Tuesday, 27 September 2016

New versatile scanners for virtually any business need

Affordable, fast and flexible flatbeds with the smallest footprint in their class1 and ADF for enhanced productivity


Egypt - 27th September 2016 – Streamline front-office processes and increase productivity with the new WorkForce DS-1660W and DS-1630 document scanners. These affordable document scanners combine the versatility of a flatbed with the convenience of a high-speed, 50-page ADF to tackle virtually any task. Ideal for scanning passports, booklets and fragile documents on their flatbed, the ADF is also ideal for stacks of paper.


Khalil El-Dalu, regional sales manager for Epson Middle East, says: “Whether you’re scanning everyday paperwork, important documentation such as birth certificates, or even old letters and ledgers, this versatile, easy-to-use solution can meet virtually any business need. Two of the fastest scanners in their class at 25ppm, they also have the smallest footprint in their class, making it easy to position these models around the office.”
Small businesses to large organisations seeking an affordable and easy scanning solution will benefit from USB 3.0 connectivity, meaning there is no slow down, even at 300dpi high resolution, and with long document mode it's possible to scan over three metres of paper (single-sided only). Double-sided scanning and Auto Image Type Detection also increase office efficiency, while the Wi-Fi and Wi-Fi Direct connectivity on the DS-1660W provide extra convenience to organisations wanting to deploy a dedicated scanning solution into their environment that can be accessed easily by many people.

Both models also benefit from intelligent colour and image adjustments, such as auto crop, skew correction, and blank page and background removal with Epson Image Processing Technology.


TWAIN and ISIS drivers are included for seamless integration with existing document management systems, and it’s possible to scan to a PC, Mac or online storage accounts with one touch.


The WorkForce DS-1660W and DS-1630 are available for the first time during GITEX at stand E 4-10 in Hall 4 of The Dubai World Trade Centre from October 16-20, 2016


Key features:
  • One of the fastest scanners in its class - 25ppm scan speed
  • Scan a wide range of documents, including books, passports, bound documents and delicate items
  • The smallest footprint in its class1
  • Wi-Fi and Wi-Fi Direct connectivity (DS-1660W only)
  • TWAIN and ISIS drivers for seamless integration with existing document management systems
  • Scan both sides of a page with double-sided scanning
  • 50-page ADF
  • Create up to 30 jobs and take advantage of easy, one-touch scanning to folders, email, online storage accounts2 and more with the optional network panel (DS-1630 only)
  • USB 3.0 connectivity means there is no slow down, even at 300dpi high resolution
  • Intelligent colour and image adjustments — auto crop, skew correction, blank page and background removal with Epson Image Processing Technology
  • Included Epson software enables dual image output - scan once and send to two different destinations
  • Long document mode makes it possible to scan over three metres of paper (3048mm) (single-sided only)

* Does not work in wireless mode on the DS-570W
ماسحات ضوئية جديدة ومتنوعة الاستخدامات للتلبية الفعلية لجميع احتياجات الأعمال
ماسحات ضوئية مسطحة تتميز بالسرعة والمرونة وأصغر تصميم في فئتها1 بالإضافة إلى وحدة التغذية التلقائية بالمستندات لتوفير إنتاجية محسنة، وكل ذلك بسعر ميسور للغاية

  جمهورية مصر العربية  -27 سبتمبر 2016– أصبح بإمكانك الآن تسهيل العمليات المكتبية الإدارية وزيادة الإنتاجية من خلال الماسحتين الضوئيتين للمستندات WorkForce DS-1660W وDS-1630تجمع هاتان الماسحتان الضوئيتان - ذات التكلفة الميسورة - للمستندات بين تنوع الإمكانيات التي تتميز بها الماسحات الضوئية المسطحة والراحة التي توفرها وحدة التغذية التلقائية بالمستندات عالية السرعة بمقدار 50 صفحة لتتمكن من إنهاء أية مهمة بشكل فعلي. فهي مثالية للمسح الضوئي لجوازات السفر والكتيبات والمستندات الهشة على سطح الماسحة الضوئية المستوى، كما تعتبر وحدة التغذية التلقائيةبالمستندات مثالية لحزم الأوراق.

في هذا الإطار، يقول خليل الدالو، مدير قسم المبيعات الإقليمية لشركة Epson بالشرق الأوسط: “سواء كنت تجري المسح الضوئي لمستندات الأعمال المكتبية اليومية أو للمستندات المهمة مثل شهادات الميلاد أو حتى الخطابات والدفاتر القديمة، يمكن لهذا الحل الذي يتميز بتنوع الإمكانيات والسهولة تلبية أية احتياجات للعمل بشكل فعلي وجاد. تعتبر هاتان الماسحتان الضوئيتان ضمن أسرع الماسحات الضوئية في فئتها؛ حيث تبلغ سرعتها 25 صفحة في الدقيقة، كما أن لديها واحدًا من أصغر التصميمات في فئتها،[1] مما يجعل من السهل وضع هاذين الطرازين بالمكتب."

بداية من الأعمال الصغيرة حتى المؤسسات الكبيرة التي تسعى للحصول على حل سهل وميسور التكلفة للمسح الضوئي، سوف يستفيد الجميع من إمكانية الاتصال عبر USB 3.0، مما يعني تجنب السرعة المنخفضة في العمل، حتى في المستندات ذات الدقة العالية البالغة 300 نقطة في البوصة، ومن خلال وضع المستندات الطويلة أصبح من الممكن المسح الضوئي لما يزيد على ثلاثة أمتار من الورق (على وجه واحد فقط). كما تزيد إمكانية المسح الضوئي على الوجهين والاكتشاف التلقائي لنوع الصورة من كفاءة المكتب، بينما توفر إمكانية الاتصال عبر Wi-Fi وWi-Fi Direct المتوفرة في DS-1660W مستوى إضافي من الراحة للمؤسسات التي تسعى للاستفادة من حل مخصص للمسح الضوئي في بيئتهم يمكن للعديد من الأشخاص الوصول إليه بسهولة.


بالإضافة إلى ذلك، يستفيد كل من الطرازين من الإمكانيات الذكية لتعديل الصورة واللون مثل القص التلقائي وتصحيح الانحراف وإزالة الصفحات والخلفيات الخالية عبر تقنية معالجة الصور من إبسون.

برامج تشغيل TWAIN وISIS[2] متوفرة مع الماسحة الضوئية لتحقيق دمج سلس مع الأنظمة الحالية لإدارة المستندات، ويمكن إجراء المسح الضوئي إلى كمبيوتر مكتبي أو جهاز Mac أو لحسابات التخزين عبر الإنترنت بلمسة واحدة.

يتوفر الطراز WorkForce DS-1660W وDS-1630 في الأسواق لالمرة الاولى اعتبارًا من 16-20 اكتوبر 2016, من خلال المعرض السنوي "”GITEX في القاعة 4 (E 10/4) بمركز دبي التجاري العالمي.

الميزات الرئيسية:
·         واحدة من أسرع الماسحات الضوئية في فئتها - بسرعة 25 صفحة في الدقيقة
·         المسح الضوئي لمجموعة واسعة من المستندات بما في ذلك الكتب وجوازات السفر والمستندات المجلدة
·         أصغر تصميم في فئتها1
·         إمكانية الاتصال عبر Wi-Fi وWi-Fi Direct (DS-1660W فقط)
·         برامج تشغيل TWAIN وISIS لتكامل سلسل مع الأنظمة الحالية لإدارة المستندات
·         المسح الضوئي لوجهي الصفحة من خلال المسح الضوئي على الوجهين
·         وحدة تغذية تلقائية بالمستندات بسعة 50 صفحة
·         إنشاء ما يصل إلى 30 مهمة والاستفادة من المسح الضوئي السهل بلمسة واحدة للمجلدات والبريد الإلكتروني وحسابات التخزين عبر الإنترنت2 وغير ذلك المزيد من خلال لوحة الشبكة الاختيارية (DS-1630 فقط)
·         تعمل إمكانية الاتصال عبر USB 3.0 على ضمان عدم وجود بطئ في الأداء حتى في المستندات عالية الدقة والتي تبلغ 300 نقطة في البوصة
·         الإمكانيات الذكية لتعديل الصورة واللون مثل القص التلقائي وتصحيح الانحراف وإزالة الصفحات والخلفيات الخالية عبر تقنية معالجة الصور من إبسون
·         تمكن البرامج المضمنة من إبسون مخرج مزدوج للصور، والمسح الضوئي ثم الإرسال إلى وجهتين مختلفتين

·         يعمل وضع المستندات الطويلة على تمكين المسح الضوئي للأوراق الأطول من ثلاثة أمتار (3048 مم) (على وجه واحد فقط)

No comments:

Post a Comment

=