Tuesday, 6 September 2016

Virtual currencies unlikely to crowd out fiat currencies, according to new research

................................................................................
New research from the SWIFT Institute assesses whether the global financial community is accepting Bitcoin as a valid currency

Brussels, 6 September 2016 – The SWIFT Institute has published a new research paper analysing whether Bitcoin will crowd out fiat currencies in the global community.
The paper, entitled “Virtual currencies: Media of exchange or speculative assets?”, looks at the dynamic relationship between virtual currencies, such as Bitcoin, and fiat currencies, and evaluates any immediate risks that virtual currencies pose to monetary, financial or economic stability. The research was conducted by Dirk G. Baur, UWA Business School, KiHoon Hong, Hongik University College of Business in South Korea and Adrian D. Lee, University of Technology Sydney (Australia).  
Key Findings from the research include:
  • Virtual currencies are unlikely to crowd out fiat currencies – The price impact of speculators in virtual currencies adversely affects their property as a medium of exchange and renders a crowding out of existing fiat currencies, such as the US dollar, unlikely.
  • Bitcoin is mainly used as a speculative investment – An empirical analysis of Bitcoin prices and user accounts (wallets) supports the theoretical result and finds that Bitcoin is mainly used as a speculative investment rather than a medium of exchange.
  • No correlation exists between Bitcoin and traditional asset classes – Bitcoin returns are uncorrelated with traditional asset classes such as stocks, bonds and commodities, both in normal times and during periods of financial turmoil.
  • Virtual currencies pose no immediate macro risk – The design and the size of markets for virtual currencies such as Bitcoin do not pose an immediate risk for monetary, financial or economic stability.
“Contrary to conventional wisdom, our research shows that fiat currencies crowd out Bitcoin, not the reverse, and that the design and size of the Bitcoin market deprives the currency of its intended use as a medium of exchange,” says KiHoon Hong, Hongik University College of Business. “What is also evident is that Bitcoin poses minimal risk to financial or monetary stability. Despite this, if the acceptance of Bitcoin or other virtual currencies increases significantly on a global scale, it could have significant consequences on the relevance of monetary policy, as its decentralised and independent nature makes regulatory oversight difficult.”

Please click here to view a copy of the full report.

من المستبعد أن تزاحم العملات الافتراضية العملات الرسمية، وفقاً لدراسات جديدة
........................................................................................
تقيَم الأبحاث الجديدة الواردة من معهد "سويفت" ما إذا كان القطاع المالي العالمي يتقبّل "بت كوين" Bitcoin كعملة صالحة للتداول
بروكسل، 6 سبتمبر 2016 – نشر معهد "سويفت" ورقة بحثية جديدة تحلّل ما إذا كانت العملة الافتراضية المعروفة باسم "بت كوين" Bitcoin ستزاحم العملات الرسمية في العالم.
ويحلّل البحث الذي يحمل عنوان "العملات الافتراضية: وسيلة تبادل أم أصول مضاربة؟"، العلاقة الدينامية بين العملات الافتراضية مثل "بت كوين"، وبين العملات الرسمية، ويقيّم أية مخاطر آنيّة تشكّلها العملات الافتراضية على الاستقرار النقدي أو المالي أو الاقتصادي. وقد أجرى البحث ديرك ج. بور من كلية الأعمال في جامعة UWA وكيهون هونغ من كلية الأعمال في جامعة هونيغ في كوريا الجنوبية وادريان د. لي من جامعة التكونولوجيا في سيدني في أستراليا.
وجاء في أبرز النتائج التي توصل إليها البحث أنه من المستبعد أن تزاحم العملات الافتراضية العملات الرسمية. فوَقْع الأسعار للمضاربين في العملات الافتراضية يؤثر سلباً على خاصيتها كوسيلة للتداول حيث يصبح من المستبعد أن تزاحم العملات الرسمية الحالية مثل الدولار الأميركي. وقد ذكر البحث أيضاً أن عملة "بت كوين" تستخدم في الغالب كاستثمار للمضاربة. ويدعم التحليل التجريبي لأسعار "بت كوين" ولحسابات المستخدمين (المحافظ) هذه النتيجة النظرية، ويجد أن "بت كوين" تستخدم في الغالب كاستثمار للمضاربة بدلاً من وسيلة للتداول. كما استخلص البحث أنه لا يوجد علاقة متبادلة بين "بت كوين" وفئات الأصول التقليدية، حيث بيّن أن عائدات "بت كوين" لا ترتبط بعلاقة تبادلية مع فئات الأصول التقليدية مثل الأسهم والسندات والسلع في الأوقات الطبيعية وكذلك في فترات الاضطرابات المالية. وأخيراً وجد البحث أن العملات الافتراضية لا تشكل مخاطر جسيمة مباشرةن إذ ذكر أن تصميم وحجم أسواق العملات الافتراضية مثل "بت كوين"، لا تشكل خطراً مباشراً على الاستقرار النقدي أو المالي أو الاقتصادي.
يقول كيهون هونغ، من كلية الأعمال في جامعة هونيغ: "بخلاف الحكمة الشائعة، تُظهر أبحاثنا أن العملات الرسمية تزاحم ’بت كوين‘ وليس العكس وأن تصميم وحجم سوق ’بت كوين‘ يجرّد العملة من استخدامها المقصود كوسيلة للتداول. والأمر الذي يظهر جلياًّ أيضاً هو أن ’بت كوين‘ تشكل أقلّ خطر على الاستقرار المالي أو النقدي. وبالرغم من ذلك، إذا زاد تقبّل ’بت كوين‘ أو عملات افتراضية أخرى بشكل كبير على المستوى العالمي، قد يكون لذلك عواقب كبرى على صحة السياسة النقدية حيث أن طبيعتها اللامركزية والمستقلّة تجعل الرقابة التنظيمية عليها أمراً صعباً."
يرجى النقر هنا للاطلاع على نسخة من التقرير الكامل.

No comments:

Post a Comment

=