Monday, 4 April 2016

DSOA and Imdaad Organize Be’ati School Programme at Indian International School

 
DSO based IIS third and fourth grade students learn about environment sustainability
Dubai-UAE: 04 April, 2016 - Dubai Silicon Oasis Authority (DSOA), the regulatory body for Dubai Silicon Oasis (DSO), the integrated free zone technology park, in partnership with Imdaad, a leading provider of integrated facilities, environment, and energy management solutions in the GCC region, recently hosted the ‘Be’ati School Programme at the DSO based Indian International School (IIS).


Be’ati, which means ‘My Environment,’ is Imdaad’s flagship corporate social responsibility initiative that was rolled out in 2009. Since then, the programme has been visiting schools in the UAE to host quizzes, short films and competitions for raising awareness on the significance of a sustainable environment. As part of the initiative, concepts such as waste segregation at source, recycling, reducing carbon emissions, and preserving natural resources to make the earth a clean and green planet are given particular emphasis. Imdaad has set a target of educating and transforming more than 30,000 school children into active partners of environment preservation for the benefit of future generations.


The latest edition of the green campaign was conducted in two sessions and included tailor-made fun activities for more than 500 students from Grades 3 and 4 of the Indian International School. Through interactive presentations, Imdaad and DSOA illustrated the benefits of environment-friendly practices and a green lifestyle. Khaddour, the fun-loving leaf character and the mascot of Be’ati was also present to encourage and motivate the children to adopt eco-friendly ways including recycling as a daily practice.


Commenting on this initiative, Eng. Khalil Shalan, Senior Vice President – Operations & Facilities at Dubai Silicon Oasis Authority, said: “We congratulate Imdaad for organizing the fun and educational sessions at the Indian International School that underlined the importance of maintaining a green and clean environment. DSOA strongly supports eco-initiatives in line with its CSR strategy that is based on three comprehensive pillars – the environment, human capital, and community. As part of this priority, we are committed to supporting entities such as Imdaad to increase young people’s awareness of environmental and sustainability practices. We are confident that such inspiring initiatives will help children assume ownership of preserving the natural resources within their communities, and eventually take on more vital roles as responsible citizens.”


Jamal Abdullah Lootah, CEO, Imdaad, said: “As a leading entity for the management of facilities, environment and energy, Imdaad considers it a personal responsibility to launch environmental initiatives. The Be’ati School Programme is our flagship campaign that teaches school children about the importance of environmental sustainability. We extend our gratitude to DSOA for partnering with us in organizing this outreach campaign at the Indian International School. We also commend the school’s management for supporting our cause and enabling us to relay the public welfare message to their students. The sessions gave us an opportunity to interact with the young leaders of tomorrow. Their enthusiasm clearly indicated their resolve to play valuable and participatory roles in preserving our precious environment.”

بهدف رفع مستوى الوعي البيئي  لدى طلبة المدارس


"دبي للسيليكون" و"إمداد" تنظمان البرنامج التوعوي "بيئتي" في "المدرسة الهندية الدولية"


دبي، الإمارات العربية المتّحدة، 04 أبريل 2016 - نظمت "سلطة واحة دبي للسيليكون"، الهيئة التنظيمية لواحة دبي للسيليكون، المدينة الحرة التكنولوجية المتكاملة، بالتعاون مع شركة "إمداد"، الرائدة في مجال توفير الحلول المتكاملة للمرافق والبيئة والطاقة في دول مجلس التعاون الخليجي، مؤخّراً حلقة توعية بعنوان "بيئتي" في "المدرسة الهندية الدولية" في واحة دبي للسيليكون.


ويتضمن برنامج "بيئتي"، الذي تم إطلاقه في العام 2009 في إطار مبادرات المسؤولية الإجتماعية لـ "إمداد"، زيارة المدارس عبر مختلف أنحاء دولة الإمارات العربية المتّحدة لإجراء الإختبارات وعرض الأفلام القصيرة وتنظيم المسابقات الترفيهية الرامية إلى رفع مستوى الوعي لدى الطلبة حول أهمية دعم الاستدامة البيئية، مع التركيز بشكل خاص على أفضل الممارسات المتعلّقة بفرز النفايات وإعادة التدوير والحد من الإنبعاثات الكربونية، بالإضافة إلى الحفاظ على الموارد الطبيعية في سبيل ضمان الحصول على بيئة عيش نظيفة وصحية وآمنة للبيئة. ويستهدف البرنامج نشر المعرفة والثقافة البيئية بين أكثر من 30,000 طالب وطالبة وتأهيلهم ليصبحوا شركاء فاعلين في حماية البيئة والحفاظ عليها للأجيال القادمة.


وتخلّل الدورة الأخيرة من البرنامج جلستان تثقيفيتان وسلسلة من الفعاليات الممتعة التي شهدت مشاركة واسعة لأكثر من 300 من طلبة الصف الثالث والرابع في "المدرسة الهندية الدولية" في واحة دبي للسيليكون، بالإضافة إلى عدد من العروض التقديمية التفاعلية التي سلّطت الضوء على أهم الممارسات الصديقة للبيئة وأساليب الحياة الخضراء. كما تميّز الحدث بحضور الشخصية الكرتونية "خضور" بإعتباره شخصية برنامج "بيئتي"، وذلك لتشجيع الطلبة وحثّهم على إتّباع أساليب الحياة اليومية الآمنة للبيئة كإعادة التدوير.


وفي معرض تعليقه على الحدث، أثنى المهندس خليل شعلان، نائب رئيس أول العمليات والخدمات في "سلطة واحة دبي للسيليكون"، على جهود "إمداد" في تنظيم هذه الفعالية التثقيفية والتوعوية في مختلف مدارس الدولة لتحفيز الطلبة على المساهمة الفاعلة في الحفاظ على بيئة نظيفة وخضراء، مضيفاً: "نؤكّد في "سلطة واحة دبي للسيليكون" على التزامنا بدعم مثل هذه المبادرات البيئية التي تتماشى مع استراتيجية المسؤولية الإجتماعية التي تنتهجها الواحة والقائمة على ثلاث ركائز أساسية هي البيئة ورأس المال البشري والمجتمع. وفي هذا السياق، تواصل الواحة تقديم الدعم الكامل للمؤسّسات والشركات الرائدة مثل "إمداد" في سبيل تضافر الجهود المشتركة لتوعية الشباب حول التنمية المستدامة والبيئة، وذلك إيماناً منّا بأن تنظيم مثل هذه المبادرات الطموحة من شأنها حث روح المسؤولية البيئية لدى الأطفال وتعزيز دورهم في الحفاظ على الموارد الطبيعية داخل المجتمعات التي يعيشون بها، وبالتالي ترسيخ مكانتهم المحورية كأعضاء فاعلين ومسؤولين في المجتمع".


ومن جانبه، قال جمال عبدالله لوتاه، الرئيس التنفيذي لشركة "إمداد": "بصفتها شركة متخصّصة في إدارة المرافق والبيئة والطاقة، تنظر "إمداد" إلى إطلاق المبادرات البيئية على أنّها واجب وطني ومجتمعي وشخصي. ويعد البرنامج المدرسي "بيئتي" واحداً من أهم الحملات البيئية التي تنظّمها الشركة بهدف تثقيف طلبة المدارس حول أهمية دفع عجلة الاستدامة البيئية. ونحن سعداء بالتعاون المثمر مع "سلطة واحة دبي للسيليكون" في تنظيم هذه الحملة التوعوية في "المدرسة الهندية الدولية"، كما نشيد بإدارة المدرسة التي أظهرت دعماً كبيراً لهذه القضية وأتاحت الفرصة لنا لإيصال رسالتنا إلى الطلبة عبر سلسلة من الجلسات والندوات التي تمكّنا من خلالها من التفاعل والتواصل المباشر مع الأطفال الذين أبدوا حماسة كبيرة للمساهمة الفاعلة في الحفاظ على البيئة".



No comments:

Post a Comment

=