Tuesday, 6 September 2016

21st Euromoney Egypt Conference Final Preparations Are Underway


Cairo, Egypt: 6th September 2016

The final preparations are underway for the 21st Euromoney Egypt Conference, which will take place in Cairo on the 19-20 September. The largest and most successful financial gathering, the Euromoney event comes at a crucial time for Egypt’s economy. Government Ministers will join us live on stage to discuss the IMF agreement, its impact on Egypt’s financial future and what it will mean for the average Egyptian. We will talk to them about reforms, social stability, currency and monetary policies, financing government deficit, the trade balance and much more.  

Below is just a selection of our speakers this year:

·         H.E Mr Amr El Garhy, Minister of Finance
·         H.E Dr Sahar Nasr, Minister of International Cooperation
·         H.E Mr Tarek Kabil, Minister of Trade and Industry
·         H.E Ms Dalia Khorshid, Minister of Investment
·         Hazem Badran, Co-Chief Executive Officer, CI Capital
·         Khalid Elgibali, Division President, Middle East and Africa, Mastercard
·         Mohamed Khodeir, Chief Executive Officer, GAFI
·         Angus Downie, Chief Macroeconomist (Egypt), African Development Bank

As the longest running conference in the Egyptian financial calendar, the onstage panels and discussions are the home of expert debate from both local and international speakers. “We have an exciting line up of speakers and the conference comes at a pivotal time for Egypt’s economy. We have many questions to ask and we hope our debates and discussions will find some of the answers”, said Victoria Behn, Director of Middle East and Africa, Euromoney Conferences. ‘I invite people to join in the debate and ask their questions in advance of the conference on Twitter #emEgypt’.

For more information on the Euromoney Egypt Conference, visit www.euromoneyconferences.com/egypt

About Euromoney Conferences:
Euromoney Conferences (www.euromoneyconferences.comis the leading organiser of financial events in both developed and developing markets. Euromoney runs large-scale events in the major financial capitals of the world and in selected Middle Eastern countries – notably Saudi Arabia, Egypt, Kuwait, Bahrain, Lebanon, Jordan and Qatar. Euromoney Institutional Investor PLC was founded in 1969, and is listed on the London Stock Exchange.
 بدء التحضيرات النهائية للدورة الحادية والعشرين لمؤتمر يورومنى مصر
القاهرة في 6 سبتمبر 2016
تجري حالياً التحضيرات النهائية للدورة الحادية والعشرين لمؤتمر يورومنى مصر، والذي سيقام في القاهرة على مدار يومي 19-20 سبتمبر. وباعتباره من أكبر وأنجح الملتقيات التي تجمع رجال المال والاقتصاد، يُمثل مؤتمر يورومني هذا العام أهمية خاصة في هذا التوقيت الدقيق الذي تمر به مصر.


ويناقش المؤتمر من خلال مشاركة وزراء الحكومة المصرية في الحلقات النقاشية اتفاقية صندوق النقد الدولي، وتأثيرها على المستقبل المالي والاقتصادي لمصر ومدى تأثيرها على المواطن المصري البسيط.


كما ستتطرق جلسات المؤتمر للحديث مع السادة الوزراء عن الإصلاحات، والاستقرار الاجتماعي، وأزمة العملة والسياسات النقدية، وتمويل عجز الميزان التجاري، وغيرها من القضايا الهامة.   


ويشارك في المؤتمر هذا العام:


  • السيد/ عمرو الجارحي، وزير المالية
  • الدكتورة/ سحر نصر، وزيرة التعاون الدولي
  • السيد/ طارق قابيل، وزير التجارة والصناعة
  • السيدة/ داليا خورشيد، وزيرة الاستثمار
  • السيد/ حازم بدران، الرئيس التنفيذي المشارك، CI Capital  
  • السيد/ خالد الجبالي، رئيس قطاع الشرق الأوسط وشمال أفريقيا - ماستركارد
  • السيد/ محمد خضير، الرئيس التنفيذي للهيئة المصرية للاستثمار
  • السيد/ أنجوس داوني، رئيس خبراء الاقتصاد الكلي (مصر) - بنك التنمية الأفريقي   


وباعتباره من أقدم وأهم المؤتمرات المالية التي تُقام في مصر كل عام، يشارك في المؤتمر خبراء محليين ودوليين عبر حلقات نقاشية وحوارات تفاعلية أمام الحضور.  




وتعليقاً على ذلك تقول فيكتوريا بين، مدير عام مؤتمرات يورومني الشرق الأوسط وأفريقيا: "يُمثل مؤتمر يورومني هذا العام أهمية خاصة في هذا التوقيت الهام الذي تمر به مصر، حيث يشارك في المؤتمر هذا العام مجموعة من أبرز الشخصيات في عالم المال والاقتصاد. ولدينا هذا العام الكثير من الأسئلة التي نأمل أن نجد لها إجابات. لذلك فإن الجميع مدعوين للمشاركة في المناظرات من خلال طرح أسئلتهم عبر تويتر على هاشتاج #emEgypt"


لمزيد من المعلومات حول مؤتمر يورومني مصر، يرجى زيارة موقعنا  www.euromoneyconferences.com/egypt


No comments:

Post a Comment

=