24 May, 2016

2016 edition of ‘Women’s 3F Show’ set to throw the spotlight on latest trends in fashion and fitness



Event to be held in Abu Dhabi under the patronage of the UAE Genetic Diseases Association

May 24, 2016 - This year’s edition of the annual ‘Women’s 3F (Food Fitness Fashion) Show’ was set to showcase the latest trends and innovations in healthcare sector. The event continued with its chief objective of targeting women across a broad spectrum of ages and nationalities. Organized by Nutreema Advertising LLC in cooperation with Health & Nutrition Magazine, the ‘Women’s 3F Show’ was held on May 21, 2016 at the Beach Rotana Hotel in Abu Dhabi, under the patronage of the UAE Genetic Diseases Association, which was headed by its Chairman and Founder, H. E. Dr. Mariam Matar.

The Gold Sponsor “Clear Blue” which is the world’s leading brand in home pregnancy tests was launching its new product by conducting a fertility game show. The exciting one-day event showcased talks aimed at helping women increase their awareness on timely topics and issues. Keynote talks and presentations were given by some of the region's leading medical personalities like;
  • Dr. Ghina Shami, OB Gyne Specialist (Women's fertility)
  • Dr. Christopher Reuter, PhD, Consultant, Plastic and Cosmetic Surgeon (The History of Beauty)
  • Dr. Ihab William, DDS, Cosmetics and Root Canal Specialist (Microscopic Dental Esthetic)
  • Dr. Mohamad Al Khatib, Consultant, Internal Medicine (Thyroid Gland Disorders)
  • Dr. Siham Mahgoub, Consultant, Internal Medicine, Endocrinology and Diabetology (Lifestyle Modification)

Other highlights of the event included a fashion show featuring the designs of Ms. Marwa El Boghdady and a special presence of famous Lebanese singer, Ms. Amal Hijazi.

“We are very excited for the opening of 'Women's 3F Show 2016,' which is one of our biggest editions ever. This year, we are expecting a large turnout of female attendees, taking part in many activities we have lined up for the day--timely talks and presentations from some of the country's premier medical experts, a fashion show and more,” said Ms. Rima Sayegh Janho, General Manager, Nutreema Advertising LLC. “The 'Women's 3F' show continues to act as a strategic platform for women in the UAE and the region to discuss and address challenges that women face in today's world. We look forward to seeing women empowerment take its course at this year's show.”  She also acknowledges the support and cooperation of the event’s strategic partners:  Danat Al Emarat Hospital, Health Plus and Moorfields Abu Dhabi.

The ‘Women’s 3F Show’ is an annual initiative aimed towards promoting women's healthcare and to highlight the latest trends in the fashion, food and fitness fields. With more than 500 women attending every year, the show has become a ‘must attend’ event for women coming from all walks of life.

تحت رعاية "جمعية الإمارات للأمراض الجينية"

"وومنز ثري أف شو 2016" يسلّط الضوء على أحدث الإتجاهات في عالم الموضة والغذاء واللياقة البدنية

24 مايو 2016 -  أقيمت نسخة العام من معرض "وومنز ثري أف شو" (Women's 3F Show) يوم السبت الموافق في 21 مايو/أيّار الجاري في فندق "الشاطئ روتانا" في أبوظبي، وتم تسليط الضوء على أحدث الإتجاهات الناشئة في مجالات الموضة والغذاء واللياقة البدنية وتوعية السيدات من مختلف الجنسيات والفئات العمرية حول ثلاثة من الجوانب الأساسية في حياتهن اليومية. وشارك في الحدث الذي نظّمته شركة "نوتريما للإعلانات" بالتعاون مع مجلة "الغذاء الصحي" تحت رعاية "جمعية الإمارات للأمراض الجينية"، عدد من كبار المسؤولين وصنّاع القرار في المنطقة وفي مقدمتهم الدكتورة مريم مطر، المؤسّسة والرئيسة للجمعية.

وشارك في الحدث، الذي أقيم على مدار يوم واحد، نخبة من كبار المتحدّثين الدوليين وروّاد القطاع الطبي في المنطقة لتقديم مجموعة من النقاشات والعروض التقديمية الهادفة إلى رفع مستوى الوعي لدى السيدات حول القضايا والموضوعات الهامة التي شملت:

  • الإخصاب، وتقدّمها الدكتورة غنى شامي، أخصائية أمراض نسائية وتوليد
  • تاريخ التجميل والجراحات التجميلية، للدكتور كريستوفر رويتر، إستشاري وأخصائي جراحات تجميلية
  • تجميل الأسنان، للدكتور إيهاب ويليام، أخصائي في جراحة الأسنان وقناة الجذر وتجميل الأسنان
  • إضطرابات الغدة الدرقية، للدكتور محمد الخطيب، إستشاري في مجال الطب الداخلي
  • تحسين أساليب الحياة، للدكتورة سهام محجوب، إستشارية طب داخلي وأخصائية في أمراض الغدد الصماء والسكري

وعلاوةً على ذلك، تضمّن الحدث "معرض كلير بلو فيرتيليتي جايم"، بالإضافة إلى عرض أزياء عصري للمصمّمة مروة البغدادي، مع حضور خاص للفنانة اللبنانية أمل حجازي.

وقالت ريما صايغ جنحو، رئيسة شركة "نوتريما للإعلانات"، الجهة المنظّمة للحدث: "سيشهد العام الجاري إطلاق واحدة من أكبر الدورات في تاريخ "وومنز ثري أف شو"، والتي نتوقّع أن تستقطب أعداد وافرة من السيدات للمشاركة الفاعلة في الفعاليات والنشاطات العديدة التي سيتخللها الحدث على مدار يوم كامل، بما فيها عرض للأزياء وسلسلة من الجلسات النقاشية والندوات التثقيفية التي سيديرها عددٌ من أبرز خبراء الطب والرعاية الصحية في المنطقة. ويكتسب "وومنز ثري أف شو" أهمية خاصة كونه يوفّر منصة إستراتيجية للسيدات في دولة الإمارات وسائر أنحاء المنطقة للوقوف على التحدّيات الراهنة التي تواجه المرأة في عصرنا هذا، ونحن نتطلّع قدماً لدورة العام من الحدث بهدف المساهمة الفاعلة في تمكين المرأة في المجتمع".

ويعدّ معرض "وومنز ثري أف شو" مبادرة سنوية تهدف إلى الإرتقاء بمستوى الرعاية الصحية المخصّصة للسيدات في المنطقة وتسليط الضوء على آخر التطوّرات والإتّجاهات في مجالات الموضة والغذاء واللياقة البدنية. ويستقطب "وومنز ثري أف شو" ما يزيد على 500 زائرة، بما يجعله واحداً من أبرز الفعاليات المخصّصة للسيدات على الصعيد المحلي والإقليمي.

وحظيت دورة العام أيضاً برعاية ذهبية من شركة "كلير بلو"، العلامة التجارية العالمية المتخصّصة في إختبارات الحمل، بالإضافة إلى دعم الشركاء الإستراتيجيين أمثال مستشفى "دانة الإمارات" و"هيلث بلس" ومستشفى "مورفيلدز" في أبوظبي.
=