Tuesday, 23 August 2016

Majid Al Futtaim to expand City Centre Ajman in AED 600 million redevelopment initiative


  • Retail and leisure destination to almost double in size
  • Major expansion of food and beverage offering as well as new cinema technologies
  • Mall enhancement aligned with Majid Al Futtaim’s UAE investment strategy and  government’s Vision for Ajman


Dubai, UAE, August, 23, 2016: Majid Al Futtaim, the leading shopping mall, retail and leisure pioneer across the Middle East and North Africa, today announced a comprehensive redevelopment of City Centre Ajman that will see the mall almost double in size, from 29,000 to 52,000 sqm. 

With an estimated cost of AED 600 million, the expanded City Centre Ajman will feature 150 retail and dining outlets, as well as an expanded VOX Cinemas with innovative 4DX screens as well as specially-designed children’s theatres. The mall’s expansion is anticipated to conclude in the third quarter of 2017, followed by an additional refurbishment and redemising of the existing mall.

Creating several hundred new jobs, City Centre Ajman’s redevelopment is a significant component of Majid Al Futtaim’s recent commitment to invest a further AED 30 billion in the United Arab Emirates (UAE) by the end of 2026, bringing the company’s total UAE investment to AED 48 billion. Complementing the mall’s expansion is the creation of 500 new jobs, the Al Zahia master-planned community and super-regional mall in nearby Sharjah, as well as the redevelopment of City Centre Sharjah – highlighting the depth of Majid Al Futtaim’s commitment to the UAE’s Northern Emirates. Shopping Malls at Majid Al Futtaim - Properties.  “As Ajman’s population increases and a growing number of tourists visit this part of the country, the redevelopment of City Centre Ajman will deliver the highest standard of design and diversity of choice while contributing significantly to the emirate’s economic and employment landscapes.”

City Centre Ajman’s expanded design will be contemporary, spacious, and able to accommodate the growth in residents and tourists anticipated by the government’s 2021 vision, which focuses on infrastructure development.

In line with Majid Al Futtaim’s sustainability strategy, the mall’s public facilities will be significantly enhanced, with additional prayer rooms and restrooms incorporating water-saving fittings, and LED lights installed throughout the mall. 

For more information, please visit: www.citycentreajman.com and www.facebook.com/CityCentreAjman

مجموعة »ماجد الفطيم« تستثمر 600 مليون درهم لتوسعة وتطوير «سيتي سنتر عجمان»

·       التوسعة الجديدة تضاعف مساحة وجهة التسوق والترفيه المفضلة في عجمان
·       توسعة كبيرة لمنافذ الطعام والشراب وتعزيز مجمع السينما بتقنيات جديدة
·       المشروع يشكل جزء من استراتيجية الاستثمار الحالية للمجموعة في الدولة ورؤية وتتماشى مع رؤية حكومة عجمان للارتقاء بالإمارة لتكون وجهة جذب سياحي واستثماري

دبي، الإمارات العربية المتحدة، 23 أغسطس 2016: أعلنت اليوم مجموعة «ماجد الفطيم»، الرائدة في عالم مراكز التسوق والتجزئة والترفيه في الشرق الأوسط وشمال أفريقيا، عن مشروع توسعة وتطوير شامل لسيتي سنتر عجمان، ستتضاعف خلاله مساحة المركز من 29,000 قدم مربع حالياً لتبلغ 52,000 عند إتمام المشروع.

وبتكلفة إجمالية تصل إلى 600 مليون درهم، سيتضمن سيتي سنتر عجمان بحلته الجديدة 150 متجر ومطعم، بالإضافة إلى توسعة مجمع «ڤوكس سينما» وتعزيزه بشاشات رباعية الأبعاد 4DX وصالات عرض خاصة بالأطفال. ومن المتوقع الانتهاء من مشروع التوسعة خلال الربع الثالث من عام 2017، تتبعها عملية تجديد للمبنى الحالي.

وستوفر عملية التطوير الجديدة مئات من فرص العمل الجديدة، وتعد جزءاً أساسياً من استراتيجية مجموعة "ماجد الفطيم" لاستثمار 30 مليار درهم في دولة الإمارات مع نهاية عام 2026، ما يرفع حجم استثمارات المجموعة في الدولة إلى 48 مليار درهم. ويضاف إلى توسعة المركز هذه، استحداث 500 فرصة عمل جديدة، وإطلاق مجتمع الزاهية السكني ومركز تسوق كبير في الشارقة، بالإضافة إلى توسعة وتطوير سيتي سنتر الشارقة، ما يؤكد حرص والتزام مجموعة "ماجد الفطيم" على تعزيز استثماراتها في الإمارات الشمالية بالدولة.  
 ومنذ افتتاحه في العام 1998، بات سيتي سنتر عجمان يشكل الوجهة الأبرز للتسوق والترفيه في إمارة عجمان، وتأتي هذه التوسعة لتلبية الطلب المتزايد على المطاعم ذات الطابع العائلي، إذ سيتم إضافة 10 مطاعم متنوعة تضم جلسات داخلية وخارجية. بالإضافة إلى عدد من منافذ الطعام والشراب ومحلات تجزئة عالمية تدشن أعمالها لأول مرة في عجمان كجزء من مشروع التوسعة الطموح.

في هذا الصدد، قال كيم ماكينز، الرئيس التنفيذي، وحدة أعمال مراكز التسوق لدى ماجد الفطيم العقارية": تعتبر الإمارات الشمالية من أهم مناطق النمو بالنسبة لمجموعة "ماجد الفطيم" في الإمارات العربية المتحدة، وتتيح لنا فرصة لتوفير أفضل تجارب التسوق والترفيه والطعام للمقيمين والزوار القادمين من مختلف أنحاء العالم. ونظراً للزيادة الكبيرة في أعداد السكان والسياح في إمارة عجمان، فإن توسعة سيتي سنتر عجمان سترسى معاير جديدة من حيث التصميم وتنوع الخيارات، إلى جانب المساهمة الفاعلة في الاقتصاد وتوفير فرص العمل بالإمارة".   

وصممت التوسعة الجديدة لسيتي سنتر عجمان لتواكب المتطلبات الحديثة للعمارة والتصاميم المعاصرة والمساحات الواسعة لتلبي احتياجات الأعداد المتزايدة من السكان والزوار التي تستهدفها رؤية عجمان لعام 2021.

وتماشياً مع منهجية الاستدامة التي تتبعها مجموعة "ماجد الفطيم"، فسيتم العمل على تعزيز المرافق العامة للمركز بإضافة المزيد من غرف الصلاة، بالإضافة إلى عدد من الحمامات المزودة بتقنيات لتوفير المياه، وتركيب مصابيح إضاءة LED الموفرة في استهلاك الطاقة في مختلف أرجاء المركز.
 لمعرفة آخر أخبار «سيتي سنتر عجمان» ومتابعة حملاته الترويجية وفعالياته الترفيهية يمكنكم الانضمام إلى صفحته على الفيسبوك: Facebook.com/CityCentreAjman أو تصفح موقعه: CityCentreAjman.com.


No comments:

Post a Comment

=