Tuesday, 7 June 2016

King Saud University Partners with STME to Stop Viruses and Malicious Files

Symantec Endpoint Protection helps secure University System at KSU

Saudi Arabia,7thJune 2016 – STME, the Middle East’s leading IT solutions provider and systems integrator (SI), has provided a comprehensive solution to King Saud University’s (KSU) security requirements. KSU’s phenomenal growth in the recent past has also resulted in vulnerabilities in its security infrastructure.
To address issues in KSU’s University System, a policy document recommended guidelines, industry standards, and the utilization of available best practices. “The challenge in implementing a security system at KSU, in addition to the requirements listed in the policy document, was that the solution needed to cover approximately 21,000 Endpoints. Constant compliance amongst these 21,000 nodes was going to be our main challenge,’’ noted Mr. Ayman Al Bayaa, CEO, STME.
In consultation with representatives from KSU, the team from STME decided the system that would best suit KSU’s needs and requirements would be the Symantec Endpoint Protection system. The Symantec system comes with a centralized management system that can be utilized to replace the existing system, and offers a strong anti-virus, anti-spyware, and firewall protection known to eradicate mass malware.
“The Symantec Endpoint Protection solution has helped KSU in achieving its business needs. Thanks to STME we have obtained one of the best Endpoint Protection systems available in the market. The system comes with single management, high scalability and round-the-clock, all-year through support,” said Eng. Mohammed A. Alsarkhl, Risk and Information Security Director, KSU.
The Symantec solution comes inbuilt with a SONAR behavioural analysis that stops malicious files designed to appear legitimate, and insight reputation scoring which accurately detects rapidly mutating malware and zero-day threats.
Finally, the Symantec Endpoint Protection solution’s network threat protection stops most threats before they can take up residence on any machine, thus protecting the University System even before there is an established virus.


حل "سيناميتيك ايند بوينت" لحماية البيانات يساعد على تأمين نظام جامعة الملك سعود 
(الرياض، 7 يونيو 2016) - شركة "اس تي ام اي"، الرائدة في مجال تقديم حلول المعلومات والأنظمة المتكاملة ومقرها دبي، قدمت لجامعة الملك سعود حلا شاملا يراعي متطلباتها الامنية، حيث أدى النمو الهائل للجامعة خلال الفترة الماضية الى تعرضها لبعض  نقاط الضعف في بنيتها التحتية الامنية الخاصة بالانظمة الالكترونية.
ولمعالجة هذه القضايا في نظام جامعة الملك سعود، تم الاتفاق مع شركة "اس تي ام اي" على تقديم وثيقة توصي بالمبادئ الرئيسية ومعايير الصناعة والاستفادة من أفضل الممارسات المتاحة للتأمين الحماية الامنية. السيد ايمن البياع، الرئيس التنفيذي لـ"اس تي ام اي" علق حول هذا التعاون بالقول " بالإضافة إلى المتطلبات المدرجة في الوثيقة الاساسية، كان التحدي في تنفيذ نظام الأمن في جامعة الملك سعود أن الحل يحتاج إلى تغطية ما يقرب من 21 الف نقطة نهاية، وكان بالنسبة لنا التواصل المستمر بين هذه النقاط هو التحدي الرئيسي".
وبالتشاور مع ممثلين من جامعة الملك سعود ، قرر فريق من "اس تي ام اي" ان النظام الذي من شأنه أن يتناسب مع احتياجات الجامعة هو حل "سيناميتيك ايندبوينت" لحماية البيانات. ان نظام "سيمانتيك" يأتي مع نظام إدارة مركزية يمكن استخدامه ليحل محل النظام الموجود حاليا و يوفر حلا قويا مضادا للفيروسات ومكافحا لمحاولات وملفات التجسس اضافة الى جدار حماية فعال للقضاء على البرامج الضارة.
المهندس محمد السرخال، رئيس قسم امن المعلومات والمخاطر في جامعة الملك سعود،  قال حول تطبيق هذا الحل " ان استخدام حل "سيناميتيك ايندبوينت" لحماية البيانات ساعد الجامعة في تحقيق احتياجات اعمالها، فبفضل "اس تي ام اي" قد حصلنا على واحد من أفضل أنظمة حماية "نقاط النهاية – ايند بوينت" المتاحة في السوق. واكثر ما يميز هذا النظام انه يأتي مع نظام إدارة واحدة ومرونة عالية ودعم متواصل على مدار الساعة وطيلة ايام السنة".
ان حل " سيناميتيك" يتميز بكونه يحتوي على جهاز كشف وتحليل للبيانات يعمل على ايقاف الملفات الخبيثة المصممة لتبدو طبيعية وغير ضارة، اضافة على قدرته على الكشف الدقيق والسريع على البرمجيات المتغيرة والخبيثة تاركا النظام بدون اي تهديد امني يذكر.
اخيرا، تقوم شبكة حل "سيناميتيك ايندبوينت" لحماية البيانات بايقاف معظم التهديدات قبل ان تتمكن من الوصول الى اية الة، وبالتالي فهي تقوم بحماية نظام الجامعة حتى من الفايروسات التي تحاول الهجوم على النظام الامني.

No comments:

Post a Comment

=