Sunday, 24 April 2016

Gulf Capital and Emirates Foundation Join hands for the Fifth consecutive year to support youth development in the UAE

 


(Abu Dhabi, April 24th, 2016) - Gulf Capital, one of the leading and most active alternative asset managers in the Middle East, has renewed and reaffirmed its partnership with Emirates Foundation, for the fifth consecutive year to support a variety of programmes focusing on the development of UAE youth. Emirates Foundation is the UAE national foundation established to facilitate public-private partnerships for empowering youth.  
Since the partnership began in 2011, Gulf Capital has continued to collaborate with Emirates Foundation in key focus areas that address youth development. This includes the Emirates Foundation’s Internship Portal, launched and funded by Gulf Capital. This powerful platform serves to connect Emirati talent with Internship opportunities in the private sector. It links employers from the private sector with thousands of talented UAE nationals seeking internships.
Dr. Karim El Solh, Chief Executive Officer of Gulf Capital, said: “Gulf Capital is delighted to renew its partnership with Emirates Foundation. We encourage and support the Foundation’s vision, which coincides with ours. All of our social responsibility programmes focus on empowering the future generation with the right set of skills and knowledge that will help them cultivate an entrepreneurial spirit and build a better future for themselves and those around them. The Gulf Capital team is committed to use its expertise to train and engage with the young generation through the three pillars of its social responsibility programme: education, training and entrepreneurship.”
Mohanna Al Muhairi, Chief Operations Officer at the Emirates Foundation said: “With our nation’s shift towards a knowledge-based economy led by qualified UAE nationals, there is an increasing need to shift the employment of UAE nationals from the public to the private sector. It is through partnerships such as ours with Gulf Capital that we are able to provide youth with opportunities to venture into the job market. The Internship Portal, in particular, is an important platform that helps Emirati graduates familiarise themselves with private sector opportunities that are in sync with their career ambitions. Their internship training will expose them to new prospects and help them acquire core competencies necessary for effective leadership and career growth.”
Dr. Karim el Solh concluded: “The private sector plays an important role in improving employment prospects for Emirati youth, and the Internship Portal we launched with Emirates Foundation intends to offer Emiratis the opportunity to experience the private sector and encourage them to consider a career path in private companies. With more than 15,000 graduates entering the job market every year, the Internship Portal becomes a tool to increase the number of Emiratis contemplating a job in the private sector. Through the use of this portal, Gulf Capital and other private sector Emirates Foundation partners have already been successful in on-boarding many young Emiratis who will hopefully join one of the private companies following the completion of their internships.”
Gulf Capital’s work with government authorities and non-governmental organisations such as the Emirates Foundation aims at giving back to society and making a sustainable positive change. Gulf Capital believes that corporate governance and business sustainability are essential to its long-term goal of being a leader in alternative asset management in the region.
"جلف كابيتال" ومؤسسة الإمارات تتعاونان للسنة الخامسة على التوالي لدعم وتمكين الشباب في دولة الإمارات
(أبوظبي - 24 إبريل  2016) – جدّدت "جلف كابيتال"، إحدى أبرز وأنشط مدراء الأصول البديلة في منطقة الشرق الأوسط، شراكتها مع مؤسسة الإمارات، وذلك للسنة الخامسة على التوالي من أجل دعم برامج متنوعة تساعد على تنمية وتمكين شباب دولة الإمارات. يذكر أن "مؤسسة الإمارات" هي المؤسسة الوطنية في دولة الإمارات التي أسّست لتحفيز وتعزيز الشراكات بين القطاعين الحكومي والخاص بغرض تمكين الشباب على تحقيق ما يسعون إليه.
هذا ومنذ أن بدأت الشراكة في عام 2011، تواصل "جلف كابيتال" تعاونها مع مؤسسة الإمارات في مجالات هامة تساعد على تطوير وتنمية قدرات الشباب. وتشمل هذه البرامج موقع التدريب التابع لمؤسسة الإمارات على الإنترنت والذي أطلقته وموّلته "جلف كابيتال". وتسهم هذه المنصة القوية والفعالة في  إتاحة الفرص للمواهب الإماراتية بالتعرف على فرص التدريب المتاحة في القطاع الخاص. ويصل الموقع أصحاب العمل من القطاع الخاص بآلاف الشباب المواطنين الموهوبين الذين يبحثون عن فرص للتدريب في الشركات.
صرّح الدكتور كريم الصلح، الرئيس التنفيذي في "جلف كابيتال": "يسرّ ’جلف كابيتال‘ أن تجدّد شراكتها مع مؤسسة الإمارات. فنحن نشجّع وندعم رؤيا المؤسسة والتي تنسجم مع رؤيتنا. وكل برامجنا للمسؤولية المجتمعية تُركّز على تمكين جيل المستقبل وتزويده بالمهارات والمعرفة المناسبة التي ستساعده على اكتساب قدرات في ريادة الأعمال وبناء مستقبل أفضل له ولمن حوله. يلتزم فريق ’جلف كابيتال‘ بتوظيف خبراته ومهاراته من أجل تدريب جيل الشباب اعتماداً على المقومات الثلاثة لبرنامج الشركة للمسؤولية المجتمعية، وهي التعليم والتدريب وروح المبادرة وريادة الأعمال."
وأضاف مهنّا عبيد المهيري، الرئيس التنفيذي للعمليات في مؤسسة الإمارات: "مع انتقال دولتنا نحو اقتصاد يرتكز على المعرفة بقيادة شباب مؤهلين، أصبح هناك حاجة متزايدة لتحويل فرص توظيف الإماراتيين من القطاع الحكومي إلى القطاع الخاص. ومن خلال الشراكات مثل تلك التي تربطنا بـ ’جلف كابيتال‘، يمكننا تزويد الشباب بفرص تساعدهم على الدخول إلى سوق العمل. والموقع الخاص ببوابة التدريب العملي تحديداً يشكّل منصة هامة تساعد الخرّيجين من الشباب الإماراتي على التعرّف على الفرص المتاحة في القطاع الخاص والتي تناسب طموحاتهم المهنية. وبرامج التدريب ستعرّفهم على مجالات وآفاق عمل جديدة و ستساعدهم على اكتساب قدرات هامّة ضرورية وفعّالة لريادة الأعمال وللتقدّم المهني."
اختتم الدكتور كريم الصلح قائلاً: "يلعب القطاع الخاص دوراً هاماً في تحسين فرص التوظيف بالنسبة للشباب الإماراتي، كما أن موقع التدريب الإلكتروني الذي أطلقناه مع مؤسسة الإمارات يعتبر  منصة تهدف لإتاحة الفرصة للشباب الإماراتي للتواصل مع الشركات الخاصة من أجل التمكن من تجربة العمل في القطاع الخاص وتشجيعه على التفكير في العمل لدى تلك الشركات. ومع دخول أكثر من 15,000 خرّيج إلى سوق العمل في كل عام، تصبح هذه المنصة الإلكترونية بمثابة أداة للتواصل وتشجيع المزيد من الشباب الإماراتي الذي يفكر في قبول وظيفة في القطاع الخاص. ومن خلال استخدام هذا الموقع، نجحت ’جلف كابيتال‘ كما نجح شركاء آخرين لمؤسسة الإمارات من القطاع الخاص، في استقدام العديد من الشباب الإماراتيين وتدريبهم، والذين نأمل أن ينضموا إلى إحدى الشركات الخاصة بعد إتمام فترات تدريبهم المهني."
إن الهدف من تعاون "جلف كابيتال" مع المؤسسات والهيئات الحكومية والمؤسسات غير الحكومية، مثل مؤسسة الإمارات، هو أن تساهم الشركة إيجابياً في المجتمع وتحدث تغييراً إيجابياً مستداماً. وتؤمن "جلف كابيتال" بأن الحوكمة المؤسسية واستدامة الأعمال من العوامل الأساسية لتحقيق هدفها على المدى الطويل بأن تكون الرائدة في قطاع إدارة الأصول البديلة في المنطقة.




No comments:

Post a Comment

=