Wednesday, 27 April 2016

CHOICE HOTELS INTERNATIONAL SIGNS MASTER DEVELOPMENT AGREEMENT TO ENTER THE MIDDLE EAST


Dubai, UAE April 27, 2016:  Choice Hotels International, Inc., one of the largest hotel companies in the world, announced today the signing of a master development agreement with Equinox Ventures Ltd, a joint venture between Equinox Group Ltd. and Al Tayyar Travel Group, to introduce and develop three of Choice’s most prominent brands: Clarion, Comfort and Quality across the UAE and Saudi Arabia.

Supported by solid fundamentals and increased focus from the public sector, the Middle Eastern hospitality sector is expected to grow exponentially in the coming years. According to Phocuswright, the Middle East travel industry is forecast to rise to $98 billion by 2017, from $71.8 billion in 2014. Historically, hotel development in the region has been led by upscale brands, but with an emerging middle class looking to travel both within the region and internationally, and an increase in inbound business, leisure travel and tourism, there is growing demand for mid-market and budget accommodations.

Shuja Zaidi, President of Equinox Group Ltd. said, “We believe that the next wave of growth and expansion in our region belongs to the mid-market segment.  To prepare for it, it was only natural that we partner-up with one of the largest and most globally recognized experts in the space.” 

With key regional markets such as Dubai, Riyadh, Jeddah and Makkah currently undersupplied in mid-market hotel accommodations, and many existing hotel properties operating independently and without brand affiliation. Dubai-based Equinox Group Ltd. offers regional expertise and the team possesses proven credentials in Hotel development, operations, finance project management and investment advisory.  Al-Tayyar Travel is one of the leading travel service providers in the MENA region operating over 400 retail travel agency branches in Saudi Arabia, as well as being the largest corporate travel management service provider.

Abdullah Aldawood, Chief Executive Officer and Managing Director of Al Tayyar Travel Group said “This cooperation with a global player will help us close the gap in our efforts to integrate all parts of our travel business.  We had started with acquisition and development of hospitality assets, moving on to asset management and now rolling out globally recognized brands in the region with our partners who have the expertise and the regional knowledge.

The master development agreement is anticipated to deliver approximately 25 hotels and 8,000 hotel rooms for Choice’s portfolio in the UAE and Saudi Arabia by 2021.

 “We are delighted to sign this agreement with Equinox Group and Al Tayyar Travel Group that will help Choice establish a presence in the UAE and Saudi Arabia, and also offer a platform for rapid expansion. Drawing on their regional expertise and infrastructure, we are perfectly placed to provide travelers with the quality mid-market hotel accommodations they need, all backed by Choice’s global hotel platform and brand reputation for value and service.” said Mark Pearce, senior vice president, international division, for Choice Hotels.




 This agreement is the fifth EMEA market portfolio expansion Choice has announced in the last six months having signed agreements related to the co-branding of 19 properties in Germany, Austria and Hungary under the Comfort and Quality brands, and another deal to establish multiple hotels in Belgium.  Choice is further growing its presence in Germany with two new Comfort brand hotels in Frankfurt and Düsseldorf, and recently launched its upscale Ascend Hotel Collection in the UK and France. 

Turkey is another strategically important market for Choice where it currently has three hotels in Istanbul and one in Kahramanmaras, and a growing development pipeline.

لطيار للسفر وايكونيوكس يوقعان اتفاقية مع فنادق تشويس العالمية لإنشاء وتطوير 25 فندق و8 آلاف غرفة فندقية في الإمارات والسعودية

دبي، الإمارات العربية المتحدة 27 أبريل 2016:
تحت حضور صاحب السمو الملكي الأمير سلطان بن سلمان، رئيس الهيئة العامة للسياحة والتراث الوطني، أعلنت (Choice Hotels International, Inc)، إحدى أكبر شركات الفنادق في العالم، عن توقيع اتفاقية مع شركة(Equinox Group Ltd.) ومجموعة (الطيار للسفر القابضة) لإنشاء وتطوير25 فندق و8آلاف غرفة فندقية تحت العلامات التجارية الثلاث الأبرز لــ Choiceوهي: ( Clarion و Comfort و Quality) في جميع أنحاء الإمارات العربية المتحدة والمملكة العربية السعودية.
ومن جهته قال شجاع زيدي، رئيس شركة ( Equinox Group Ltd) :" نحن سعداء بالتعاون مع سلسلة الفنادق العالمية ( Choice Hotels ) ومجموعة الطيار للسفر لما لهما من مكانة متميزة في قطاع السياحة والسفر إذ نعتقد أن الموجة التالية من النمو والتوسع في منطقة الشرق الأوسط تتعلق بالسوق المتوسطة في قطاع الضيافة. ومن أجل التحضير لذلك، فقد كان من الطبيعي أن نتعاون معهما كونهما من الرواد في هذا المجال".
وتعاني حاليا الأسواق الإقليمية الرئيسية مثل دبي والرياض وجدة ومكة المكرمة نقصا في الفنادق المتوسطة، كما وتعمل العديد من الفنادق فيها بشكل مستقل دون الانتماء للعلامات التجارية المعروفة عالمياً.
ووفقا لـ Phocuswright للأبحاث فإنه يتوقع ازدهار قطاع الضيافة في الشرق الأوسط بشكل كبير خلال السنوات المقبلة، حيث من المتوقع أن تصل إيرادات قطاع السفر في الشرق الأوسط إلى 98 مليار دولار
بحلول عام 2017، بارتفاع من 71.8 مليار دولار في عام 2014. إن ما قاد إلى تطوير الفنادق في المنطقة كان من خلال العلامات التجارية الراقية، إلا أن الطلب تزايد على الإقامة في الفنادق متوسطة الميزانية من الطبقة الوسطى التي ترغب بالسفر داخل المنطقة والعالم، بالتالي وزيادة المشاريع والسياحة الترفيهية.
تقوم(Equinox Group Ltd.) التي تتخذ من دبي مقرا لها بتطوير وتشغيل وإدارة تمويل المشاريع والاستشارات الاستثمارية للفنادق. (مجموعة الطيار للسفر القابضة هي إحدى مزودي خدمات السفر الرائدة في منطقة الشرق الأوسط وشمال أفريقيا، تملك أكثر من 400 فرع في المملكة العربية السعودية وخارجها، فضلا عن كونها أكبر مزود لخدمات إدارة السفر للشركات.
من جهته قال السيد/ عبدالله بن ناصر الداود العضو المنتدب المكلف والرئيس التنفيذي لمجموعة الطيار للسفر:" تأتي هذه الاتفاقية تجسيداً للأهداف الاستراتيجية لمجموعة الطيار للسفر، التي تتمثل في دعم قطاع الضيافة في المملكة والمنطقة العربية وتعزيز ريادة الطيار للسفر في هذا المجال الحيوي وفقاً لأحدث المعايير العالمية بالتعاون علامات تجارية رائدة تتمتع بالخبرة المتميزة في هذا المجال.
وأشاد الداود بالمهنية العالية والسمعة المتميزة التي تتمتع بها شركة (Choice Hotels International, Inc ) لافتاً أنها تمتلك حقوق امتياز ما يزيد على 6,400 فندق في أكثر من 35 دولة حول العالم، وتقدم لنزلائها مجموعة من خيارات الإقامة التي تناسب حاجات النزلاء وتوفر لهم مستوى متميز من الرفاهية والراحة طوال فترة إقامتهم، كما أن شركة (Equinox Ventures Ltd) التي تتخذ من دبي مقرا لها تتمتع هي أيضاً بخبرة متميزة في تطوير وتشغيل وإدارة تمويل المشاريع والاستشارات الاستثمارية للفنادق.
ومن المتوقع أن أن يتم إنشاء وتطوير ما يقرب من 25 فندق و8 آلاف غرفة فندقية في الإمارات والسعودية بحلول عام 2021.
وفي معرض تعليقه عن الاتفاقية، قال السيد/ مارك بيرس، نائب الرئيس الأول للفرع العالمي لدى Choice Hotels :" هذه الاتفاقية تعد إضافة هامة لخطة التوسع التي ننتهجها عالمياً فمن شأنها دعم تواجدنا في المنطقة العربية من خلال سلسلة فنادق في الإمارات العربية المتحدة والمملكة العربية السعودية ما سيمكن المسافرين من الإقامة في الفنادق المتوسطة، والاستفادة من خدمات العلامات التجارية المعروفة التي توفرها سلسلة فنادق Choice لعملائها في كل مكان ".
وبين" بيرس" أن هذا الاتفاق يعد الخامس الذي أعلنت عنه Choice خلال الأشهر الستة الماضية لتوسيع محفظتها الاستثمارية في أوروبا والشرق الأوسط وأفريقيا، حيث قامت بتوقيع اتفاقيات تتعلق بالعلامة التجارية المشتركة لـ 19 منشأة في ألمانيا والنمسا وهنغاريا تحت العلامات التجارية Comfort وQuality، وصفقة أخرى لإقامة فنادق متعددة في بلجيكا. كما وتزيد Choice من وجودها في ألمانيا من خلال إقامة فندقين لها تحت العلامة التجارية Comfort في فرانكفورت ودوسلدورف. ومؤخرا قامت بإنشاءAscend Hotel Collection الفاخر في بريطانيا وفرنسا.
كما تعد تركيا سوق استراتيجي هام آخر لـ Choice، حيث تمتلك حاليا ثلاثة فنادق في مدينة إسطنبول، وفندق آخر في مدينة قهرمان مرعش، وغيرها في مراحل التطوير.

No comments:

Post a Comment

=