Thursday, 29 September 2016

EastNets to tackle unconventional financial crime risk mitigation at Sibos 2016 in Geneva

Company to hold open theatre presentation to discuss new trends & best solutions
September 28, 2016
EastNets, a leading global provider of compliance, payments and cloud solutions for the financial services industry, will showcase its renowned expertise anew when it conducts an open theatre presentation on ‘Financial Crime Risk Mitigation Beyond Conventional Programmers’ at SWIFT International Banking Operations Seminar (Sibos) 2016 at the Palexpo in Geneva, Switzerland. Set to take place on the conference’s fourth day on September 29, 2016 at 10 a.m., the open theatre presentation will serve as an important platform for like-minded industry peers to discuss the latest trends and best solutions that will help reduce financial crime risks.   
 
EastNets has been an active Sibos’ participant over the past years as part of its commitment to help financial institutions better manage their regulatory compliance operations and provide advanced financial messaging management systems and payments solutions. EastNets will not only lead an all-encompassing open theatre session but it will also highlight its latest cutting-edge solutions launched in collaboration with Dow Jones and European Business Reliance Centre at Stand F91.

Hazem Mulhim, CEO, EastNets, said: “It is important for all industry stakeholders to constantly evolve and make advanced improvements to keep up with the fast changing regulatory requirements. Traditional compliance programs and procedures are no longer sufficient. Major technological innovations such as modern financial crime screening and profiling technologies, enhanced data content management, and next-generation artificial intelligence applications are being consistently developed to lessen risks and strengthen security requirements in the financial world.”

“This year’s Sibos will enable us to expand on various efforts reducing financial crime risks. Our interactive open theatre presentation will allow for an exchange of vital information among industry leaders, policy makers, and stakeholders necessary to keep everyone in the industry on their toes. We invite them to attend our dynamic and interactive session as we look forward to sharing with them the latest and unconventional solutions in the market today,” Mulhim added.

A trusted leader in compliance, payment, and cloud solutions and services, EastNets serves over 1,000 customers in 120 countries, including 22 of the top 50 global banks, across Europe, North America, Asia-Pacific, and the Middle East. It has been committed to helping businesses transform the way they manage risk and complexity.

"إيست نتس" تستعرض طرقاً وحلولاً غير تقليدية للحد من الجرائم المالية خلال مشاركتها في مؤتمر "سايبوس 2016" في جنيف

28 سبتمبر 2016
ستقدم "إيست نتس" (EastNets)، إحدى الشركات العالمية المتخصصة في مجال توفير حلول الامتثال والمدفوعات والخدمات السحابية الخاصة بالمؤسسات والشركات المالية، خلال مشاركتها في مؤتمر "سايبوس 2016" (Sibos 2016)، الذي يقام في مركز "بال إكسبو" للمؤتمرات في مدينة جنيف السويسرية، عرضاً مفتوحاً حول "الحد من مخاطر الجرائم المالية بطرق غير تقليدية"، حيث ستعرض فيه خبراتها إضافة إلى تقديم طرق وأساليب غير تقليدية في مجال الحد من الجرائم المالية. وسيشكل العرض المفتوح، الذي سيقام في اليوم الرابع من هذا الحدث وفي الساعة 10:00 صباحاً من يوم 29 سبتمبر/أيلول الجاري، منصة هامة تجمع النظراء في هذا المجال لمناقشة أحدث الاتجاهات وأفضل الحلول التي تساهم في الحد من مخاطر الجرائم المالية.
وحرصت "إيست نتس" على أن تكون أحد المشاركين النشطين والدائمين في مؤتمر "سايبوس" على مدى السنوات القليلة الماضية، وذلك في إطار التزامها بمساعدة المؤسسات المالية على إدارة عملياتها المتعلقة بالامتثال التنظيمي بشكل أفضل، بالإضافة إلى توفير الحلول المتطورة في مجال إدارة التراسل المالي والمدفوعات. وإلى جانب تنظيمها لهذا العرض المفتوح، ستسلط شركة "إيست نتس" الضوء على أحدث حلولها المتطورة التي أطلقتها بالتعاون مع "داو جونز" (DowJones) و"المركز الأوروبي لثقة الأعمال" (European Business Reliance Centre) وذلك في المنصة رقم (F91).
وقال حازم ملحم، المدير التنفيذي لشركة "إيست نتس": "من المهم لكافة الجهات المعنية بالحد من الجرائم المالية الاستمرار في إدخال التحسينات والحلول المتطورة في هذا المجال من أجل مواكبة المتطلبات التنظيمية المتغيرة بسرعة، إذ إن الإجراءات وبرامج الامتثال التقليدية لم كافية. ويتم باستمرار تطوير ابتكارات تكنولوجية هامة مثل تقنيات التحقق من الجرائم المالية وتوصيفها والإدارة المتقدمة لمحتوى البيانات والجيل الجديد من تطبيقات الذكاء الصناعي، وذلك من أجل تقليل المخاطر وتعزيز المتطلبات الأمنية في القطاع المالي".
وأضاف ملحم: "سيتيح لنا مؤتمر "سايبوس" هذا العام الفرصة لاستعراض جهودنا المختلفة في مجال الحد من مخاطر الجرائم المالية، حيث سيسمح عرضنا التفاعلي المفتوح بتبادل المعلومات الهامة بين رواد القطاع وواضعي السياسات والجهات المعنية، ما من شأنه أن يبقي كافة المعنيين بهذا المجال في حالة من الاستعداد واليقظة. وندعو المعنيين إلى حضور عرضنا التفاعلي، حيث نتطلع إلى اطلاعهم على أحدث الحلول غير التقليدية المتوفرة في السوق اليوم".
ويستفيد من خدمات "إيست نتس"، التي تعد إحدى الشركات الرائدة في مجال خدمات وحلول الامتثال والمدفوعات والتقنية السحابية، أكثر من 1.000 عميل في 120 دولة، بما في ذلك 22 من أفضل 50 بنكاً عالمياً في أوروبا وأمريكا الشمالية ومنطقة آسيا والمحيط الهادئ والشرق الأوسط. كما تلتزم الشركة بمساعدة الشركات والمؤسسات على تطوير أساليبها في إدارة المخاطر وتعقيدات العمل.


No comments:

Post a Comment

=