Tuesday, 25 October 2016

- CÉLESTE AT THE LANESBOROUGH AWARDED FIRST MICHELIN STAR ONE YEAR AFTER LAUNCH -


Céleste is recognised for “classic French cuisine delivered in an original, modern style” under the leadership of five Michelin starred Parisian Chef Eric Frechon and Executive Chef Florian Favario



October 25, 2016 - Céleste at The Lanesborough announces its first Michelin star, one year on from the hotel’s extensive renovation. Hailing a new culinary era for the hotel, Céleste combines French savoir faire, using only the best of British ingredients. The menu takes inspiration from London as a global capital for cuisine. 

Led by Chef Patron Eric Frechon – Paris’ most esteemed Michelin-starred chef and a key figure at Oetker Collection’s Le Bristol since 1999, and Executive Chef Florian Favario – previously Head Chef at Epicure at Le Bristol - Céleste is quickly becoming one of London’s most celebrated addresses. 

The former right hand of Eric Frechon in Paris, Florian Favario now directs the Céleste team on a daily basis alongside Pastry Chef Nicolas Rouzaud who was also previously at Le Bristol under the leadership of the legendary Laurent Jeannin.  With Frechon and Favario responsible for the restaurant’s concept, menu creation and team management since its launch, Favario brings his wealth of experience and creativity which add to his generous, rigorous, yet refined gourmet cuisine.

Eric Frechon comments on this fifth Michelin star: “It is a real honour to be awarded a fifth Michelin star in my career, and at our new restaurant in London that only launched one year ago.
It is of course a pleasure to share this star with Florian Favario, Nicolas Rouzaud and the kitchen and dining team.”

Florian Favario adds: ‘I wish to thank my team who have spared no effort in delivering exquisite gastronomy and excellent service in Celeste. Experiencing outstanding food is an important part of a visit to The Lanesborough, and we aim to deliver the finest quality and an exceptional dining experience for our guests.’


مطعم "سيليستي" في لانسبورو يفوز بنجمته الأولى ضمن تصنيف ميشلان العالمي للمطاعم بعد عام على انطلاقة أعماله


دبي، الإمارات العربية المتحدة، 25 أكتوبر 2016: أعلن مطعم "سيليستي" في لينسبورو عن حصوله على أول نجمة ضمن تصنيف "ميشلان" العالمي للمطاعم، وذلك بعد عام واحد على التحديث الكبير الذي شهده فندق لانسبورو. واحتفالاً بحبقة جديدة من فنون الطهي في الفندق، يجمع مطعم "سيليستي" بين المعرفة العملية الفرنسية في الطهي باستخدام أفضل المكونات البريطانية حصراً. وتستوحي قائمة الطعام أطباقها من لندن بوصفها العاصمة العالمية للمأكولات.ويترأس المطعم الشيف باترون إريك فريشون الحائز على نجمة ميشلان والأكثر تقديراً في باريس وإحدى الشخصيات الرئيسية في فندق "لو بريستول" التابع لمجموعة "أوتكر الفندقية" منذ عام 1999، والشيف التنفيذي فلوريان فافيرو، رئيس الطهاة السابق في مطعم "إبيكور" في "لو بريستول"، الأمر الذي سارع في جعل "سيليستي" إحدى الوجهات الأكثر شهرة في لندن.

ويدير فلوريان فافيرو، الذي يعتبر اليد اليمنى لإريك فريشون في باريس سابقاً، فريق مطعم "سيليستي" حالياً على أساس يومي إلى جانب شيف المعجنات نيكولا روزود الذي كان سابقاً في "لو بريستول" تحت قيادة الأسطورة لوران جنين. ومع تولي فريشون وفافيرو مسؤولية إعداد المفهوم الخاص بالمطعم وابتكار قائمة الطعام وإدارة الفريق منذ انطلاقته، يجلب فافيرو خبرته الغنية وابتكاراته الخلاقة ما يضيف المزيد من الزخم لمأكولاته الفاخرة والغنية.

وفي معرض تعليقه على حصوله على نجمة ميشلان الخامسة له، قال إريك فرنشون: "إنه لشرف كبير حصولي على نجمة ميشلان الخمسة أثناء فترة عملي، وفي مطعمنا الجديد في لندن الذي لم يمض على انطلاقته سوى عام واحد. وإنه لمن دواي سروري أن أتشارك هذه النجمة مع فلوريان فافيرو، ونيكولا روزود والمطبخ وفريق التقديم".

وأضاف فلوريان فافيرو: "أود شكر فريقي الذي لم يدخر جهداً في تقديم خدمة ممتازة وأطباق رائعة في "سيليستي". إن تجريب المأكولات المميزة جزء مهم أثناء زيارة لانسبورو، ونحن نسعى لتقديم الجودة الأمثل والتجربة الأكثر تميزاً لضيوفنا".



=