to 25 million by the end of 2017.

“Relocating our staff to DIP will also enable us to optimise our operational efficiency, by capitalising on opportunities that the building boom in Dubai South will present to us. This will be especially true in the near term as the Expo 2020 draws closer and the site begins to take shape. Having up to 8,000 technicians just minutes away, will certainly give us a competitive edge,” added Oberlin.  
فارنيك تستثمر 150 مليون درهم في بناء مجمع سكني ذكي للموظفين

  • الشركة الرائدة في مجال خدمات إدارة المرافق المتكاملة في الإمارات تعلن عن مشروع بناء مركز سكني لـ 8000 موظف بالاعتماد على أحدث تقنيات إدارة النفايات وكفاءة استهلاك الطاقة

أعلنت شركة فارنيك الرائدة في مجال خدمات إدارة المرافق المتكاملة والتي يقع مقرها في دولة الإمارات العربية المتحدة عن استثمار أكثر من 150 مليون درهم لبناء مركز سكني متطور للموظفين في مجمع دبي للاستثمار.

ويقع هذا المركز السكني الذكي المخصص لنحو 8000 موظف قبالة موقع معرض اكسبو الدولي 2020 في دبي بالقرب من مطار آل مكتوم الدولي ومنطقة دبي الجنوب التي تشهد العديد من مشاريع التطوير المميزة.

وبهذا السياق قال ماركوس اوبرلين، الرئيس التنفيذي لشركة فارنيك: "قمنا بالفعل بشراء قطعة أرض في منطقة التملك الحر بقيمة 50 مليون درهم، بالإضافة إلى الاتفاق مع شركة عارف وبن طوق للاستشارات الهندسية للإشراف على تنفيذ أعمال التصميم والبناء والتي ستبلغ تكلفتها 100 مليون درهم. ومن المتوقع أن تبدأ أعمال الإنشاء في الصيف المقبل على أن تكتمل بحلول ديسمبر 2018".

وأكد اوبرلين أن المنشأة الجديدة التي تبلغ مساحتها 100،000 قدم مربع ستكون من أفضل الأبنية الذكية من خلال اعتماد التقنيات الحديثة.

وكونها شركة رائدة في مجال استشارات الاستدامة المبتكرة في السوق، فإنها ستركز على اثنين من أهم مجالات التصميم التي تشكل صميم عملها وهي إدارة النفايات والطاقة الذكية.

وأردف اوبرلين قائلاً "يحمل تصميم هذا المبنى الذي سيكون مخصصاً لـ 8000 شخص العديد من التحديات التشغيلية مثل إدارة النفايات والمجاري. ولذلك سنقوم في البداية بتصميم نظام فعال لتقليل حجم النفايات التي يتم توليدها وتذهب بالعادة إلى مكب النفايات. وبعد ذلك سيقوم نظام الصرف الصحي لدينا بفصل وإعادة تدوير المياه لأغراض الري من خلال نظام متطور وبكفاءة عالية، فيما سيتم نقل النفايات السائلة إلى نظام الصرف الصحي في المدينة وإلى محطات المعالجة في منطقة جبل علي".

ويمكن أن تكون فاتورة استهلاك الكهرباء لنحو 8000 شخص مكلفة للغاية، ولذلك فإن شركة فارنيك التي تشتهر بريادتها في مجال الطاقة الذكية، والمعتمدة كمدقق حسابات للطاقة من قبل مكتب الرقابة التنظيمية في دبي، ستعمل على تطوير نظام متكامل لإدارة الطاقة واعتماد أحدث تقنيات الألواح الشمسية وأجهزة الاستشعار والأنظمة التحليلية من أجل تحسين أداء الطاقة في المبنى وضمان تخفيض فواتير المياه والكهرباء مع توفير أعلى مستويات الراحة للسكان.

ويذكر أن منطقة دبي الجنوب تمتد على مساحة 140 كيلومتر مربع، وستشكل عند اكتمالها واحدة من أكبر المشاريع العقارية في العالم. كما ستساهم في زيادة الناتج المحلي الإجمالي في إمارة دبي بنسبة تصل إلى 32٪ بحلول عام 2020، بفضل نمو قطاع الخدمات اللوجستية والطيران وتوفير السكن لحوالي مليون شخص. وقد بدأ العمل بالفعل على توسيع مطار آل مكتوم الدولي لاستيعاب المزيد من المسافرين بحلول عام 2017.

واختتم اوبرلين حديثه بالقول: "ستساهم هذه الخطوة بنقل موظفينا إلى مجمع دبي للاستثمار في تعزيز مستويات الكفاءة التشغيلية من خلال الاستفادة من الفرص التي توفرها طفرة البناء في منطقة دبي الجنوب على المدى القريب وخاصة مع اقتراب معرض اكسبو الدولي 2020 في دبي وبدء أعمال الإنشاء، وبهذا سيكون 8000 شخص من موظفينا على بعد دقائق فقط وهذا ما يمنحنا ميزة تنافسية بالتأكيد".

No comments:

Post a Comment

=