Monday, 19 September 2016

Genetec to showcase next generation intelligent security solutions at ‘Smarter Dubai Forum 2016’


Leading IP security solutions manufacturer to share its ‘Citywise’ initiative and discuss its commitment to the growing need for ‘Cybersecurity’ in the region

DUBAI, UAE, September 19, 2016 – Genetec Inc. (Genetec), a leading provider of open-architecture, unified IP security solutions, will attend the ‘Smarter Dubai Forum for Safety and Security’ next week to share its expertise in helping cities plan and adopt next generation intelligent security solutions. Taking place on September 20th 2016 at the Sofitel Downtown Dubai, the regional event will highlight the role of how both the private and public sectors are deploying the latest technologies to realize a secure, safe and environmentally friendly urban existence. Genetec will be at the conference to facilitate the discussion of how ‘smart cities’ can also be ‘safe cities.’

Aligned with its ‘Citywise’ initiative, which brings together urbanists, security experts, public officers and private enterprises to examine how cities operate and how they can be improved, Genetec will also address the growing need for ‘Cybersecurity’ and the ‘Security of Security’ in the region. These topics emphasize the importance of collaboration-designed security solutions that are ‘hardened’ against cyber-attacks, with strong authentication, authorization and encryption to assure privacy and integrity for security content starting at the camera or 'edge' and extending all the way to the Archiver and the Security Desk.

In accordance with the vision of the UAE and the governing administration of Dubai, ‘Smarter Dubai Forum for Safety and Security’ aims to play a strategic role in transforming the city into one of the world’s leading cities in safety, security and systematic developments. The event is expected to draw in the participation of top-tier influencers, decision-makers, and experts including real estate developers, engineering consultancies, architects, construction management and safety & security professionals.

Genetec and its collaborative relationship with Axis Communications is seen in the industry as one of the first steps in the security industry to address the growing need for 'Security of Security'—through a new level of secure integration with cameras from Axis Communications, based on Secure Real-time Transport Protocol (SRTP) as a means of encrypting and hardening surveillance content against cyber-attacks and unauthorized interception.

“We are looking forward to participating at this year’s ‘Smarter Dubai Forum,’ which will give us the opportunity to showcase the latest in next generation intelligent security solutions, while also discussing the Genetec-sponsored ‘Citywise’ initiative,” said Firas Jadalla, Regional Director - Middle East and Africa, Genetec. “True to the objectives of the forum, much of what Genetec does involves the creation of innovative networked security platforms and connections with city and enterprise partners. We are proud to be part of this event--serving as a key venue for industry professionals to communicate with government decision-makers, regulators and investors.”

Genetec continuously espouses the need for shared information within a community, as this is the driving force in getting businesses, schools, neighborhood groups, as well as local, state and government departments involved in city security. The efficient use of existing infrastructure requires synergies, like using automatic license-plate recognition cameras to help redesign roads, make sidewalks safer and ensure trash collection isn’t tardy. High-tech touches do not necessitate an entire overhaul of a city’s infrastructure. Cities must work together, share information and communicate to create resilient communities, ones that acknowledge that all kinds of events happen, good or bad, yet can be prepared to react and respond accordingly.

Through the years, Genetec has managed to maintain a strategic position that clearly understands the inherent benefits and challenges that cities face when implementing a collaborative approach to safety, and provides the technology via its unified security platform, Security Center, that can scale to manage hundreds-to-thousands, and even hundreds of thousands of cameras—unified with access control, automatic license plate recognition and many third party software and hardware ‘edge’ devices.

"جنيتيك" تعرض حلول الجيل الجديد للحماية الذكية خلال مشاركتها في فعاليات "منتدى دبي الذكي للسلامة والأمن 2016"

19 سبتمبر 2016 - تشارك "جنيتيك"، إحدى الشركات الرائدة في مجال توفير حلول أمن بروتوكول الإنترنت الموحدة ومفتوحة البنية، خلال فعاليات "منتدى دبي الذكي للسلامة والأمن 2016"، الذي سيقام في 20 سبتمبر/أيلول الجاري في فندق سوفيتيل داون تاون دبي، بحيث ستعرض الشركة خبراتها لمساعدة المدن على اعتماد حلول الجيل الجديد للحماية الذكية. وسيسلط هذا الحدث الإقليمي، الضوء على دور القطاعين العام والخاص في نشر أحدث التقنيات التي تسهم في توفير نمط حياة آمن وصديق للبيئة. وستقدم "جنيتيك" خلال هذا المنتدى أفكارها حول كيف يمكن للمدن الذكية أن تكون مدناً آمنة وتعزيز النقاش حول هذا الموضوع.
 
وتماشياً مع مبادرتها "سيتي وايز" (Citywise)، التي تجمع معاً مخططي المدن والخبراء الأمنيين والموظفين العموميين والشركات الخاصة من أجل البحث في كيفية تشغيل وإدارة المدن وكيف يمكنهم إضفاء مزيد من التحسينات على هذه العملية، ستقوم "جنيتيك" بمناقشة الحاجة المتنامية لمفهوم "الأمن السيبراني" ومفهوم "السلامة الأمنية" في المنطقة، ما يؤكد أهمية الحلول التشاركية التي تمنع الهجمات السيبرانية مع توفير مستويات عالية من المصادقة والترخيص والتشفير لضمان سلامة وخصوصية وأمن المحتوى بدءاً من الكاميرا وصولاً إلى نظام الأرشفة والمكتب الأمني.

ويلعب المنتدى دوراً استراتيجياً في الجهود الرامية إلى تحويل دبي إلى واحدة من أهم المدن العالمية في مجال مشاريع وبرامج الأمن والسلامة والحلول التنظيمية، وذلك تماشياً مع رؤية دولة الإمارات وحكومة دبي. ومن المتوقع أن يستقطب المنتدى أبرز صناع القرار والأطراف المؤثرة والخبراء، بما في ذلك شركات التطوير العقاري وشركات الاستشارات الهندسية والهندسة المعمارية والإدارة الإنشائية ومختصي الأمن والسلامة.

وينظر إلى علاقة "جنيتيك" التعاونية مع "آكسيس كوميونيكيشنز" على أنها واحدة من أولى الخطوات في القطاع الأمني التي تهدف إلى تلبية الطلب المتنامي على مفهوم "السلامة الأمنية" عبر توفير مستوىً جديد من التشفير والتكامل الأمني مع منظومة الكاميرات التي توفرها "آكسيس كوميونيكيشنز"، وذلك بالاعتماد على بروتوكول البث الحي والمباشر كوسيلة لتحصين محتوى المراقبة ضد الهجمات السيبرانية وعمليات الاعتراض غير المصرح بها.

وقال فراس جاد الله، المدير الإقليمي لشركة "جنيتيك" في الشرق الأوسط وأفريقيا: "نتطلع قدماً إلى المشاركة في دورة هذا العام من "منتدى دبي الذكي للسلامة والأمن 2016" والذي سيتيح لنا الفرصة لعرض حلول الجيل الجديد للحماية الذكية، وكذلك مناقشة مبادرة "سيتي وايز". وتماشياً مع أهداف المنتدى، فإن الكثير مما نقوم به ينطوي على إنشاء منصات وروابط أمنية شبكية مبتكرة مع الشركاء. ونحن فخورون بمشاركتنا في هذا الحدث، الذي يشكل منصة هامة لمختصي المجال تتيح لهم فرصة التواصل مع صناع القرار الحكوميين والمنظمين والمستثمرين".

وترى "جنيتيك" أن هناك حاجة لتبادل المعلومات ضمن المجتمع، إذ من شأن ذلك أن يشكل قوة دافعة لإشراك المدارس والشركات والجماعات في الأحياء وكذلك الدوائر المحلية والوطنية والحكومية في تأمين المدينة. ويتطلب الاستخدام الفعال للبينة التحتية القائمة تضافراً لمختلف الجهود كاستخدام كاميرات التعرف على أرقام لوحات السيارات للمساعدة في إعادة تصميم الطرق وجعل الأرصفة أكثر أماناً وضمان جمع القمامة في وقتها. ولا يستلزم إدخال التقنيات الحديثة عملية إصلاح شاملة للبنية التحتية للمدينة، فالأمر يتطلب فقط تعاوناً بين المدن وتبادل المعلومات والتواصل من أجل إنشاء مجتمعات متطورة تعي أن الأمور الجيدة أو السيئة يمكن أن تحدث، وبالتالي هناك استعداد تام للاستجابة والتفاعل وفقاَ لذلك.

واستطاعت الشركة على مر السنين أن تكتسب خبرة مكّنتها من إدراك الفوائد ومعرفة التحديات التي تواجهها المدن عند تنفيذها لاستراتيجية ومنهجية مشتركة في المجال السلامة، بالإضافة إلى توفيرها التكنولوجيا عن طريق منصتها الأمنية الموحدة "سكيورتي سنتر" (Security Center)، التي تمكنها إدارة حتى مئات آلاف الكاميرات، إلى جانب التحكم في الوصول والتعرف التلقائي على أرقام لوحات السيارات والعديد من الأجهزة والبرمجيات الشبكية لجهات أخرى.   

No comments:

Post a Comment

=