Wednesday, 20 April 2016

The Sustainable City in Dubai partners with Emirates Wildlife Society – World Wildlife Fund

 


Focusing on energy research, awareness and greenhouse gas emissions reporting


Dubai, United Arab Emirates, 20 April 2016: Diamond Developers, the company behind Dubai’s Sustainable City, and Emirates Wildlife Society – WWF (EWS-WWF) today launched a partnership to tackle climate change and promote energy conservation & solar power.


In line with the partnership, Diamond Developers will support EWS-WWF’s climate and energy programme for the next three years. EWS-WWF will relocate its Dubai offices to Sustainable City and support the Development’s sustainability performance through monitoring, reporting and verifying its greenhouse gas emissions.


The partnership agreement was signed by Faris Saeed, Chief Executive Officer and Co-Founder of Diamond Developers, and Ida Tillisch, Director General of EWS-WWF at Sustainable City headquarters in Dubai.


“Aligned with the vision of Dubai to become a green city, with today’s agreement, Sustainable City is entering a new era of sustainable innovations and studies in the region. Our partnership with EWS-WWF will help us lead the way by addressing both local and regional sustainability challenges. Our plan is to utilise our knowledge together to scale up sustainable communities and create new best practices.” Said Faris Saeed.


“We are excited to enter into this partnership with the Sustainable City and be working closely with the brains behind this modern city and its residents” said Ida Tillisch. “Our partnership with the Sustainable City also seeks to illustrate how environmental strategies can align with business goals and reflects our vision to work with partners to address climate change and energy issues in the UAE”she added.


The vision of EWS-WWF’s energy and climate programme is to see UAE taking significant steps towards low carbon development by increasing ambition and implementation of renewable energy, expanding energy efficiency, decreasing carbon emissions from road transport and addressing climate change risks. Cross-sector partnerships are key to achieve these goals by the year 2020.


The Sustainable City will celebrate Earth Day and the launch of the partnership by organising a family fun day for its residents on Earth Day, 22 April 2016.
 
"المدينة المستدامة" في دبي توقع شراكة مع جمعية الإمارات للحياة الفطرية بالتعاون مع الصندوق العالمي لصون الطبيعة

 
[دبي - الإمارات العربية المتحدة، 20 أبريل 2016] – اعلنت شركة ’دايموند ديفلوبرز‘ المطوّر الرئيسي لمشروع المدينة المستدامة في دبي، عن عقد شراكة مع جمعية الإمارات للحياة الفطرية بالتعاون مع الصندوق العالمي لصون الطبيعة، تأكيداً على التزامها بالتصدي للتغير المناخي وتعزيز جهود المحافظة على الطاقة واستخدام الطاقة الشمسية.
وبموجب هذه الشراكة، ستقوم شركة دايموند ديفلوبرز بدعم برنامج التغير المناخي والطاقة لدى جمعية الإمارات للحياة الفطرية لمدة ثلاث سنوات قادمة. وستنقل جمعية الإمارات للحياة الفطرية مقر مكاتبها في دبي إلى المدينة المستدامة كما ستدعم جهود الاستدامة في المدينة من خلال متابعة الانبعاثات الكربونية لها.  
وقع الاتفاقية كل من فارس سعيد، الرئيس التنفيذي والمؤسس المشارك لشركة ’دايموند ديفلوبرز‘، والسيدة إيدا تيليش المدير العام لجمعية الإمارات للحياة الفطرية في المقر الرئيسي للمدينة المستدامة في دبي.
في هذه المناسبة، أعرب فارس سعيد عن بالغ سروره بتوقيع هذه الشراكة مع جمعية الإمارات للحياة الفطرية بالتعاون مع الصندوق العالمي لصون الطبيعة، بما يؤكد الارتباط الوثيق بين الطرفين من حيث الأهداف المشتركة لتحقيق التنمية المستدامة، والإصرار المتبادل للمضي قدماً في بناء شراكة فعالة في تطوير برامج ومبادرات توعوية بيئية.
وقال سعيد: "يسرّنا اليوم من خلال هذه الاتفاقية أن نؤكد مسيرتنا المستمرة لتحقيق توجيهات ورؤية قيادتنا الرشيدة بجعل دبي مدينة خضراء ومستدامة بالكامل. هذه االشراكة تشكل حقبة مهمة من شأنها أن تتيح لنا الدخول في عهد جديد من الابتكارات والدراسات المستدامة على مستوى المنطقة، وقيادة الجهود البيئية من أجل التوصل إلى حلول متكاملة للتحديات البيئية المحلية والإقليمية. وأشار: "تقضي خطتنا المشتركة بسبر حصيلة خبراتنا ومعرفتنا المشتركة من أجل تعزيز انتشار المجتمعات المستدامة وتبني أفضل الممارسات."


 
من جهتها، قالت ايدا تيليش: "نحن سعداء لحصولنا على فرصة للعمل بشكل وثيق مع شركة دايموند ديفيلوبرز وتلك العقول الرائعة التي أسست هذه المدينة الحديثة وكذلك سكانها، نأمل أن تضرب هذه الشراكة أروع مثال على أهمية تناغم الاستراتيجيات البيئية مع الأهداف التجارية. كما من شأنها أن تعكس رؤيتنا للعمل مع الشركاء في جميع أنحاء دولة الإمارات على التصدي لمشاكل التغير المناخي والطاقة في الدولة"
يُشار إلى أن رؤية برنامج التغير المناخي والطاقة لدى جمعية الإمارات للحياة الفطرية هو أن تشهد دولة الإمارات العربية المتحدة اتخاذ خطوات هامة وملموسة نحو تطور منخفض الكربون وذلك من خلال الاستغلال الأمثل للطاقة المتجددة وتوسيع نطاق استخدام الطاقة الكفوءة، وتخفيض الانبعاثات الكربونية من المركبات و التصدي لمخاطر التغير المناخي. والشراكات المختلفة بين العديد من القطاعات هي السبيل الأنسب لتحقيق تلك الأهداف بحلول عام 2020.   
تعتزم المدينة المستدامة تنظيم مجموعة من الأنشطة البيئية المختلفة للمقيمين فيها احتفالاً بهذه المناسبة وتماشياً مع يوم الأرض المصادف 22 أبريل، وبهدف رفع مستوى الوعي بين الأسر والأطفال.

 
 
 



No comments:

Post a Comment

=