Monday, 18 April 2016

McLAREN AUTOMOTIVE NAMED OFFICIAL SAFETY CAR PARTNER FOR 2016 BRITISH GT CHAMPIONSHIP

 



McLaren Automotive has confirmed it will be the official Safety Car partner of the SRO-run British GT Championship for the 2016 season, ahead of the opening round this weekend at the famous Brands Hatch circuit. The partnership will see the McLaren 570S Coupé take a lead role in safety and management of the field of GT cars which will include the 650S GT3 and, completing its development season exclusively within the Championship, the recently announced 570S GT4.

The 570S Coupé Safety Car will support each of the nine rounds over seven race weekends, tasked with heading one of the most competitive grids the Championship has ever seen, and ensuring maximum safety for all competitors at all times. Safety is at the very core of the 570S Coupé which features a lightweight, inherently strong carbon fibre chassis – as has every McLaren built for road or track since the MP4-1 Formula 1™ car which contested the 1981 season.

The 570S Coupé was the first model to be launched in the McLaren Sports Series. This third model tier joins the Super Series and Ultimate Series, and brings McLaren technology to the sports car market for the first time. With motorsport-derived technologies and performance figures to rival many supercars in the segment above, the 570S Coupé is at home on track as it is on road. Power is channelled through the rear wheels from a mid-mounted 3.8-litre twin turbo V8 engine generating 570PS (562bhp) and 600Nm (443lb ft) of torque, and this combination of light weight and performance produce a power-to-weight ratio of 434PS per tonne. Acceleration from zero to 100 km/h (62mph) takes just 3.2 seconds, while 200km/h (124mph) is achieved in 9.5 seconds and on to a top speed on 328 km/h (204mph).

Commenting on the new partnership with the British GT Championship, Ansar Ali, Motorsport Director at McLaren Automotive, explained: ‘Motorsport is a key element to the make-up of McLaren – both in terms of our hugely successful history but also the extremely exciting future. This latest partnership with the British GT Championship underlines the common links between McLaren road-going and track-dedicated models.

‘The 570S Coupé has received universal praise from the media and customers since it was launched, equally at home on road as it is on track and so is a natural fit as the Safety Car for the Championship. It also complements a strong McLaren presence on the grid, joining the 650S GT3, which has already proven itself as hugely competitive and successful on the world stage, and the 570S GT4, which is being put through its toughest test this season during its final development phase.’

Stephane Ratel, SRO Motorsports Group Founder and CEO added: ‘We are very pleased to confirm McLaren Automotive as the official Safety Car partner for British GT in 2016. I believe it is testament to the growing stature of the championship that such an icon of British and world motorsport recognises British GT as the ideal platform to showcase its road and GT racing products. That is reinforced by the decision by McLaren to develop its all-new 570S GT4 car exclusively in British GT this season.’

 

ماكلارين أوتوموتيف، الشريك الرسمي لسيارة السلامة في بطولة جي تي البريطانية 2016



الإمارات العربية المتحدة، الاثنين 18 أبريل، 2016: أعلنت ماكلارين أوتوموتيف أنها ستكون الشريك الرسمي لسيارة السلامة الخاصة ضمن بطولة جي تي البريطانية التي تنظمها مجموعة إس آر أو، وذلك في موسم 2016. ويأتي هذا الإعلان قبل انطلاق الجولة الافتتاحية خلال عطلة هذا الأسبوع في حلبة براندز هاتش الشهيرة. ومن خلال هذه الشراكة، فتتولى سيارة ماكلارين 570 إس كوبيه دور رئيسياً في سلامة الحلبة التي تنطلق على مسارها السيارات المتنافسة، ومن ضمنها سيارات ماكلارين: 650 إس جي تي 3، و570 إس جي تي 4 التي تم الإعلان عنها مؤخراً والتي تكمل موسم التطوير حصرياً ضمن البطولة.

وستكون سيارة السلامة 570 إس كوبيه حاضرة لتقديم الدعم اللازم على مدار تسع جولات ضمن سبع عطلات أسبوع تقام خلالها السباقات، وستتقدم السيارة واحدة من أكثر البطولات التنافسية عبر تاريخها، لتضمن السلامة للمشاركين طوال الوقت. ويعد التركيز على السلامة من الأسس التي يقوم عليها طراز 570 إس كوبيه، والذي يتميز بهيكل خفيف الوزن وقوي ومتين من ألياف الكربون، كما هو الحال بالنسبة لجميع سيارات ماكلارين المخصصة للطرقات أو الحلبات منذ إطلاق MP4-1 سيارة الفورمولا 1 التي شاركت في منافسات موسم 1981.

وكانت 570 إس كوبيه أول سيارة يتم إطلاقها ضمن الفئة الرياضية من ماكلارين، وذلك عند الإعلان عن نظام الفئات الثلاث إلى جانب فئتي السوبر والفائقة، كما أنها توفر تقنيات ومزايا ماكلارين المتطورة في فئة السيارات الرياضية للمرة الأولى. ومع تقديم التقنيات المستلهمة من عالم السباقات وأرقام الأداء المذهلة التي تتحدى العديد من السيارات في فئة السوبر الأعلى، فإن طراز 570 إس كوبيه يضمن متعة القيادة سواء على الطرقات العادية أو الحلبات. وتنتج القوة التي تصل إلى العجلات الخلفية من محرك توربيني مزدوج وسطي التوضع سعة 3.8 لتر ثماني الأسطوانات على شكل V، يولد قوة قدرها 570 حصان، وعزم قدره 600 نيوتن متر، وينتج عن هذا المزيج الذي يجمع ما بين خفة الوزن وقوة الأداء نسبة قوة مقابل وزن تصل إلى 434 حصن لكل طن. ويمكن للسيارة أن تتسارع من صفر إلى 100 كم في الساعة خلال 3.2 ثانية، فيما تبلغ سرعة 200 كم في الساعة خلال 9.5 ثانية، أما السرعة القصوى فتبلغ 328 كم في الساعة.

وفي تصريح حول هذه الشراكة الجديدة مع بطولة جي تي البريطانية، قال أنصار علي، مدير قسم رياضة السيارات في ماكلارين أوتوموتيف: "تشكل رياضة السيارات عنصراً بالغ الأهمية بالنسبة لماكلارين، سواء أكان ذلك يتعلق بالنجاحات التي تحققت عبر الماضي، أو عند النظر إلى المستقبل الواعد. وبالتأكيد فإن هذه الشراكة مع بطولة جي تي البريطانية تدل على الروابط التي تجمع ما بين طرازات ماكلارين الخاصة بالطرقات وطرازاتها المخصصة للحلبات".

وأضاف: "لقد تلقت سيارة 570 إس كوبيه منذ إطلاقها إشادة هائلة حول العالم من وسائل الإعلام والزبائن على حد سواء فيما يتعلق بأدائها على الطرقات وعلى الحلبة، لذلك فإنها الخيار الأنسب لتكون سيارة السلامة في البطولة، كما أنها تشكل أيضاً إضافة بالغة الأهمية لحضور ماكلارين في البطولة، حيث انضمت إلى كل من سيارة 650 إس جي تي 3،  التي أثبتت قدراتها التنافسية الهائلة ونجاحها الكبير على المستوى العالمي، وسيارة 570 إس جي تي 4، التي تخضع لأقسى الاختبارات خلال هذا الموسم ضمن مرحلة التطوير النهائية".

بدوره قال ستيفان راتيل، مؤسس مجموعة إس آر أو لرياضة السيارات ورئيسها التنفيذي: "نحن سعداء للغاية لحضور ماكلارين أوتوموتيف معنا كشريك رسمي لسيارة السلامة في بطولة جي تي البريطانية لموسم 2016. كما يدل ذلك على الأهمية المتنامية التي تشهدها البطولة مع حضور الشركة البريطانية المتميزة والمعروفة على مستوى العالم في مجال سباقات السيارات ضمن هذه البطولة لاستعراض سياراتها المخصصة للطرقات ولسباقات جي تي. كما يضاف إلى ذلك، القرار الذي اتخذته ماكلارين بإكمال تطوير طراز 570 إس جي تي 4 خلال هذا الموسم من بطولة جي تي البريطانية حصرياً".



No comments:

Post a Comment

=