18 April, 2016

Daikin Receives First QCC Certification for High Ambient R32 Inverter Split

 


Abu Dhabi, 18th April 2016 - Daikin is proud to announce that the first High Ambient R32 Split Air Conditioner successively received the Abu Dhabi Trustmark for Environmental Performance in a ceremony at the Abu Dhabi Quality Conformity Council (QCC).
QCC, the entity responsible for developing quality infrastructure and raising awareness on quality standards in the emirate of Abu Dhabi, unveiled the Unitary Air Conditioners Certification Scheme which defines minimum energy performance standards and technical requirements for unitary air conditioners used across villas, apartment buildings and office buildings in Abu Dhabi.
Ryoji Sano, President of Daikin Middle East and Africa said “Daikin is proud to receive the Abu Dhabi Trust Mark for Environmental Performance for its high efficiency inverter driven split system using the low global warming potential R-32 refrigerant designed for the high ambient conditions in the region. We express our gratitude to QCC and support their leadership in prequalifying high efficiency systems for Abu Dhabi’s villas and buildings.”
Congratulating Daikin on receiving the certification, Mohammed Helal Al Balooshi, Director of Marketing & Communications at Abu Dhabi QCC, said “QCC is delighted to collaborate with manufacturers, suppliers and distributors of unitary air conditioners to obtain voluntary certification of products that meet our quality, safety and performance specifications. We launched the Unitary Air Conditioners Certification Scheme as part of our priority to promote the use of safe, high quality and energy efficiency air conditioning equipment with zero impact on the ozone layer and minimal power consumption.”
“The unique combination of R32 and inverter technology in the new Daikin air conditioner range offers end-users the opportunity to benefit from class-leading energy efficiencies that can provide up to 40% power savings versus conventional non-inverter systems, with excellent cooling capacity and high indoor climate comfort, while lowering the environmental impact,” said Sana Hamdani, Product Marketing Manager of Daikin Middle East & Africa.
By incorporating the best available technologies, these units built in Daikin Thailand factories offer the best nominal and seasonal efficiencies in line with real-life Middle East operating conditions. They can achieve high Energy Efficiency Ratio (EER) (Btu/kWh) in cooling up to 13.3 at T1 conditions (35°C) and up to 8.6 at T3 conditions (46°C), exceeding the most stringent regulations of the region and making them the most energy efficient air conditioner of their type in the market.
Additionally, the Daikin made tropical compressor is capable of operating fully in extreme weather conditions of at least 52°C and delivering a powerful year-round cooling performance regardless of the outside temperature, and is up to 1.5 times faster than traditional systems.
R32, a chlorine-free, single-component refrigerant, has a global warming potential of about one-third compared to the more commonly used refrigerant R410A. Up to 15% less refrigerant is needed compared to an equivalent air conditioner system with R410A
Previously in 2015, the product had received both ESMA and SASO certifications, along with other new products launched, which are specifically designed to meet the high ambient conditions of the region.
 

دايكن أول شركة تحصل على اعتماد مجلس أبوظبي للجودة والمطابقة لوحدات التكييف المنفصلة R32 عالية الكفاءة


(أبوظبي, 18 أبريل 2016) - تفخر دايكن بالإعلان عن حصول أول مكيف هواء عالي الكفاءة بغاز التبريد R32 على علامة الثقة للأداء البيئي في احتفال أقيم بمجلس أبوظبي للجودة والمطابقة.

وكان مجلس أبوظبي للجودة والمطابقة، المسؤول عن تطوير البنية التحتية للجودة وتعزيز الوعي بمعايير الجودة في إمارة أبوظبي، قد أطلق برنامج اعتماد مكيفات الهواء الوحدوية الذي يحدد معايير الاستهلاك الأدنى للطاقة والمتطلبات الفنية للمكيفات الوحدوية التي تستخدم في الفلل والمباني السكنية والمكتبية في أبوظبي.

وبهذه المناسبة قال ريوجي سانو، رئيس شركة دايكن الشرق الأوسط وأفريقيا: "تفخر دايكن بحصولها على علامة الثقة للأداء البيئي من مجلس أبوظبي للجودة والمطابقة لنظام التكييف المنفصل عالي الكفاءة باستخدام غاز التبريد R32 الذي يتميز بتأثيره المحدود على الاحتباس الحراري، والمصمّم خصيصاً ليتناسب مع درجات الحرارة المرتفعة في المنطقة. كما نود أن نشكر المجلس على منحنا هذه الشهادة، ونؤكد دعمنا الكامل لدوره الريادي في تشجيع استخدام الأنظمة عالية الكفاءة في الفلل والمباني السكنية في أبوظبي."

بدوره تقدم محمد هلال البلوشي، مدير التسويق والاتصال في مجلس أبوظبي للجودة والمطابقة، بالتهنئة لشركة دايكن بمناسبة حصولها على الشهادة، وقال: "يسر مجلس أبوظبي للجودة والمطابقة أن يتعاون مع مصنّعي وموردي وموزعي المكيفات للحصول على اعتماد طوعي للمنتجات المطابقة لمواصفات الجودة والسلامة والأداء البيئي. وقد قمنا بإطلاق برنامج اعتماد أجهزة التكييف ضمن أولوياتنا القائمة على دعم استخدام أجهزة التكييف التي تتمتع بالجودة المتميزة، وسلامة التشغيل، والكفاءة العالية في استهلاك الطاقة، وانعدام التأثير على طبقة الأوزون، والحد الأدنى من استهلاك الطاقة."

وقالت سناء حمداني، مديرة تسويق المنتجات في دايكن الشرق الأوسط وأفريقيا: "إن التكامل الفريد بين غاز التبريد R32 وتكنولوجيا العاكس في مكيفات دايكن الجديدة يوفر للمستخدمين فرصة الاستفادة من أفضل وسائل ترشيد استهلاك الطاقة بنسبة تصل إلى 40% مقارنة بالأنظمة التقليدية، مع قدرة تبريد ممتازة وراحة مثالية، إضافة إلى الحد من الآثار البيئية."

وتوفر هذه الوحدات التي تم تصنيعها بمصانع دايكن في تايلاند أعلى مستويات الكفاءة الاسمية والموسمية بما يتماشى مع ظروف تشغيل المكيفات في الشرق الأوسط، وذلك من خلال دمج أفضل التقنيات المتاحة، حيث أن بإمكان هذه الأجهزة تحقيق نسبة كفاءة عالية في ترشيد الطاقة بتبريد يصل إلى 13.3 عندما تصل الحرارة إلى 35 درجة مئوية، ونسبة ترشيد تصل إلى 8.6 عندما تصل الحرارة إلى 45 درجة مئوية،

بحيث تتجاوز المعايير الأكثر صرامة في المنطقة، مما يجعلها أجهزة التكييف الأكثر كفاءة في ترشيد استهلاك الطاقة في السوق.

إضافة إلى ذلك، يمكن للضاغط الاستوائي المصنّع في شركة دايكن العمل بكامل طاقته في الظروف المناخية القاسية التي تصل فيها الحرارة إلى 52 درجة مئوية، مما يوفر تبريداً قوياً على مدار العام بغض النظر عن درجة الحرارة الخارجية بسرعة تتجاوز سرعة الأنظمة التقليدية بمرة ونصف.

كما أن تأثير غاز التبريد R32 الخالي من الكلور والأحادي المكونات على ظاهرة الاحتباس الحراري لا يتجاوز ثلث تأثير غاز التبريد R410A الأكثر شيوعاً. ويحتاج جهاز التكييف إلى غاز تبريد بنسبة 15 % أقل، مقارنة بأجهزة تكييف الهواء التي تعمل باستخدام غاز التبريد R410A.

وفي وقت سابق من عام 2015 حصل المنتج على اعتماد هيئة الإمارات للمواصفات والمقاييس والهيئة العربية السعودية للمواصفات والمقاييس جنباً إلى جنب مع المنتجات الجديدة التي صممت خصيصاً لتناسب أقصى الظروف المناخية في منطقة الخليج.

 

=