Thursday, 29 September 2016

SWIFT successfully completes first phase of global payments innovation initiative pilot


Global banks prepare for gpi go-live in early 2017

Sibos – Geneva, 28 September 2016 – SWIFT announces today it has successfully completed the first phase of the global payments innovation (gpi) initiative pilot, clearing the way for the go-live of the service in early 2017.
During the pilot, 15 global banks representing more than 30 percent of cross-border payments successfully tested the design and core functions of the gpi, while in parallel, ten additional global banks started to prepare for the service’s launch.
“The gpi pilot banks prove that our innovative approach to cross-border payments works,” says Wim Raymaekers, Global Head of the Banking Market and project lead for the initiative. “Based on their feedback, we know the implementation period for gpi can be quick – within six months. This is great news for SWIFT and the banking community. Through innovative thinking, which is the backbone of this initiative, and collaboration, we are empowering banks to use existing platforms and combined that with innovative technology provided by SWIFT to facilitate end-to-end payments tracking."
A new initiative from SWIFT and the global banking community, SWIFT gpi is designed to significantly improve the customer experience in correspondent banking by increasing the speed, transparency and end-to-end tracking of cross-border payments. In addition, the gpi initiative will deliver another major innovation with the provision of end-to-end payments tracking. The payments tracking service will be hosted in the cloud, based on a global tracking database hosted by SWIFT. The new SWIFT gpi tracker will be demo-ed at Sibos 2016.
“The early success of the pilot is a great milestone for SWIFT and the participating banks,” says the SWIFT gpi project leader at Bank of China, one of the most advanced banks in the SWIFT gpi implementation. “It is amazing to see how much we can accomplish as an industry in just a short period of time. Collaboration is key, and the speed to which SWIFT and the pilot banks mobilised the banking community to change their approach to cross border payments and follow a set of innovative business process rules has been a herculean effort.”
“The preliminary results from the gpi pilot are encouraging,” says Michael Pavkovic, VP, Payment and Trade Operations at Royal Bank of Canada. “We are pleased to be an active participant in the development of a service that can create an improved user experience for our clients.”
In total, more than 80 global banks have now signed up to participate in the gpi initiative. Banks that have recently joined include Budapest Bank, China Merchants Bank, China Construction Bank, Commonwealth Bank of Australia and Helaba Landesbank Hessen-Thüringen – and additional banks are joining each month.
The SWIFT gpi initiative is a significant step forward in cross-border payments innovation, helping banks to provide a faster, more information-rich and more transparent payments service. Together, the banks that have already signed up account for 71% of all cross-border payments on the SWIFT network. Such strong participation from major global banks illustrates the importance of this initiative and the industry’s commitment to offering greater speed, transparency and traceability in cross-border payments.

To find out more about the future of payments in the Middle East from industry experts and learn more about SWIFT gpi, join representatives from across the banking sector at the SWIFT Business Forum UAE on 7 December 2016. The programme will also focus on financial crime compliance, the challenges of managing cyber risk and the economic outlook for the region.
See swift.com/gpi for more information and the full list of participating banks.
"سويفت" تستكمل بنجاح المرحلة الأولى من البرنامج التجريبي لمبادرة للابتكار في المدفوعات العالمية
المصارف العالمية تستعد لإطلاق مبادرة الابتكار في مجال المدفوعات العالمية في مطلع عام 2017
"سايبوس" – جنيف،8 2 سبتمبر 2016 – أعلنت "سويفت" اليوم أنها استكملت بنجاح المرحلة الأولى من البرنامج التجريبي لمبادرة "الابتكار في المدفوعات العالمية" (global payments innovation – gpi) ممهدة الطريق لإطلاق الخدمة في مطلع عام 2017.
وقد قام 15 مصرفاً يشكلون أكثر من 30 في المائة من المدفوعات العابرة للحدود، باختبار تصميم gpi ووظائف الخدمة الأساسية بنجاح خلال البرنامج التجريبي، بينما قامت عشرة مصارف عالمية أخرى في الوقت نفسه بالاستعداد لإطلاق الخدمة.
قال ويم ريميكرز، رئيس السوق المصرفي حول العالم وقائد مشروع المبادرة: "أثبتت المصارف التي شاركت في برنامج "الابتكار في المدفوعات العالمية" التجريبي أن أسلوبنا المبتكر تجاه المدفوعات العابرة للحدود أسلوب فعال. واستناداً إلى تعليقاتهم وآرائهم، استنتجنا أن فترة التطبيق بالنسبة لبرنامج الابتكار في المدفوعات العالمية يمكن أن تكون سريعة – خلال ستة أشهر. وهذا خبر رائع بالنسبة لـ ’سويفت‘ وللقطاع المصرفي. فمن خلال التفكير المبتكر، والذي يعتبر أساس هذه المبادرة، ومن خلال التعاون المشترك، نحن نُمكّن المصارف من استخدام المنصات الحالية وجمعها مع التقنيات المبتكرة التي توفرها ’سويفت‘ لتيسير تتبع المدفوعات من الطرف-إلى-الطرف."
صممت مبادرة "الابتكار في المدفوعات العالمية" التي تعتبر مبادرة جديدة من "سويفت" ومن القطاع المصرفي العالمي، لتحسين تجربة العملاء بقدر كبير في مجال الأعمال المصرفية للمصارف المراسلة من خلال تعزيز السرعة والشفافية وتتبع المدفوعات العابرة للحدود من الطرف-إلى -الطرف. كما وستوفّر مبادرة "الابتكار في المدفوعات العالمية" ابتكاراً هاماً آخر من خلال إتاحة هذه المبادرة الجديدة إمكانية تتبع المدفوعات من الطرف-إلى-الطرف. هذا وتقدّم خدمة تتبع المدفوعات من خلال الحوسبة السحابية التي تستضيفها "سويفت"، استناداً إلى قاعدة بيانات لتتبع المدفوعات العالمية. وسيتم استعراض أداة تتبع "الابتكار في المدفوعات العالمية" الجديدة التابعة لـ "سويفت" خلال مؤتمر Sibos 2016 الذي يقام حالياً في مدينة جنيف السويسرية وتشارك فيه آلاف الوفود من القطاع المالي والمصرفي وقطاع الأعمال والتقنية.
صرح قائد مشروع برنامج "الابتكار في المدفوعات العالمية" لدى "بنك أوف تشاينا"، أحد أكثر المصارف تطوراً في مبادرة تطبيق برنامج "الابتكار في المدفوعات العالمية" الذي أطلقته "سويفت": :إن النجاح المبكر للبرنامج التجريبي هو إنجاز رائع بالنسبة لـ ’سويفت‘ وللمصارف المشاركة. ومن المذهل أن نرى ما نستطيع أن ننجزه كقطاع في فترة قصيرة من الوقت. والتعاون هو العنصر الأساسي هنا كما أن السرعة التي استطاعت خلالها ’سويفت‘ والمصارف المشاركة في البرنامج التجريبي أن تشجّع القطاع المصرفي على تغيير أسلوبه المتبع تجاه المدفوعات العابرة للحدود وإتباع مجموعة من قواعد إجراءات الأعمال المبتكرة تطلّب جهداً جباراً."
وقال مايكل بافكوفيك، نائب الرئيس لعمليات المدفوعات والتجارة في "رويال بنك أوف كندا": "إن النتائج الأولية من برنامج "الابتكار في المدفوعات العالمية" التجريبي مشجعة. ونحن مسرورون بكوننا مشارك فعّال في تطوير خدمة من الممكن أن توفر تجربة مستخدم محسّنة لعملائنا."
انضمّ أكثر من 80 مصرفاً للمشاركة في المبادرة التجريبية لبرنامج "الابتكار في المدفوعات العالمية". والمصارف التي انضمّت مؤخراً هي "بودابست بنك" و"تشاينا ميرتشنتس بنك" و"تشاينا كونستركشن بنك" و"كومنولث بنك أوف أستراليا" و"هيلابا لاندسبنك هسن-ثورنغن". هذا وتنضمّ المزيد من المصارف في كل شهر.
تعتبر مبادرة "الابتكار في المدفوعات العالمية" من "سويفت" بمثابة خطوة هامة إلى الأمام في مجال الابتكار في المدفوعات العابرة للحدود حيث تساعد المصارف على توفير خدمة مدفوعات أسرع تتميز بمعلومات أكثر غنى وأكثر شفافية. وسوياً، تشكل المصارف المشتركة في المبادرة حتى الآن 71% من كامل المدفوعات العابرة للحدود التي تتمّ عبر شبكة "سويفت". ومثل هذه المشاركة القوية من كبرى المصارف العالمية تبرهن على أهمية هذه المبادرة وعلى التزام القطاع بتوفير المزيد من السرعة والشفافية وقابلية التتبع في مجال المدفوعات العابرة للحدود.
لمعرفة المزيد عن مستقبل المدفوعات في منطقة الشرق الأوسط من خبراء القطاع ومعرفة المزيد عن مبادرة "الابتكار في المدفوعات العالمية" من "سويفت"، انضموا إلى ممثلين من كل أنحاء القطاع المصرفي في منتدى أعمال "سويفت" في دولة الإمارات العربية المتحدة يوم 7 ديسمبر 2016. وسيركّز البرنامج على الامتثال بقوانين الجرائم المالية وعلى تحديات إدارة المخاطر الإلكترونية والآفاق الاقتصادية للمنطقة.
للحصول على المزيد من المعلومات وللاطلاع على القائمة الكاملة للمصارف المشاركة، زوروا موقع swift.com/gpi

No comments:

Post a Comment

=