Thursday, 12 May 2016

Middle East Waste and Recycling to kick off in Dubai as Municipality targets Zero Waste by 2030



Waste management recycling expo to highlight region’s major leap in waste management and recycling


Dubai, UAE, 12 May 2016: How can the Emirate of Dubai move away from the current 7,000 tonnes of waste produced per day and achieve the “Zero Waste by 2030” target set by the Dubai Municipality? The third edition of Middle East Waste and Recycling, the region’s only dedicated event for the waste management industry, will answer this and other compelling questions showcasing innovative solutions for public waste management amid wide environmental sustainability efforts. Taking place at the Dubai World Trade Centre from May 23 to 25, 2016, Middle East Waste and Recycling will bring under one roof key industry leaders, decision makers, professionals involved in waste management and recycling services, along with latest technologies and equipment.  

Environmentally sustainable waste management is a hot topic in the Middle East today. Recently, the UAE adopted specific measures to achieve the ‘zero waste’ objective and successfully divert 75 per cent of waste from landfills by 2021. Oman is working to establish 13 engineered landfills and 36 waste transfer stations in different parts of the country. Saudi Arabia, whose volume of solid waste is expected to hit the 25,000 tonnes per day by 2020, is striving to reinforce its waste management and recycling sectors.

These industry challenges and related business opportunities will be explored during the Middle East Waste and Recycling with prominent experts. Andreas Hoeptner, Founder and Managing Partner of H-2-P Project Management, a specialist in facility and waste management, will be presenting his findings on ‘Medical Waste Masterplan: Developing a Healthcare Waste Strategy in Ras Al Khaimah’ at the expo. “It is a privilege to be invited to the event and share the results of my latest report with my peers. Middle East Waste and Recycling reflects the importance of concerted efforts among professionals of various disciplines in the region to effectively and efficiently manage waste and promote recycling among local communities. Such programs are integral to the region’s overall sustainable development goals. I am confident that the event will serve as an excellent venue to discuss solutions to challenges and new strategies to maximize opportunities,” Hoeptner said.

He added: “Waste management is a growing problem not only in the region but also across the rest of the world. Under this context, the upcoming expo plays a prominent role in bolstering endeavours to ensure that the entire Middle East will be able to meet its related environmental mission. I look forward to interacting with key leaders, professionals, and stakeholders and exchanging ideas with them on the best strategies to further the sector’s development.”  

Middle East Waste and Recycling will take place at Za'abeel Halls 4 to 6, alongside the FM Expo, Elevators & Access Control, Commercial Cleaning & Hygiene, and Outdoor Design & Build 2016, as part of the first Community Management Week organized by dmg events. Featuring over 150 exhibitors, the platform will connect almost 9,000 participants and key regional industry players: a unique opportunity to source new products and services, meet existing suppliers, and use the three days to network with peers.

During the trade show, visitors can also attend for free a one-day, high-level conference titled 'Harnessing the Potential of Smart Technologies and Process Innovation in Developing Efficient, Sustainable and Forward-Looking Waste Management Strategies.’ In addition, over 20 free Continuing Professional Development (CDP) certified workshops will be held to highlight the latest products, innovations, technologies and regulations in the industry. Each workshop will be delivered by an industry specialist, who will share significant insights into an ever-evolving business landscape based on real-world experience.

Middle East Waste & Recycling, running from May 23 to 25, 2016 at the Dubai World Trade Centre, is supported by Dubai Municipality and Platinum Sponsor Viking Gulf, distributor of Sutco, Zoeller and Schafer.     

For more information on the Middle East Waste and Recycling please visit www.middleeastwaste.ae or long on to www.communitymanagementweek.com.

تماشياً مع خطة بلدية دبي لإدارة النفايات 2030

"معرض الشرق الأوسط لإدارة النفايات وإعادة التدوير" ينطلق 23 الجاري في دبي

الحدث سيسلّط الضوء على أهم التطوّرات والتحديات التي يشهدها قطاع إدارة النفايات وإعادة التدوير في المنطقة

دبي، الإمارات العربية المتحدة، 12 مايو 2016 - تنطلق الدورة الثالثة من "معرض الشرق الأوسط لإدارة النفايات وإعادة التدوير" في الفترة من 23 إلى 25 مايو/أيّار الجاري في مركز دبي التجاري العالمي، والتي ستجمع كبار روّاد القطاع وصنّاع القرار والمتخصّصين من مختلف أنحاء المنطقة تحت سقف واحد للوقوف على أهم الإتجاهات الناشئة والإبتكارات في مجال إدارة النفايات والاستدامة البيئية، بالإضافة إلى إستعراض ملامح الخطة الرئيسية التي تنتهجها "بلدية دبي" والمتمثّلة في التقليل من حجم النفايات البالغ حالياً 7,000 طن يومياً ليصل إلى معدل الصفر بحلول العام 2030.

ويأتي إطلاق هذا الحدث الوحيد من نوعه في المنطقة الموجّه لقطاع إدارة النفايات، في وقت إستراتيجي بالنظر إلى الإهتمام المتنامي بمفهوم الإدارة المستدامة والآمنة للنفايات على المستوى الإقليمي، وخاصةً في دولة الإمارات التي قامت مؤخراً بإتخاذ سلسلة من التدابير والخطوات النوعية للحد بالكامل من النفايات وتقليل كميات النفايات في المطامر بنسبة 75 بالمائة بحلول العام 2021. وبدورها، تشهد سلطنة عُمان حالياً إنشاء 13 مطمراً و36 محطة تحويل للنفايات في مختلف أرجاء السلطنة، في حين تجري المملكة العربية السعودية العديد من التطويرات للإرتقاء بقطاع إدارة النفايات وإعادة التدوير المحلي إستجابةً للتوقّعات الأخيرة بأن يصل حجم النفايات في المملكة إلى 25,000 طن يومياً بحلول العام 2020.

وسيتمحور "معرض الشرق الأوسط لإدارة النفايات وإعادة التدوير 2016" حول أهم التحديات وفرص الأعمال المتاحة في المجال، وذلك عبر سلسلة من الندوات والجلسات النقاشية والعروض التقديمية المستفيضة التي سيتخلّلها الحدث، بما في ذلك ندوة حول "الخطة الرئيسية لإدارة النفايات الطبية: تطوير إستراتيجية لإدارة النفايات الطبية في رأس الخيمة" والتي سيقوم بتقديمها أندرياس هوبتنير، المؤسّس والشريك الإداري في شركة "إتش تو بيه بروجكت مانجمنت" المتخصّصة في مجال إدارة المرافق والنفايات.

وفي معرض تعليقه على المشاركة، قال هوبتنير: "يشرّفني أن أكون جزءًا من هذا الحدث الرائد الذي أتطلّع من خلاله إلى مناقشة مخرجات التقرير الأخير الذي قمت بإعداده بالتعاون مع نخبة من أبرز الخبراء في المجال. ويكتسب "معرض الشرق الأوسط لإدارة النفايات وإعادة التدوير" أهمية إستراتيجية كونه يسلّط الضوء على الجهود الدؤوبة التي يقوم بها المتخصّصون من مختلف القطاعات والمجالات لضمان الإدارة الفاعلة والسليمة للنفايات وتحفيز إعادة التدوير في المجتمعات المحلية، في خطوة مشتركة لدفع عجلة التنمية المستدامة والشاملة في المنطقة. ومما لا شك فيه أن هذا المعرض سيوفّر منصة ممتازة لمناقشة التحديات الراهنة في المجال والخروج باسترتيجيات جديدة لتعزيز آفاق وإمكانات السوق الإقليمية".

وأكمل هوبتنير: "تعد إدارة النفايات من المجالات التي تشهد اهتماماً وإستجابة متزايدة ليس على المستوى الإقليمي فحسب، بل في كافة أرجاء العالم أيضاً، الأمر الذي يؤكّد على أهمية "معرض الشرق الأوسط لإدارة النفايات وإعادة التدوير" في دعم المساعي الحثيثة للوصول إلى الأهداف البيئية المرجوة في منطقة الشرق الأوسط. ومن جانبي، أتطلع قدماً للتواصل المباشر مع روّاد القطاع والخبراء والمساهمين لتبادل الآراء والأفكار النيرة حول أفضل الممارسات والإستراتيجيات الرامية إلى الإرتقاء بالقطاع إلى أعلى المستويات العالمية".

ويتم تنظيم "معرض الشرق الأوسط لإدارة النفايات وإعادة التدوير 2016"، الذي سيقام في قاعات زعبيل رقم 4 إلى 6 في مركز دبي التجاري العالمي، بالتزامن مع كل من معرض إدارة المرافق "أف. أم. إكسبو" و"معرض المصاعد وأجهزة التحكّم بالوصول" و"المعرض التجاري للتنظيف والنظافة العامة" و"معرض البناء والتصميم الخارجي"، والتي تندرج جميعها تحت مظلة "أسبوع الإدارة المتجمعية" الذي تنظّمه شركة "دي. أم. جي. للفعاليات". وسيشارك في الحدث ما يزيد على 150 جهة عارضة ومن المتوقّع أن يستقطب نحو 9,000 زائر من مختلف أنحاء المنطقة للإطلاع على أحدث المنتجات والخدمات ذات الصلة وبناء الشراكات التجارية والعلاقات الإستراتيجية مع المورّدين والعاملين في القطاع.

وسيتخلّل المعرض استضافة مؤتمر مفتوح بعنوان "تسخير إمكانيات التكنولوجيا الحديثة والإبتكار في تطوير إستراتيجيات للإدارة الفعّالة والمستدامة والاستشرافية للنفايات"، بالإضافة إلى تنظيم ما يزيد على 20 ورشة عمل مجانية حول التطوير المهني المستمر لتسليط الضوء على أحدث المنتجات والإبتكارات والتقنيات واللوائح التنظيمية المتعلّقة بالقطاع. وسيقدّم هذه الورش نخبة من الخبراء المتخصّصين الذين سيناقشون مستقبل القطاع بناءً على تجارب ودراسات واقعية.

ويُذكر أخيراً أن "معرض الشرق الأوسط لإدارة النفايات وإعادة التدوير 2016" يحظى بدعم "بلدية دبي" وتعد شركة "فايكنج جولف"، الموزّع الحصري لمنتجات "سوتكو" و"زولر" و"شافر"، الراعي البلاتيني للحدث. لمزيد من المعلومات عن "معرض الشرق الأوسط لإدارة النفايات وإعادة التدوير 2016"، يرجى زيارة www.middleeastwaste.ae أو www.communitymanagementweek.com.

No comments:

Post a Comment

=