18 April, 2016

Recent increases in national digital transformation show correlation with productivity, competitiveness, and innovation improvements: 2016 Global Connectivity Index



Cairo, Egypt. April 18th 2016.  Global improvements have been seen in overall levels of national and economic digitization, according to Huawei’s 2016 Global Connectivity Index (GCI). In its third year, the report measures the progress of 50 nations in investing in and deploying Information and Communications Technology (ICT) to achieve economic digitization. The greatest improvements across the globe have been seen in broadband coverage and speed, but nations are also making headway with cloud, big data, and Internet of Things (IoT) technologies.
   
GCI 2016, Connect where it counts, measures how nations are progressing with digital transformation based on 40 indicators that cover the supply, demand, experience, and potential of five technology enablers: broadband, data centers, cloud, big data, and IoT. Investing in these five technologies enables nations to digitize their economies.  


Average national connectivity levels are 5 percent higher than they were in 2015. Twelve countries improved their positions, while four experienced a drop. The top three developed economies are the United States, Singapore, and Sweden. The leading developing economies are the United Arab Emirates in 19th place, Qatar in 21st,  and China in 23rd.


Examples of countries that moved up the index include the UK in 5th, up one place  from last year; Malaysia, which jumped four places to  25th; and Indonesia, which moved up two places to 41st. Malaysia and Indonesia’s gains are attributable to broadband rollout, which in turn influences data center development. These two basic technologies lay the foundation for the three advanced technology enablers: cloud, big data, and IoT.


GCI scores continue to show a positive correlation with GDP, similar to last year’s findings. However, the extent to which GCI influences GDP varies with the stage of digital transformation in each country.


GCI 2016 identifies three groups of nations: Starters are beginning their digital journey and score between 20 and 34. At the moment, their digital infrastructure is not developed enough to strongly influence GDP. Adopters in the middle range have a stronger digital infrastructure and score between 35 and 55. They experience the greatest GDP gains per GCI point increase. Frontrunners show the greatest digital development with scores above 55, although GDP gains per GCI point are slightly less than Adopters.  However, Frontrunners show more mature cloud, big data, and IoT in readiness for more extensive economic digitization.


GCI 2016 finds that investing in digital infrastructure correlates to GDP gains because it increases economic dynamism, efficiency, and productivity. To drive further GDP gains, countries need to move up the technology stack by investing in new technologies and ensuring they are adopted by governments, industry, and people.  


According to the report, nations with high GCI scores are also more competitive and innovative, with a close correlation found between GCI scores and ratings in the WEF Global Competitiveness Index and the Global Innovation Index, jointly published by Cornell University, INSEAD, and the UN’s World Intellectual Property Organization.


“A revolutionary shift is occurring in the way the world works, with economies across the planet going digital fast. Nations that are in the early stages of economic digitization should develop long-term technology plans that include broadband and data centers to reap the benefits of enhanced growth,” said Kevin Zhang, President of Huawei Corporate Marketing. “Developed economies wanting to capitalize on their frontrunner ICT status should invest more in cloud, big data, and IoT technologies and solutions to experience the full benefits of a digital economy.”


The 50 countries assessed by GCI 2016 account for 90 percent of global GDP and 78 percent of the world’s population.



For information about Huawei Connectivity Index, visit: www.huawei.com/gci



الزيادات الأخيرة في التحولات الرقمية الوطنية تبرز الأرتباط بتحسن الإنتاجية والتنافسية والأبتكار: مؤشر الأتصالات العالمية 2016
القاهرة، مصر. 18إبريل 2016. شهدت الفترة الأخيرة تحسنات عالمية في كل مستويات الميكنة الوطنية والأقتصادية، وذلك وفقًا لمؤشر هواوي للأتصالات العالمية 2016. وفي عامه الثالث، قام التقرير بقياس إنجازات 50 دولة في الأستثمار في تكنولوجيا المعلومات وإنتشارها من أجل تحقيق الميكنة الأقتصادية. وقد جاءت أكبر التحسنات على المستوى العالمي في مدى تغطية النطاق العريض وسرعته، ولكن لا تزال الدول تعمل على تكنولوجيا الحوسبة السحابية، والبيانات الكبيرة، وإنترنت الأشياء.
وقد عمل مؤشر الأتصالات العالمية 2016، بعنوان " Connect where it counts"، بقياس كيفية تطور الدول في مجال التحول الرقمي بناء على 40 مؤشرًا يغطي العرض، والطلب، والخبرة، ووجود 5 عوامل ممكنة للتكنولوجيا، هي: النطاق العريض، ومراكز البيانات، والحوسبة السحابية، والبيانات الكبيرة، وإنترنت الأشياء. وإذا إستثمرت الدول في هذه المجالات الخمسة فسوف تتمكن من ميكنة إقتصادها.
ويصل متوسط مستويات إستخدام تكنولوجيا المعلومات والأتصالات الوطنية إلى نسبة 5% أعلى مما كانت عليه في 2015. كما قامت 12 دولة بتحسين مراكزها، في حين شهدت 4 دول أخرى إنخفاضًا عن السنة الماضية. وتأتي في صدارة الأقتصادات المتقدمة الولايات المتحدة، وسنغافورة، والسويد. أما الأقتصادات النامية الرائدة فهي الإمارات العربية المتحدة في المركز 19، وقطر في المركز 21، والصين في المركز 23.
وتتضمن البلدان التي إعتلت مراكز أعلى على المؤشر المملكة المتحدة في المركز 5، وذلك بواقع مركز واحد فقط إرتفاعًا عن العام الماضي؛ وماليزيا التي قفزت 4 مراكز حتى بلغت المركز 25؛ وإندونيسيا التي زادت بواقع مركزين لتحتل المركز 41. وتُعزَى مكتسبات ماليزيا وإندونيسيا إلى تعميم النطاق العريض، والذي أثر بدوره على تطوير مراكز البيانات. ويعمل هذان المجالان التكنولوجيان الأساسيان على إرساء أسس عوامل تمكين التكنولوجيا المتقدمة الثلاثة، وهي: الحوسبة السحابية، والبيانات الكبيرة، وإنترنت الأشياء.
وتستمر درجات المؤشر في إظهار إرتباط إيجابي مع إجمالي الناتج المحلي، شأنها شأن نتائج العام الماضي، مع إختلاف مدى تأثير المؤشر على إجمالي الناتج المحلي حسب مرحلة التحول الرقمي في كل بلد.
ويحدد مؤشر 2016 ثلاثة فئات من الدول: المبتدئة، وهي التي تبدأ رحلتها نحو التحول الرقمي، وتحرز درجات بين 20 و34، مع عدم تطور بنيتها التحتية الرقمية بعد، في الوقت الراهن، بما يكفي لتؤثر على إجمالي الناتج المحلي؛ والعاملة، وهي الدول التي تحل في النطاق الوسطي، ولديها بنية تحتية رقمية أقوى، وتحرز درجات ما بين 35 و55، وتشهد أكبر مكتسبات إجمالي الناتج القومي لكل زيادة في نقاط مؤشر الأتصالات العالمي؛ وأخيرًا، السباقة، وهي التي تحقق أعلى نسب من التطور الرقمي وتحرز درجات أعلى من 55، وذلك على الرغم من أن مكتسبات إجمالي الناتج المحلي لكل نقطة من نقاط المؤشر تقل قليلاً عن الدول العاملة. ولكن الدول السباقة لديها بنية تحتية أكثر نضجًا للحوسبة السحابية، والبيانات الكبيرة، وإنترنت الأشياء، وعلى إستعداد لمزيد من الميكنة الأقتصادية الأكثر توسعًا.
وقد خلص مؤشر 2016 إلى أن الأستثمار في البنية التحتية الرقمية يرتبط بمكتسبات إجمالي الناتج المحلي لأنه يعمل على زيادة الحيوية والكفاءة والإنتاجية الأقتصادية. ولأستخلاص مزيد من مكتسبات إجمالي الناتج المحلي، تحتاج البلدان إلى التحرك أعلى السلم التكنولوجي عن طريق الأستثمار في التكنولوجيا الجديدة وضمان قيام الحكومات والصناعة والأفراد بتبنيها.
وحسب التقرير، تتمتع الدول ذات الدرجات العالية على المؤشر بتنافسية وإبتكار أعلى، حيث وجد إرتباط وثيق بين درجات المؤشر والتصنيف في مؤشر التنافسية العالمي ومؤشر الأبتكار العالمي الصادرين عن المنتدى الأقتصادي الدولي، واللذين يتم نشرهما بجهد مشترك بين جامعة كورنيل، وكلية أعمال INSEAD، والمنظمة الدولية للملكية الفكرية التابعة للأمم المتحدة.
وقد صرح كيفين زانج، رئيس تسويق شركة هواوي، قائلاً "إننا نشهد نقلة ثورية في كيفية سير أعمال العالم، حيث تسعى الأقتصادات حول العالم إلى التحول الرقمي بسرعة، فالبلدان التي لا زالت في الأطوار الأولى للميكنة الأقتصادية عليها أن تضع خططًا تكنولوجية طويلة المدى تشمل النطاق العريض ومراكز البيانات من أجل الأستفادة من النمو المعزز. أما الأقتصادات المتقدمة التي تريد أن تعطي دفعة لوضعيتها كسباقة في مجال تكنولوجيا الأتصالات والمعلومات، فعليها أن تضخ المزيد من الأستثمارات في تكنولوجيا وحلول الحوسبة السحابية، والبيانات الكبيرة، وإنترنت الأشياء من أجل الأستفادة القصوى من الأقتصاد الرقمي."
وتمثل البلدان الخمسون التي خضعت لتقييم مؤشر الأتصالات العالمية 2016 نسبة 90 بالمئة من إجمالي الناتج المحلي العالمي، و78 بالمئة من عدد سكان العالم.
لمعلومات عن مؤشر هواوي للاتصالات، تفضلوا بزيارة الموقع التالي: www.huawei.com/gci



=