13 July, 2016

OETKER COLLECTION AND EDEN ROCK GROUP ANNOUNCE LUXURY LIFESTYLE AND RETAIL BRAND IN THE MIDDLE EAST


THE EDENBEING COLLECTION WILL OFFER A CURATED RANGE OF BESPOKE HOMEWARE, FASHION, JEWELLERY, WATCHES AND GIFTS AVAILABLE ONLINE TO MIDDLE EAST SHOPPERS AND ACROSS THE OETKER COLLECTION HOTELS



(Dubai, United Arab Emirates: July 13, 2016) – Frank Marrenbach, CEO Oetker Collection, and James Matthews, CEO Eden Rock Group, announce the launch of a luxury lifestyle and retail brand, Eden Being. Available to guests and shoppers from the Middle East through an online website, Eden Being presents a thoughtfully curated selection of bespoke homeware, fashion, jewellery and gifts.

Eden Being is about capturing memories, the exquisite special something that will
for ever remind you of your wonderful experience in one of Oetker Collection’s
masterpiece properties.

The brand is committed to promoting Oetker Collection’s values of­­­­ authenticity, originality, style, attention to detail, and caters to the tastes of its discerning guests.  In addition, it will showcase pieces created by the world’s finest artisans and designers – in harmony and inspired by the group’s prestigious hotels. 
Eden Being has an online boutique – edenbeing.com – which launches this month, as well as physical boutiques in: Hôtel du Cap-Eden-Roc, Eden Rock – St Barths, Château Saint-Martin & Spa and Brenners Park-Hotel & Spa.

Oetker Collection’s passion for excellence and outstanding service flows through Eden Being with furniture and home accessories by India Mahdavi, Patrick Mavros, Le Bristol Paris and many more, to fashion and jewellery from Balenciaga, Bamford Watch Department, Frescobol Carioca, Linda Farrow and Valextra. Eden Being’s curated collection aims to capture guests’ experiences and to transport these precious memories home. With original content, edenbeing.com will publish news/lifestyle articles to ensure guests and friends are up to date with the latest in luxury interiors, design and events across the Collection.


Frank Marrenbach, CEO Oetker Collection, declares:

“At the heart of travel is a sense of exploration and the making of memories that remain with us for weeks, years, and even lifetimes after we return home. The hotels that welcome us during our travels are important frameworks for this exploration of new perspectives, places, people and ideas. Eden Being takes this making of memories and through exquisite objects gives them permanence – a delightful reminder of people, places and happy times.”

James Matthews, CEO Eden Rock Group, adds:

“Eden Being offers an experience that is wholesome, healthy, vibrant, and respects the heritage of the iconic destinations in the Oetker Collection. Rich with history, charm, culture – each hotel has its own unique story that Eden Being aims to enhance by offering world class service to its guests.”
 Daniela Ott, CEO Eden Being, adds:

We have heard our loyal guests from the Oetker Collection telling us ‘I need to have something to remind me’ or ‘can you design my apartment in the Le Bristol style?’. Eden Being fulfils these requests. More and more we are adding selected pieces which one can experience in the hotels, and curated items from artisans which can be used in the hotel, or taken home for loved ones. At the end of the day, it’s all about the memories we create and cherish. Memories give meaning to life. We make memories tangible.”           

 أوتكر ومجموعة إيدن روك تطلقان علامة تجارية فاخرة في الشرق الأوسط

العلامة التجارية Eden Being ستوفر مجموعة مختارة من الأدوات المنزلية والأزياء والمجوهرات والساعات والهدايا عبر الإنترنت لجميع المتسوقين في منطقة الشرق الأوسط وعبر مجموعة أوتكر الفندقية

دبي، الإمارات العربية المتحدة، 13 يوليو 2016: أعلن كلاً من فرانك مارنباخ، الرئيس التنفيذي لمجموعة أوتكر الفندقية، وجيمس ماثيوز، الرئيس التنفيذي لمجموعة إيدن روك الفندقية عن إطلاق العلامة التجارية العصرية للبيع بالتجزئة Eden Being، التي تتيح لكافة ضيوف المجموعتين والمتسوقين من أنحاء الشرق الأوسط الحصول على منتجاتها عبر شبكة الإنترنت، حيث ستقدم لهم علامة Eden Being التجارية مجموعة مختارة وخاصة من الأدوات المنزلية والأزياء والمجوهرات والهدايا.

وتدور مفاهيم العلامة التجارية Eden Being حول رصد والتقاط الذكريات الخالدة، وهي اللحظات الرائعة التي ستعيد إلى الذاكرة أجمل التجارب التي يقضيها المرء في إحدى المنشآت الفندقية التابعة لمجموعة أوتكر الفندقية.

كما تلتزم العلامة التجارية الجديدة بتعزيز قيم الأصالة، والعراقة، والخدمة المتميزة، والاهتمام بأدق التفاصيل الخاصة بمجموعة أوتكر الفندقية، إلى جانب تلبية كافة رغبات وأذواق نزلائها المميزين. بالإضافة إلى ذلك، ستعرض Eden Being قطعاً فريدة من نوعها تم إبداعها بأيدي بعض من أمهر وأبرع الحرفيين والمصممين في العالم، المستوحاة من أجواء هذه السلسلة المرموقة من الفنادق.

وتمتلك العلامة التجارية Eden Being متجراً الكترونياً يحمل عنوان edenbeing.com، سيتم إطلاقه هذا الشهر، إلى جانب مجموعة من المتاجر المنتشرة في كل من فندق دو كاب إيدن روك، وفندق إيدن روكسانت بارثس، وفندق وسبا سانت مارتان، وفندق وسبا برنرس بارك.

علاوةً على ذلك، يتجلى شغف مجموعة أوتكر الفندقية بالتميز وتقديم الخدمات الممتازة بوضوح في منتجات Eden Being، بدءاً من المفروشات والاكسسوارات المنزلية الفاخرة المصممة من قبل إنديا مهدوي، وباتريك مافروس، ولو بريستول باريس والكثير غيرهم، وصولاً إلى أروع قطع الأزياء والمجوهرات الصادرة عن بالنسياغا، وبامفورد ووتش دبارتمنت، وفرسكوبول كاريوكا، وليندا فارو، وفالكسترا. وتهدف هذه المجموعة المختارة من المنتجات الفاخرة إلى التقاط روح التجارب التي يخوضها الضيوف، ولاصطحاب هذه الذكريات الثمينة إلى منزلهم. وبفضل المحتوى الأصيل والمعتمد للمتجر الالكتروني: edenbeing.com، ستنشر Eden Being الأخبار/المقالات الخاصة بنمط الحياة لضمان حصول النزلاء والأصدقاء على أحدث المستجدات في عالم الديكورات والتصاميم الداخلية الفاخرة، إلى جانب الاطلاع على الأحداث والفعاليات التي تنظمها المجموعة.

صرّح فرانك مارنباخ، الرئيس التنفيذي لمجموعة أوتكر الفندقية قائلاً:
"يكمن حب الاستكشاف وصنع الذكريات التي تلازمنا لأسابيع وسنين طويلة، بل حتى لطول العمر، في قلب تجربة السفر المميزة والرائعة، وهو ما نعود به منازلنا. وتلعب الفنادق التي تستقبلنا خلال أسفارنا ورحلاتنا دوراً هاماً في تنمية حب الاستكشاف، بالإضافة إلى فتح الآفاق، والوجهات، والأشخاص، والأفكار الجديدة أمامنا. وتقوم Eden Being بتجسيد هذه الذكريات الخالدة من خلال بعض المقتنيات الرائعة التي تؤمن ديمومتها، كي التي امضيناها".


وبدورها قالت دانييلا أوت، الرئيس التنفيذي للعلامة التجارية Eden Being:
"سمعنا العديد من النزلاء الكرام لمجموعة أوتكر الفندقية وهم يرددون عبارة "أرغب بالحصول على شيء للذكرى"، أو عبارة "هل بإمكانكم تصميم شقتي على غرار الفن الهندسي والديكورات المستخدمة في فندق لي بريستول؟"، لذا جاءت Eden Being لتلبية مثل هذه الطلبات. كما أننا نقوم بإضافة المزيد والمزيد من القطع المختارة التي يتفاعل معها ضيوفنا في منشآتنا الفندقية، والتي أبدعتها أنامل حرفيين مهرة، حيث بالإمكان استخدامها في الفندق، أو اصطحابها إلى المنزل وإهدائها للأصدقاء والمقربين. ومع نهاية اليوم، ترتبط جميع التجارب التي تمرون بها بعالم الذكريات الذي نبتكره من أجلكم، ونحرص على حصولكم عليه، فالذكريات هي من تعطي معنى حقيقياً للحياة، ونحن نصنع ذكريات ملموسة".
        
=