22 September, 2016

Sage Confirms Participation as ‘Gold Partner’ in IDC IT Forum 2016

Forum organized on theme ‘Digital Transformation: Leveraging IT to Future Proof Your Business’

Dubai 22 September, 2016-- -- Sage, the market leader for integrated accounting, payroll and payment systems has confirmed its participation as a ‘Gold Partner’ at the IDC IT Forum.  The one-day IT Forum will be held at the Habtoor Grand Resort, Dubai, UAE on 22 September 2016.

This year’s theme is — ‘Digital Transformation: Leveraging IT to Future Proof Your Business’— and it will address organizational challenges in improving efficiency, fostering innovation, reducing costs, and increasing business competitiveness necessary for business growth. A key indicator of a businesses’ success will be enabling a seamless transition between existing systems and new technologies without disrupting ongoing operations or customer experiences.

Mr. Reggie Fernandes, Vice President – Sage X3 and Regional Director Sage Middle East, who will represent Sage at the IT Forum, says “Over the years we have become an indispensable partner to many organizations including Small & Medium Business in the Middle East. Our solutions have inbuilt scalability and are equipped with customizable features which can accommodate changes in both client requirements and the IT landscape. We are looking forward to our participation at the IDC IT Forum where we will be sharing information on our solutions, and gaining insights into the rapidly changing IT landscape in the region.’’

As the IT landscape continues to evolve and integrate more deeply with business functions and operations across business organisations, innovation in business strategies and operations is critical.
"Businesses these days, be they enterprise level or Small & Medium Business,  aim for operational efficiency and cost optimization. This drives them to seek innovative ways to streamline business processes to become more agile and in turn, drives IT to seek innovative solutions that allow for improved integration, consolidation and automation"- Megha Kumar, Senior Research Manager, Software IDC Middle East, Turkey and Africa.

The IDC IT Forum is set to attract more than 300 IT professionals who will impart expert advice on enacting strategic IT decisions based on best practices. Sage’s participation at the forum will include two components - a presentation and exhibition of its solutions that provide the best combination of new technologies, functionality, and value for mid-size businesses and Small & Medium Businesses.




شركة "سايج" الشريك الذهبي في منتدى آي دي سي 2016 لتكنولوجيا المعلومات

التحول الرقمي : توظيف تكنولوجيا المعلومات في مستقبل قطاع الأعمال
(دبي – 22 سبتمبر 2016) - أكدت شركة "سايج" الرائدة في الحلول المحاسبية المتكاملة وأنظمة الرواتب"، مشاركتها في منتدى آي دي سي لتكنولوجيا المعلومات للعام الحالي، بوصفها الشريك الذهبي للمنتدى الذي عقد في منتجع حبتور جراند الواقع في إمارة دبي بدولة الامارات العربية المتحدة في الثاني والعشرين من الشهر الحالي.  
وتأتي نسخة المنتدى لهذا العام تحت عنوان ( التحول الرقمي : توظيف تكنولوجيا المعلومات في مستقبل قطاع الأعمال) حيث تتناول التحديات والعقبات التي تواجهها الشركات من حيث تطويرالفعالية والمحافظة على الابتكار وتقليل التكاليف ورفع مستوى التنافسية اللازمة لتطوير الشركات.
ولعل أبرز معايير نجاح الشركات، هو مدى قدرتها على الانتقال السلس ما بين التكنولوجيا المتبعة في تسير الأعمال والتكنولوجيا الحديثة، دون أن يستلزم الأمر توقف العمل أو انقطاعاً في تقديم الخدمات للعملاء نتيجة هذا الانتقال.
وحول كون "سايج" الشريك الذهبي للمنتدى يقول ممثل "سايج" السيد ريجي فيرناندز، نائب الرئيس "سايج" إكس 3 والمدير الإقليمي لسايج الشرق الأوسط " مع مرور السنوات أصبحنا شريكاً أساسياً لا يمكن الاستغناء عنه بالنسبة للكثير من الشركات، ومن ضمنها الشركات ذات المشاريع الصغيرة والمتوسطة في الشرق الأوسط، وذلك لأن الحلول التي نقدمها صممت على أساس القدرة على التوسع والانتشار فضلاً على كونها مزودة بخصائص متعددة تمكنها من استيعاب التغيرات في متطلبات العملاء من جهة والتغيرات الحاصلة في قطاع تكنولوجيا المعلومات في المنطقة من جهة أخرى". 
ومع استمرار التطور في مجال تكنولوجيا المعلومات وارتباطها مع سير عمليات الشركات وأعمالها فإن الابتكار في وضع استراتيجيات الأعمال يعتبر من العوامل الحساسة والدقيقة جداً، وبدوره عقب ميجها كومار، مدير الأبحاث لشركة سوفت وير الشرق الأوسط وتركيا وإفريقيا بالقول " أن قطاع الأعمال اليوم سواء أكان على مستوى المشاريع الكبيرة أو تلك الشركات ذات المشاريع الصغيرة والمتوسطة، يهدف بالدرجة الأولى إلى المحافظة على فعالية عملياتها مع ضبط التكالف. وهذا ما يدفع الشركات لأن تتطلع لطرق مبتكرة تمكنها من دفع سير عملياتها بشكل أكثر رشاقة وهو بدوره ما يدفع قطاع تكنولوجيا المعلومات لأن يبحث عن حلول أكثر ابتكاراً تساهم بشكلٍ أكبر في تكامل الأعمال ودعمها وأتمتتها. 
وقد تمكن منتدى آي دي سي لتكنولوجيا المعلومات من جذب أكثر من 300 جهة من المتخصصين في مجال تكنولوجيا المعلومات، الذين قاموا بدورهم بنقل نصائح الخبراء لاستخدامها في اتخاذ القرارات الاستراتيجية المتعلقة بأنظمة تكنولوجيا المعلومات".
وتأتي مشاركة سايج في المنتدى من خلال توفيرها لعنصرين أساسيين، يتمثلان بعرض وتقديم منتجاتها التي تمكن الشركات من تحقيق أفضل عملية مزج ما بين التكنولوجيا الحديثة والأداء الفعلي لشركات قطاع الأعمال الصغيرة والمتوسطة.  

=