Sunday, 8 May 2016

WAREHOUSE421 PRESENTS SECOND EDITION OF “WEDNESDAYS AT THE WAREHOUSE”

 
INSPIRED BY THE EXHIBITION DEPARTURE, THE PROGRAM PRESENTS ART ACTIVITIES FROM MAY - JULY
8 MAY 2016: Following a successful first edition of ‘Wednesdays at the Warehouse’, the second installment which will run from May to July presents a curated program of performances, talks and workshops that complements the new exhibition Departure, by Spanish sculptor Xavier Mascaró, which opened on 4 May at Warehouse421.  
Abu Dhabi’s cultural community were introduced to a monthly program from January to April, that invited the public to participate in a diverse selection of family oriented arts activities including workshops, film screenings and panel discussions every other Wednesday.


The second edition of the program will run for three months and offers the audience a range of activities inspired by Mascaró’s exhibition, Departure which touches on concepts of Abu Dhabi’s traditional relationship as a historical port-city. In addition to the works on display which include 27 boat installations, the exhibition take visitors on a behind-the-scenes journey into Mascaró’s studio, where a selection of his drawings, sketches and models showcase his process of creation.


“‘Wednesdays at the Warehouse’ continues to support emerging artists and cultural practitioners here in the UAE through programs that enrich the artistic scene in the Emirate,” says Faisal Al Hassan, Public Programs Manager. “Through this second edition of the program, we aim to strengthen community involvement through contemporary discussions, live poetry readings and family workshops.”
‘Wednesdays at the Warehouse’, collaborates again with the Salama bint Hamdan Al Nahyan Emerging Artists Fellowship (SEAF) who will lead four workshops, and for the first time, Rooftop Rhythms, the Middle East’s longest-running poetry open mic and live performance collective, who will present two performances.
All activities are located at Warehouse421 in the Mina Zayed district and are free to attend. Online registration is required. For more details on ‘Wednesdays at the Warehouse’ and the exhibitions held at Warehouse421, please visit the website and social media platforms.
 
«معرض421» يطلق الدورة الثانية من برنامجه الفني والثقافي "أربعاء الفنون"
البرنامج المستوحى من معرض "ترحال" يقدم العديد من الفعاليات الفنية من مايو إلى يوليو

 
أبوظبي، الإمارات العربية المتحدة، 8 مايو 2016: بعد النجاح الذي حققته الدورة الأولى من "أربعاء الفنون" تنطلق الدورة الثانية من هذا البرنامج الفني والثقافي المتميز التي تستمر من شهر مايو حتى يوليو 2016 مع العديد من عروض الأداء وحلقات النقاش وورش العمل إلى جانب معرض ترحال للفنان خافيير مسكارو الذي فتح أبوابه للجمهور 4 مايو في معرض421.

 
وقدّم برنامج "أربعاء الفنون" في دورته الأولى لمجتمع أبوظبي برنامج شهري امتد من يناير حتى أبريل الماضيين، وهدف إلى تشجيع المشاركة، والمساهمة المجتمعية والعائلية، وقدم البرنامج مجموعة متنوعة من الأنشطة الثقافية والفنية، شملت ورش العمل، وعروض الأداء، وحلقات النقاش، وعروض الأفلام، والتي أقيمت مرة كل أسبوعين في معرض421.

 
وتقدم الدورة الثانية من برنامج أربعاء الفنون التي تستمر لمدة ثلاثة أشهر مجموعة من الفعاليات المستوحاة من معرض "ترحال" الذي يستضيفه معرض421 للفنان الإسباني خافيير مسكارو والذي يلقي الضوء على العلاقة بين أبوظبي والبحر. وإلى جانب المنحوتات المعدنية المعروضة والتي تتضمن 27 قارباً منحوتاً، سيأخذ المعرض زواره في رحلة وراء الكواليس إلى استوديو مفتوح للفنان مسكارو الذي يتضمن مجموعة من رسوماته ونماذجه ومقابلاته التي توثّق ممارسته الإبداعية.

 
وقال فيصل الحسن، مدير البرامج العامة : "يستمر أربعاء الفنون في دعم الفنانين الناشئين والمهتمين في الإمارات من خلال برامج تسهم في إثراء المشهد الفني والثقافي في الإمارة. ونهدف من خلال إطلاق الدورة الثانية من البرنامج إلى تعزيز المشاركة والمساهمة المجتمعية من خلال النقاشات الفنية المعاصرة والقراءات الشعرية الحيّة وورش العمل العائلية".

 
ويتعاون أربعاء الفنون مجدداً مع برنامج منحة سلامة بنت حمدان للفنانين الناشئين للإشراف على أربعة من ورش العمل، كما يتعاون للمرة الأولى مع روف توب ريثيمز، وهي صاحبة أطول جلسة شعرية مفتوحة في الشرق الأوسط والمتخصصة بعروض الأداء الجماعي الحي، والتي ستقدم عرضين أدائيين خلال البرنامج.

 
جميع العروض والفعاليات تقام في معرض421 في منطقة ميناء زايد وهي مجانية. وتتطلب التسجيل المسبق. للمزيد من المعلومات حول أربعاء الفنون والمعارض المقامة في معرض421، يرجى زيارة الموقع الإلكتروني وصفحات مواقع التواصل الاجتماعي.
www.warehouse421.ae | @Warehouse421

 
 
 


No comments:

Post a Comment

=