Tuesday, 23 August 2016

Goodbye Expectations Hello IKEA 2017 Catalogue



Cairo, 17 August 2016 - In a press conference , IKEA Egypt launched its new annual catalogue for 2016 – 2017, unfolding the theme “Un-follow Expectations”, offering an additional 1,600 new products and solutions designed to inspire people to create their own environment, making everything simpler and more enjoyable.

This is the 66th edition of the global IKEA Catalogue. Around 211 million copies have been printed and launched simultaneously in 48 countries in 33 languages, reaching over 255 million people around the world.

From improvisational cooking style to out-of-the-box furnishing solutions, the new catalogue is spiced up with 13 inspiring feature stories with examples on how IKEA connects to different people in different cultures, offering practical yet unorthodox ideas for people to create their own space at home.


Speaking at the press conference, Egypt Country Manager Adosh Sharma said: “As it says on the cover, this year’s catalogue is “designed for people, not consumers”. This means that IKEA makes products and solutions with ‘people’ in mind. The liberating theme of ‘un-follow expectations’ motivates people to care more about what they want; how to handle their daily rituals with ease; to feel good; and most importantly aims at bringing people together”.
IKEA new catalogue application has also been redesigned, featuring a real life 3D with thrilling options to look at IKEA products in an ‘augmented reality’ mode, making it possible to virtually place IKEA products in actual home settings.

To millions of people, a green life style is the only alternative, which is why IKEA new catalogue continues to be part of this, offering ideas for ‘green living’ to make sustainability a way of life.

This year’s catalogue also continues to showcase IKEA’s edge and leadership in home solutions, offering products that are just as flexible as people like to be, as well as celebrating four decades of IKEA ‘hero’ products like the famous “POANG” armchair. From products especially developed for small spaces, to flexible products that can be stacked, folded, hanged, hidden, rolled away or simply are space efficient, IKEA 2017 Catalogue has it all.


كتالوج أيكيا لعام 2017 "خارج التوقعات"

القاهرة 17 أغسطس 2016 – أحتفلت أيكيا مصر بإطلاقها النسخة السنوية من الكتالوج لعام
2016 – 2017 في مؤتمر صحفي حضره العديد من ممثلي وسائل الاعلام . ويصدر كتالوج ايكيا الجديد تحت شعار " تحرر من التوقعات "، و يقدم 1600 منتجاً وحلولاً جديدة تنضم لعائلة أيكيا لالهام الناس بافكار وتصاميم تساعدهم على خلق بيئة معيشية ممتعة وأكثر بساطة .

تعد هذه النسخة هي السادسة والستين من كتالوج أيكيا السنوي، والذي يتم طباعته بالتزامن مع 48 بلد حول العالم بأكثر من 33 لغة و 211 مليون نسخة يتصفحها حوالي 255 مليون شخص كل عام.

يهدف الكتالوج إلى تشجيع الناس على عدم التقيد بالقواعد والخروج عن المألوف، من خلال 13 قصة إنسانية ملهمة تلقي الضوء على كيفية تواصل ايكيا مع الناس بإختلاف عاداتهم  وثقافاتهم ، حيث تقدم مجموعة من الأفكار العملية والغير تقليدية لكيفية خلق مساحة شخصية تناسبهم داخل المنزل .

صرّح أدوش شارما، المدير الأقليمي لأيكيا مصر خلال المؤتمر الصحفي: " كما هو مكتوب على الغلاف ، فان الكتالوج "مصمم للناس وليس المستهلكين"، وهو يعني ان المنتجات و الحلول التي تقدمها ايكيا مستلهمة من اسلوب حياة الناس . وتدور فكرة الكتالوج  الرئيسية حول تشجيع الناس على "التحرر من القيود" و التركيز على ما يحبون و ما يجعلهم سعداء ، ودورنا في اكيا هو مساعدتهم على أداء المهام اليومية بكل سهولة، والأهم من ذلك تشجيعهم على قضاء وقت أكثر بصحبة اصدقائهم و عائلاتهم ".

والجدير بالذكر أنه قد تم إعادة تصميم تطبيق أيكيا التفاعلي ليضفي الحياة على المنتجات من خلال تقنية الأبعاد الثلاثية التي تتيح للمستخدم وضع المنتجات التي يريدها في منزله لرؤية كيف ستبدو في أماكن مختلفة.

واستكمالاً لدورها في الإهتمام بالبيئة، تلقي أيكيا الضوء في كتالوجها لعام 2017 على مفهوم الإستدامة وكيفية تقديم حلول لمساعدة  الملايين من الناس على التفكير في "الحياة الخضراء" كأسلوب دائم للمعيشة.

كما تحتفل أيكيا هذا العام بمرور 4 عقود على إنطلاق سلسلة منتجات "بوانج"، كما تواصل ريادتها في تقديم الحلول الذكية المبتكرة التي يمكن تطبيقها في المنزل لتلبية حاجات الأفراد اليومية، مثل المنتجات المرنة التي يمكن تخزينها وطيها، وتعليقها، او تلك التي تحقق الإستفادة القصوى من المساحات الصغيرة.

No comments:

Post a Comment

=