Monday, 23 May 2016

NETSCOUT Introduces AirCheck G2, the Industry-First 802.11ac Handheld Wireless Network Tester Solution


AirCheck G2 allows frontline technicians to resolve 802.11ac problems quickly and efficiently

Dubai, United Arab Emirates

NETSCOUT SYSTEMS, INC. (NASDAQ: NTCT), a market leader in service assurance and cybersecurity solutions, today launched the next generation of the AirCheck™ Handheld Wireless Tester. This industry-leading tool is available through NETSCOUT’s recently launched CONNECT360 global channel partner program, and includes important new enhancements, such as troubleshooting and diagnosing WiFi networks built using the increasingly adopted 802.11ac standard, access point backhaul testing, and free access to the Link-Live™ Cloud dashboard for more effective results management.

“NETSCOUT is very excited to be releasing the AirCheck G2, which arms technicians with easy-to-understand insights to 802.11ac wireless networks that help reduce costly escalations,” stated Michael Szabados, chief operating officer for NETSCOUT. “The AirCheck G2 sports a sleek new look designed with the same quality engineering our customers and the marketplace have come to trust. NETSCOUT is a firm believer that wireless network edge technologies, such as 802.11ac, will play a pivotal role in the evolution of the Internet of Things (IoT) and other industries that require ubiquitous reach and mobility. NETSCOUT’s value proposition has been anchored around helping customers gain the real-time operational intelligence and insight necessary to ensure a high-quality end-user experience, and this new tool embodies this focus by providing front-line technicians with the capability to effectively troubleshoot issues that can impact WiFi network performance.”

The NETSCOUT AirCheck G2 wireless tester is a powerful tool designed to enable front-line IT to quickly and easily identify issues responsible for spotty connections, dead zones, and slow speeds, as well as locating rogue access points and unauthorized devices. This functionality is ideal to support installation and troubleshooting of IoT wireless edge infrastructure for applications, such as the testing of the wireless infrastructure that supports patient monitoring for healthcare, industrial IoT, personalized and immersive experiences for retail, smart buildings and smart homes.
This easy-to-use handheld tester provides technicians with a broader range of detailed insights into the wireless network than is currently available using freeware applications or other commercially available software packages. The AirCheck G2 comes with free access to a Link-Live Cloud Service, a centralized management, collaboration and archival workspace for network connectivity test results.  Link-Live provides greater job visibility, project control and fleet management for larger distributed environments and also works with the LinkSprinter™ and LinkRunner™ AT.
New AirCheck G2 enhancements include:

  • 802.11ac 3x3 radio to support next-generation wireless initiatives
  • Link-Live integration for collaboration, reporting and results management
  • 5” touchscreen display for improved ease-of-use
  • Ethernet tests for AP backhaul verification

“NETSCOUT has clearly hit a home-run with the AirCheck G2. Not only is it a perfect replacement for the venerable generation one AirCheck, it comes packed with features that will make it the triage tool of choice for WiFi professionals everywhere. In addition to the 802.11ac and touch screen functionality, NETSCOUT raised the bar by integrating wired testing directly into the unit - a must have for not only RF Designers but Access Point installers,” explained Sam Clements, mobility practice manager at Presidio, a leading US-based IT solutions provider offering consulting, professional services, and cloud and managed services. “Couple the new features with Cloud integration and it's the perfect tool for a distributed nationwide team, or a tactical one-on-one engagement. The 'at a touch' insight that the AirCheck G2 brings to our team throughout all cycles of lifecycle management makes it an invaluable asset to all levels of WiFi admins, engineers, and designers.”

“The 802.11ac standard is fast becoming the industry preference with adoption rates in 2015 reaching 54.5% of dependent access point unit shipments and 71.3% of dependent access point revenues,” said Nolan Greene, research analyst, Network Infrastructure at IDC. “As enterprise mobility becomes ubiquitous and IoT applications move into the mainstream, there will be increased demand on enterprise WLANs. The NETSCOUT AirCheck G2 Handheld Wireless Tester’s strong, industry-leading capabilities around the 802.11ac standard will be absolutely critical in supporting next-generation wireless initiatives.”

شركة NETSCOUT تقدم AirCheck G2، نظام الاختبار المحمول الأول من نوعه في القطاع للشبكات اللاسلكية المتوافقة مع معايير 802.11ac

النظام الجديد يتيح للمتخصصين التقنيين حل مشاكل شبكات 802.11ac بسرعة وفعالية

دبي، الإمارات العربية المتحدة – 22 مايو 2016: كشفت شركة NETSCOUT المسجلة في ناسداك تحت الرمز NTCT))، والشركة الرائدة قطاع ضمان الخدمات وحلول الأمن الرقمي، اليوم عن الجيل الجديد من نظام الاختبار المحمول AirCheckTM. ويتوفر النظام الجديد ضمن قناة الشركاء CONNECT360 التي أطلقتها NETSCOUT مؤخراً، ويتضمن العديد من التحسينات، مثل خاصية تحري الأخطار وتشخيصها في شبكات واي فاي المتوافقة مع معايير 802.11ac التي يتزايد حضورها بشكل سريع. إلى جانب ذلك، يتيح النظام الجديد إجراء الاختبارات الشاملة على نقاط الدخول، ودخولاً مجانياً إلى لوحة تحكم Link-Live™ السحابية لضمان إدارة أكثر فعالية للنتائج.

وتعليقاً على هذا الموضوع، قال السيد مايكل زابادوس، الرئيس التنفيذي للعمليات في NETSCOUT: "نحن في غاية السعادة بإطلاق نظام AirCheck G2، والذي يقدم إمكاينات غير مسبوقة للمتخصصين التقنيين، إلى جانب موارد سهلة حول شبكات 802.11ac اللاسلكية، تتيح التقليل من حالات الأعطال المكلفة". وأضاف زابادوس: "يتميز نظام AirCheck G2 بتصميمه الفريد مع الحفاظ على الهندسة المتقدمة التي نقدمها على الدوام لعملائنا وللقطاع. نحن في NETSCOUT نؤمن بأن التقنيات الحديثة في عالم الاتصال اللاسلكي مثل 802.11ac ستلعب دوراً محورياً في تطور إنترنت الأشياء وغيره من القطاعات التي تتطلب وصولاً غير محدود وتقنيات متحركة." واختتم زابادوس قائلاً: "يسهم النظام الجديد في تعزيز ما تقدمه NETSCOUT من خلال مساعدة العملاء على الحصول على معلومات هامة في الزمن الحقيقي، مع بيانات ضرورية لضمان الجودة المتقدمة لتجربة المستخدم. ويضمن النظام الجديد ذلك من خلال منح المتخصصين التقنيين القدرة على تحري وتشخيص مشاكل الشبكات اللاسلكية التي يمكن أن تؤثر على أدائها".

ويمثل نظام AirCheck G2 الذي تقدمه NETSCOUT أداة عالية الفعالية صممت خصيصاً لتحري المشاكل التي تؤدي إلى تعثر الاتصال ووجود مساحات غير مغطاة، إلى جانب مشاكل السرعة والدخول غير القانوني. وتمثل هذه الوظائف عنصراً أساسياً في دعم تركيب البنى التحتية المخصصة لإنترنت الأشياء وضمان أدائها بشكل فعال، مثل اختبار البنية التحتية اللاسلكية المخصصة لدعم أجهزة مراقبة الصحة وإنترنت الأشياء في القطاع الصناعي، إلى جانب تجارب العملاء في قطاع التجزئة والأبنية والمنازل الذكية.
ويتيح جهاز الاختبار المحمول للمتخصصين التقنيين بيانات واسعة حول أداء الشبكات اللاسلكية يتفوق على ما تقدمه أجهزة الاختبار الحالية التي تعتمد على تطبيقات مجانية أو تجارية. ويتيح جهاز AirCheck G2 دخولاً مجانياً إلى خدمات Link-Live السحابية، التي تمثل أداة تحكم ومشاركة مركزية تتيح أيضاً أرشفة نتائج اختبارات الشبكات.  ويتيح نظامLink-Live تحكماً أعلى مع وضوح أكبر في العمل، إلى جانب إمكانية إدارة فرق العمل الكبيرة التي تغطي البنى التحتية الموزعة، كما يتكامل مع نظامي LinkSprinter™ و LinkRunner™ AT.
وتشمل قائمة التحديثات في جهاز AirCheck G2 ما يلي:

  • شبكات 802.11ac 3x3 لدعم الجيل القادم من المبادرات اللاسلكية.
  • التكامل مع نظام Link-Live لتعزيز العمل المشترك وتقديم التقارير وإدارة النتائج.
  • شاشة بقياس 5 بوصات لتعزيز سهولة الاستخدام.
  • اختبارات شبكات إثرنت (Ethernet) لإجراء التحري الخلفي المتكامل.

من جانبه، قال سام كليمنت، مدير الحلول المتحركة في ’بريسيدو‘، شركة حلول تكنولوجيا البيانات الأمريكية الرائدة: "يمثل جهاز AirCheck G2 نقلة نوعية فريدة تقدمها NETSCOUT. ولا يقتصر ذلك على كونه بديلأً مثالياً للجيل السابق من AirCheck، بل يتعدى ذلك إلى العديد من الميزات والوظائف التي تجعل منه أداة فعالة لتصنيف المشاكل في خدمة المتخصصين في كل مكان. إلى جانب ذلك، رفعت NETSCOUT المعايير بشكل جذري من خلال تضمين شبكات 802.11ac وخاصية شاشة اللمس، إلى جانب تضمين خاصية الاختبار السلكي مباشرة في الجهاز، وهي الميزة التي يبحث عنها المتخصصون في الشبكات الراديوية وفي تركيب نقاط الدخول أيضاً". وقال نولان جرين، الباحث المحلل في بنى الشبكات التحتية في IDC: "يمثل الجهاز الجديد أداة مثالية لفرق العمل على الشبكات الموزعة وكذلك للعمل الفردي، خصوصاً مع الميزات الجديدة والنظام السحابي. ومن خلال البيانات التي تتوفر بلمسة واحدة، يصبح AirCheck G2 أداةً مثالية في جميع مراحل عمل الشبكات وصيانتها، وهو نظام لا بد من استخدامه من قبل جميع مديري شبكات واي فاي ومهندسيها ومصمميها.
يتحول القطاع بشكل سريع نحو تبني معايير 802.11ac، حيث وصلت نسبة التبني في عام 2015 إلى 54.5% من إجمالي المشتريات في قطاع نقاط الوصول الاعتمادية، و71.3% من عوائد القطاع". وأضاف جرين: "تمثل التقنيات المتحركة اليوم عاملاً هاماً للغاية في القطاع، كما تتنامى أهمية إنترنت الأشياء يوماً بعد يوم، وهو ما يزيد من الطلب على الشبكات اللاسلكية. ومن خلال مزاياه الفريدة وتقنياته المتقدمة ودعم شبكات 802.11ac، يمثل AirCheck G2 من NETSCOUT إضافة مهمة لدعم مبادرات الحلول اللاسلكية المستقبلية".


No comments:

Post a Comment

=