Tuesday, 27 September 2016

New agreement between CMCS and Altus Group to result in more comprehensive Development Lifecycle Solutions for MENA and India




CMCS’s unique market insight combined with Altus Group’s industry leading technology solutions to provide powerful offerings for MENA and Indian construction sectors


UAE, September 21, 2016 – Collaboration, Management and Control Solutions (CMCS), the leading Project Management Information Systems (PMIS) solutions provider, announced lately the signing of a new agreement with Altus Group Limited (Altus Group) (TSX:AIF), a leading provider of independent advisory services, software and data solutions to the global commercial real estate (CRE) industry. The agreement will allow for joint business development and sales of Altus Group’s ARGUS Developer products in the Middle East and North Africa region (MENA) and India.
Over the last three decades, CMCS has empowered organizations from all over the world with its diverse portfolio of innovative solutions that aims to help them make the best informed decisions possible when selecting, delivering, governing and auditing multi-billion-dollar construction programs. Under the newly signed agreement, CMCS’ expertise, combined with Altus Group’s many years of experience in providing industry leading technology for real estate investment, asset management and development lifecycle management, will result in a unique offering to the MENA and Indian CRE and construction markets.
Bassam Al-Samman, CEO, CMCS, said: “The company’s continuing success and growth is predominantly attributed to its clients, partners and team members—all of whom have relentlessly strived to deliver a successful and valuable customer experience. We’re excited by the formalization of our relationship with Altus Group, which I am confident in seeing great benefit to us and the Indian and MENA markets.”
ARGUS Developer is a comprehensive single platform to model, forecast, manage, analyse and report on CRE development project cost and cash flows, from project inception and feasibility through to planning, execution and completion.
“To support our continued growth in the global CRE market, the Altus Group is delighted to align with a strong, regional partner in the Middle East. CMCS’ proven track record of streamlining project management for construction industry customers and using data to deliver transparency and governance aligns perfectly with the capabilities of Altus Analytics,” concluded David Oates, Senior Vice President – International, Altus Analytics, the software and data solutions business unit of Altus Group.

Meanwhile, CMCS has announced that it will be running a series of training days in Dubai in December, tailored specifically for the development sector. The sessions will focus on feasibility analysis and development monitoring, and are designed for anyone looking to expand their knowledge and skills in these areas. For more details about these training days, please contact CMCS at info@CMCS-MENA.com.
"سي. أم. سي. أس" و"ألتوس جروب" في شراكة إستراتيجية جديدة للارتقاء بحلول التطوير في قطاع الإنشاءات في المنطقة والهند

الشراكة الجديدة من شأنها رفد الأسواق الإقليمية والهندية بأفضل الحلول المصمّمة خصيصا لقطاع البناء والتشييد والعقارات التجارية


الإمارات، 21 سبتمبر 2016 - أعلنت "سي. أم. سي. أس" (CMCS)، الشركة الرائدة في تقديم الخدمات في مجال إدارة المشاريع، مؤخراً عن دخولها في اتّفاقية شراكة إستراتيجية مع مجموعة "ألتوس جروب" (Altus Group) المحدودة الرائدة في مجال توفير الخدمات الاستشارية المستقلة والبرمجيات وحلول البيانات المخصّصة لقطاع العقارات التجارية في العالم. وبموجب الاتّفاقية الجديدة، سيتعاون الطرفان في مجال تطوير الأعمال المشتركة وتعزيز مبيعات "ألتوس جروب" من حلول التطوير "أرغوس ديفلوبر" (ARGUS Developer) في أسواق الشرق الأوسط وشمال أفريقيا والهند.

وتشكّل هذه الخطوة إضافةً نوعيةً إلى مساعي "سي. أم. سي. أس" التي تواصل مسيرتها الممتدة لأكثر من 30 عاماً في تقديم أفضل الحلول المبتكرة المصمّمة خصيصاً لتمكين المؤسّسات من مختلف أرجاء العالم ومساعدتها على اختيار برامج البناء الرائدة وكيفية استخدامها وإدارتها ومراجعتها. وتكمن أهمية الاتّفاقية المبرمة حديثاً في كونها تجمع بين الخبرة الواسعة لشركة "سي. أم. سي. أس" والخبرة الدولية لمجموعة "ألتوس جروب" في تقديم أحدث حلول التكنولوجيا المخصّصة لقطاعات الاستثمار العقاري وإدارة الأصول وإدارة دورات حياة تطوير المنتجات، الأمر الذي من شأنه أن يثمر عن طرح سلسلة من الحلول عالية الجودة لأسواق البناء والتشييد والعقارات التجارية في منطقة الشرق الأوسط وشمال أفريقيا والهند.

وقال بسّام السّمان، الرئيس التنفيذي لشركة "سي. أم. سي. أس": "نحن سعداء بالدخول في هذه الشراكة الإستراتيجية مع "ألتوس جروب" والتي نتوقّع أن تعود بالمنفعة الكبيرة على كلا الطرفين بما يصب في خدمة الأسواق الإقليمية والهندية التي نعمل بها. وتأتي هذه الخطوة التعاونية لتؤكّد على التزامنا الوثيق بمواصلة مسيرة النجاح والتوسّع والنمو في المنطقة، مدفوعين بالدعم الكبير من قبل العملاء والشركاء وكوادرنا البشرية التي لا تتوانى في بذل الجهود المطردة لضمان الارتقاء بتجربة العملاء إلى أعلى المستويات".

ويعد "أرغوس ديفلوبر" عبارة عن منصة موحّدة وشاملة لنمذجة وإدارة وتحليل وكذلك التنبؤ بالتدفقات النقدية والتكاليف المترتبة على مشاريع تطوير العقارات التجارية، إبتداءً من مراحل بدء المشروع وإعداد دراسات الجدوى ذات الصلة ووصولاً إلى مراحل التخطيط والتنفيذ والاستكمال.

ومن جانبه، أوضح ديفيد أوتس، نائب الرئيس الأوّل لشركة "ألتوس أناليتيكس" (Altus Analytics)، وحدة الأعمال الخاصة بالبرمجيات وحلول البيانات في "ألتوس جروب": "يشكّل التعاون الجديد مع إحدى أبرز الشركات التي تحظى بحضور متين في منطقة الشرق الأوسط دعامةً قويةً لمساعينا التنموية والتوسعية في القطاع العقاري التجاري العالمي. ونحن نتطلّع قدماً للاستفادة المثلى من الخبرة الدولية الواسعة لـ "سي. أم. سي. أس" في تسهيل آليات إدارة المشاريع الإنشائية التابعة للعملاء واستخدام البيانات بالشكل الصحيح لضمان تحقيق أعلى درجات الشفافية والحوكمة والكفاءة، بما يتماشى مع أهدافنا الطموحة في "ألتوس أناليتيكس"."

وفي سياق متّصل، تعتزم "سي. أم. سي. أس" تنظيم سلسلة من الدورات التدريبية التي تستهدف الجميع والمصمّمة خصيصاً لتطوير المهارات في تحليل دراسات الجدوى ورصد مراحل التطوير. ومن المقرّر أن تقام هذه الدورات خلال شهر ديسمبر/كانون الأوّل المقبل في دبي. لمزيد من المعلومات عن هذه الدورات التدريبية، يمكن التواصل مع "سي. أم. سي. أس" عبر البريد الإلكتروني التالي info@CMCS-MENA.com.

No comments:

Post a Comment

=